0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (20 امتیاز)

کردان کجاست؟
روستای تاریخی کردان در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ  قرار دارد این روستا در ارتفاع 1350متر از سطح دریا واقع شده است.کردان از شمال با روستای برغان ،از غرب با روستای بانو صحرا و کوهسار،از جنوب با اتوبان کرج -قزوین و از شرق با شهرستان کرج مجاور  می باشد. و در سال های اخیر به دلیل شرایط فوق العاده ای که دارد به یکی از مراکز تفریحی در استان البرز تبدیل شده و در روزهای تعطیل مسافران زیادی از تهران به این روستا می آیند تا تعطیلات خود را سپری کنند.

تاریخچه روستای کردان
طبق شواهد موجود از قبیل اشیاء کشف شده و نقشه‌های قدیمی، روستای کردان قدمتی هزار ساله دارد و پیدایش آن به پیش از قرن ششم هجری قمری می‌رسد. در آن زمان کردان از مراکز سیاسی و نظامی کرج بوده است.

مساحت کردان
مساحت قسمت مسکونی کردان (براساس طرح هادی) 104هکتار است و فاصله کردان از هشتگرد 15 کیلومتر ،  و از شهر کرج 22 کیلومترو از تهران 65کیلومتر می باشد.

طرح هادی: طرح هادی روستایی طرحی است که همراه با ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش بعدی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف مانند: مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.

بیشتر بخوانید : مزایای خرید ویلا در کردان
جاذبه های روستای کردان

از جاذبه های مهم روستای کردان  می توان رودخانه کردان ، امامزاده شاهزاده حسین و بی بی سکینه را نام برد.

رودخانه کردان از رودخانه‌های مهم استان البرز است که از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رود با جهت شمال شرقی- جنوب غربی از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه شور می‌شود.

بنای امامزاده یا شاهزاده حسین با پلانی مدور ساخته شده که دارای 34 کنگره به ارتفاع شش متر بر روی بدنه و گنبد دوپوش از نوع عرقچین با شیوه آجر سنتی به صورت معمولی و رگ چین می باشد و جزء بناهای زیبا و استثنائی محسوب می گردد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مراکز و صنایع مهم روستای کردان
از صنایع و مراکز اقتصادی مهم واقع در کردان می توان به کشتارگاه مرغ کردان، کشتارگاه صنعتی گاو سلیمانی، سیلوی300هزارتنی ذخیره گندم ،شرکت ماموت،شرکت سوپا،شرکت سرنگ سازی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران (سها)،نیر پارس، مایان فولاد ،کارخانه‌های آلومینیوم‌سازی، کارتن‌سازی، ریسندگی و بافندگی و مرغداری که در حاشیه کردان قرار دارد کردان را به یکی از قطب های اقتصادی غرب کرج  شده استو همچنین مراکز پرورش اسب متعددی در این روستا فعال می باشد.

شغل مردم کردان

شغل اغلب ساکنین کردان کشاورزی ،باغداری و دامداریست. روستای کردان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی ،استقرار صنایع مهم و وجود جاذبه های بسیار زیبا و برجسته طبیعی،تاریخی،گردشگری،مذهبی،مجاورت با اتوبان تهران-قزوین و همسایگی با مراکز جمعیتی نظیر کلان شهر کرج از یک طرف وبرخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب و طبیعت بسیار زیبای کوهستانی از سوی دیگرباعث توجه بسیاری از مردم،گردشگران و سرمایه گذاران شده است.

بهترین زمان سفر به کردان
روستای کردان در همه روزهای سال مقصدی عالی برای سفر محسوب می‌شود و در بسیاری از ماه‌های سال کردان پذیرای گردشگران بسیاری است، ولی عمده حضور آن‌ها در نوروز و فصل تابستان است.

 

اقامت در کردان
از زمانی که منطقه کردان به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است، تعداد ویلا و اقامتگاه‌ها در روستای کردان نیز بسیار افزایش پیدا کرده‌است. در صورتی‌که شما  تمایل داشته باشید به روستای کردان سفر کنید، به‌راحتی می‌توانید برای چند روز ویلا، آپارتمان و سوئیت اجاره کنید.

برای خرید ویلا در کردان  و همچنین مشاوره با مشاورین املاک کوهسار ویلا روی لینک کلیک کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
عالی بود

ممنون

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 50 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 169 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 53 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 44 بازدید
...