0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (5 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

دکوراسیون خلیجی

ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی خانه های عربی فضای عرفانی، وهم آلود و لوازم مجلل و دیدنی آنهاست. در ایجاد دکوراسیونی عرفانی و مجلل، کمتر سبکی می تواند با سبک چیدمان عربی رقابت کند. استفاده از رنگ های خاص، حجم های هلالی زیبا و اکسسوری های پوشیده شده با پارچه های ظریف مخملی در دکوراسیون عربی بسیار با هم ترکیب شده اند. انتخاب و خرید پرده اتاق خواب نقش بسزایی در این نوع دکوراسیون ایفا می کند.

اگر به اکسسوری های مجلل و چشمگیر علاقه دارید و دوست دارید این اکسسوری ها را در دکوراسیون منزل خود به نمایش بگذارید، چیدمان خانه به سبک عربی یکی از بهترین راه حل های پیش روی شماست.

پشتی خلیجی

البته لازم نیست در تمام اتاق های خانه از این سبک پیروی کنید، فقط اتاقی که به طور کلی با تالار پذیرایی یکی باشد بهترین انتخاب برای این چیدمان در این سبک است.اما ساخت تزیینات به سبک عربی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای ایجاد این دکوراسیون باید لوازم مهم اتاق نشیمن مانند پارچه پرده، مبلمان، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری اتاق، فرش و لوازم تزئینی فلزی به سبک عربی را خریداری کنید.

تم رنگی مناسب برای دکوراسیون عربی

تم رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه های عربی عموما از رنگ های گرم و مجلل تشکیل شده است. رنگ‌های خنثی گرم در چرخه رنگ محل خوبی برای شروع هستند. برای دیوارهای برجسته می توانید از رنگ های جذابی مانند نارنجی یا قرمز در دیوار اتاق نشیمن یا روی پرده ها استفاده کنید.

دکور عربی

علاوه بر دیوارها و پرده ها، می توانید رنگ های گرم و قوی مانند قهوه ای شکلاتی، طلایی، مرجانی، بادمجانی، خاکی، زرشکی و سبز زیتونی را در لوازمی مانند فرش و کوسن مبلمان نیز تکرار کنید. تقریباً از تمام رنگ های مجلل و قوی می توان در دکوراسیون عربی استفاده کرد.


پارچه ها


پارچه ها نقش مکمل در دکوراسیون داخلی خانه های عربی دارند. این پارچه ها معمولا در اتاق حضور چشمگیری دارند و از رنگ های قوی با تزیینات فراوان استفاده می کنند. پارچه های شیک از طریق پرده های مجلل، فرش ها و قالیچه های ایرانی، کوسن ها و میز جلو مبلی عثمانی به دکوراسیون اضافه می شوند.

توجه داشته باشید که پارچه در ظاهر دکوراسیون شما نیز تاثیرگذار است. پارچه های ابریشمی، مخملی و ساتن جزء لاینفک دکور عربی هستند. در انتخاب طرح ها سعی کنید طرح هایی را انتخاب کنید که بیشترین درخشش و غنا را در ظاهر خود دارند. تعدادی اکسسوری دیگر مانند منگوله و کوسن های حاشیه دار نیز برای افزایش زیبایی دکوراسیون عربی مفید خواهند بود.


مبلمان عربی


شاید بدانید که در زمان های قدیم مبل و صندلی در میان اعراب اصیل رواج نداشت. در واقع مبل و صندلی تنها چند دهه است که به دکوراسیون داخلی خانه های عرب اضافه شده است. عرب ها معمولاً روی پشت، نیمکت و تخته های کم می نشستند. غذای غذا نیز معمولاً در سینی های مسی یا برنجی سرو می شد.

دکور عربی

اما حالا مبلمان عربی نیز با سبکی خاص به طراحی داخلی راه پیدا کرده است. این مبلمان معمولاً از چوب طبیعی ساخته می شود و منبت کاری بسیار دقیق است. مبلمان عربی بیشتر از چوب گردو، هلو، اقاقیا و لیمو است. میزهای جلو مبلی عثمانی نیز انتخاب مناسبی برای دکوراسیون به سبک مراکشی است که زیر مجموعه سبک عربی است.


دکوری ها


برای تزیین اتاق نشیمن به سبک عربی بهتر است از اکسسوری های فلزی طلایی یا مسی رنگ استفاده کنید، لوازم تزیینی مانند سماور قدیمی، فانوس، سرویس چای خوری لوکس یا میزهای فلزی عسلی سلطنتی گزینه مناسبی هستند.


روشنایی


در نهایت به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. لوسترهای کریستالی بزرگ بهترین گزینه برای نورپردازی فضای نشیمن هستند. اندازه لوستر را به اندازه ای که فضای اتاق اجازه می دهد انتخاب کنید.

روشنایی

لوسترهای شمعی و همچنین فانوس های زمینی نیز برای روشنایی سالن پذیرایی بسیار مناسب هستند. فقط مطمئن شوید که سیستم روشنایی شما توانایی کنترل شدت نور را دارد. با این قابلیت می توانید حس دکوراسیون را به دلخواه تغییر دهید. مثلاً وقتی می خواهید فضا را عرفانی و عاشقانه کنید، می توانید از شدت نور کم کنید و فضای تاریک تری داشته باشید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (10 امتیاز)
طراحی دکوراسیون داخلی مهم ترین رکن اساسی در طراحی ویلا است و تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی می گذارد.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
7 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 72 بازدید
+1 امتیاز
6 پاسخ 2.7هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 376 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 7.9هزار بازدید
...