0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

تیرچه بلوک چیست ؟
تیرچه بلوک

تیرچه بلوک یکی از اساسی ترین اقلام در ایجاد سقف میباشند که در ساخت و تولید آنها باید توجه زیادی داشت به این دلیل که هرچقدر کیفیت مصالح استفاده شده ، ائم از میلگرد و بتن و سیمان بالاتر باشد در نهایت تیرچه بلوک با کیفیت تری را خواهیم داشت.

انواع تیرچه

تیرچه انواع مختلفی دارد که از مهمترین و کاربردی ترین آنها میتوان به تیرچه بتنی ، تیرچه کرومیت و تیرچه پیش تنیده اشاره کرد که در واقع کار همگی یکسان میباشد ، و تنها تفاوت آنها در متریال استفاده شده در آن ها میباشد که هرچقدر این متریال به یکتا بودن تیرچه فلزی نزدیکتر باشد قیمت تیرچه بلوک نیز بالاتر خواهد رفت.

تیرچه کرومیت

تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی که در آن تماما از میلگرد ، ورق و نبشی استفاده میشود و قیمت آن را وزن آهن بدست آمده مشخص میکند. هر چقدر میزان میلگرد و ورق استفاده شده سنگین تر باشد در نهایت قیمت تیرچه بالاتر میرود.

تیرچه بلوک (بتن)

تیرچه بتنی یا تیرچه بلوک که یکی از پر مصرف ترین انواع تیرچه های صنعتی میباشد کاربر زیادی در سقف سازی دارد و دلیل اصلی استفاده زیاد این نوع از تیرچه ها در سقف ارزان بودن و تلفیق میلگرد و آهن آلات با بتن و سیمان میباشد.

تیرچه پیش تنیده

تیرچه پیش تنیده در واقع یکی از تیرچه های زیر مجموعه تیرچه های بتنی میباشد که در واقع مانند تیرچه بتنی از میلگرد و بتن تشکیل شده است ولی ازاین نوع از تیرچه برای برای مکان های میباشد که طول تیرچه ها به بیش از 10 متر میباشد.

موارد مهم در تیرچه های بتنی

در تیرچه های بتنی یا تیرچه مصالحی هستند که بسیار مهم و نوع آنها در تعیین کیفیت تیرچه تاثیر گذار خواهد بود.

میلگرد پایینی : میلگردهایی که در قسمت تیرچه قرار میگیرند را میلگردهای تحتانی گویند ، و میلگردهایی هستند که درون بتن قرار میگیرند و نگه دارنده تیرچه میباشد.

میلگرد بالایی : یکی دیگر از میلگردهای اصلی تیرچه میلگرد بالایی تیرچه میباشد که تقریبا وظیفه اصلی در ایجاد تعادل در تیرچه را دارد.

زیگزال : به میلگردی که بین میلگرد بالایی و پایینی تیرچه قرار میگیرد زیگزال گویند که در واقع وظیفه اصلی آن ایجاد پل بین قسمت بالایی و قسمت پایینی تیرچه میباشد.

میلگرد : میلگرد جز اصلی در تیرچه میباشد که وظیفه اصلی آن ایجاد استحکام کششی در خرپا میباشد. که معمولا اندازه این نوع میلگرد به نوع تیرچه و متراژ آن بستگی دارد و ملگرد آن از 8 تا 20 متغییر میباشد.

بتن : بتن بعد از میلگرد مهم ترین بخش یک تیرچه میباشد که معمولا در تیرچه 7 سانتی متر بتن قرار میگیرد.

یونولیت نیز یکی از مهمترین بخش های یک سقف میباشد که آن نیز در اندازه و سایزهای مختلف تولید میشود که در مقاله یونولیت سفی به شرح آن میپردازیم.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 172 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 174 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 82 بازدید
+2 امتیاز
0 پاسخ 340 بازدید
...