0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط



پس از همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، با توجه به لزوم پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، اکثر افراد به اهمیت خرید اینترنتی پی بردند. جهانی‌شدن شبکه‌های اینترنت، پیشرفت علم و تکنولوژی و نیاز به صرفه‌جویی در زمان سبب شد تا در حوزه خرید و فروش کالاهای موردنیاز روشی جدیدی به وجود […]

پس از همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، با توجه به لزوم پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، اکثر افراد به اهمیت خرید اینترنتی پی بردند. جهانی‌شدن شبکه‌های اینترنت، پیشرفت علم و تکنولوژی و نیاز به صرفه‌جویی در زمان سبب شد تا در حوزه خرید و فروش کالاهای موردنیاز روشی جدیدی به وجود بیاید که دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید کالا نباشد و همۀ فرآیند خرید حتی پرداخت پول، به‌صورت آنلاین صورت بگیرد. در این مقاله تصمیم داریم به تفاوت‌ خرید اینترنتی و خرید سنتی یا حضوری بپردازیم.

سازوکار خرید آنلاین چگونه است؟
در کسب‌وکارهای آنلاین و فروش اینترنتی امکان ارائه محصولات متفاوت به‌طور همزمان برای مشتریان وجود دارد و همچنین مشتریان می‌توانند میان کالاهای مشابه، مقایسه‌ای به لحاظ قیمت و جنس و سایر مشخصات محصولات را به‌طور همزمان چه با کالاهای همان فروشگاه و چه با کالاهای خارج از آن داشته باشند. کسب‌وکار اینترنتی، فرایند مبادله کالا و خدمات در قالب دیجیتال است که در آن پرداخت‌ها و خدمات به‌صورت الکترونیکی اتفاق می‌افتد. خرید اینترنتی این امکان را فراهم کرده که افراد کالا و محصولات موردنیاز خود را به‌راحتی از خانه خریداری نمایند که معمولاً با تخفیف‌های شگفت‌انگیزی نیز همراه است.

خرید و فروش سنتی به چه شکل انجام می‌شود؟


خرید و فروش سنتی فرایندی برای مبادله کالا و خدمات به شکل حضوری است که در طول تاریخ رواج داشته است. خرید حضوری امکان مقایسه کالا‌های مختلف را از مشتری سلب می‌کند و همین مسئله سبب می‌شود که قدرت انتخاب افراد کمتر شود. مسئله‌ دیگری که در خرید و فروش سنتی مطرح است، جابه‌جایی و حمل‌ونقل محصول می‌باشد که این کار بر عهده مشتری است. بحران کرونا موجب شد تا اکثر افراد به اهمیت خرید آنلاین پی ببرند و خرید لباس، مواد غذایی و هر کالای دیگری که موردنیاز است را بدون حضور در مکان‌های عمومی، انجام دهند.

در تجارت الکترونیک بیشتر وقت و هزینه در هزینه‌های سفر و انتخاب کالا صرفه‌جویی می‌شود. پرداخت‌ها به هر شکلی از حالت‌های دیجیتالی مانند کارت اعتباری، کیف پول دیجیتال یا بانکداری خالص قابل انجام است.

تفاوت‌های خرید آنلاین و حضوری
روش خرید و فروش اینترنتی این امکان را فراهم کرده که خرید کالاها به‌صورت شبانه‌روزی و بدون هیچ زحمتی در زمان آزاد انجام شود. مزایای خرید آنلاین سبب شده تا خرید کالاها و خدمات به‌راحتی انجام بگیرد. در مقابل خرید سنتی امکان خرید محصولات را به شکل ۲۴ ساعته نتوانسته محیا کند و روشی وقت‌گیر در مقابل خرید آنلاین محسوب می‌شود. در ادامه به تفاوت‌های این دو روش پرداخته‌ایم.

خرید اینترنتی آنلاین و غیرحضوری صورت می‌گیرد که این ارتباط میان فروشنده و خریدار از طریق اینترنت انجام می‌گیرد؛ درحالی‌که تجارت سنتی کاملاً آفلاین و از طریق مراجعه حضوری خریدار به فروشگاه موردنظر به شکل چهره به چهره انجام می‌گیرد.
خرید اینترنتی در سراسر جهان قابل انجام است و شما می‌توانید کالای موردنظر خود را حتی از کشورهای دیگر بدون مراجعه حضوری خرید نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. این در حالی است که تجارت سنتی محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص است که گاهی حتی فقط به یک خیابان یا محله محدود می‌شود.
اطلاعات تجارت الکترونیکی مبادله به اشکال مختلف از طریق تبلیغات دیجیتال یا ایمیل و غیره صورت می‌گیرد؛ اما در کسب‌وکارهای آفلاین این اطلاع‌رسانی‌ها کمتر رخ می‌دهد.
تجارت الکترونیکی می‌تواند چندین حالت پرداخت مانند پرداخت آنلاین یا کیف پول دیجیتال و یا پول نقد در هنگام تحویل درب خانه را داشته باشد درحالی‌که تجارت سنتی می‌تواند فقط پرداخت نقدی حضوری داشته باشد.
تحویل کالا در تجارت آنلاین با توجه به امکانات لجستیک و چندین محدودیت دیگر بسته به موقعیت مشتری، در همان روز یا هرروز دیگر با توجه به موقعیت مشتری انجام می‌گیرد، درحالی‌که در تجارت سنتی تحویل کالا فوری و در محل فروشگاه است.
تجارت آنلاین خدمات پس از فروش خوبی به مشتری ارائه می‌دهد که این خدمات در اشکال مختلفی ازجمله پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته چت یا تماس مستقیم با واحد امور مشتریان انجام می‌گیرد؛ درحالی‌که تجارت سنتی هیچ‌گونه پشتیبانی را به مشتری ارائه نمی‌دهد.
تفاوت دیگر کسب‌وکارهای آنلاین این است که محصولات متنوعی را در دسته‌بندی‌ها و طیف‌های گسترده‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهند، درحالی‌که تجارت سنتی با محدود بودن فضای موجود، تعداد محدودی از محصولات را می‌توانند به مشتریان ارائه دهند.


خرید لباس آن هم به صورت آنلاین یکی از پرطرفدارترین روش‌های خرید غیرحضوری است. اگر به دنبال خرید اینترنتی لباس از یک فروشگاه معتبر هستید، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لباس بانی‌ مد می‌توانید از خدمات این مرکز خرید معتبر بهره‌مند شوید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (0 امتیاز)
نمایش از نو قبل توسط
پیرو همین موضوع که شما هم بهش اشاره کردین خرید اینترنتی زمان نمی‌شناسه و امکان مقایسه قیمت بسیار راحت تر هست مثلا من لوازم تخصصی چرمدوزی با دست رو بازار هم خریدم و هم از dookmook.com
که به جرات میتونم بگم قیمتهای خرید اینترنتی و تجربه خرید من بصورت اینترنتی از سایت دوک موک بسیار تجربه خوبی بوده و قیمتها هم مناسب تر
قبل توسط (10 امتیاز)
تاحالا شده خرید لباس مجلسی دخترانه تونو هم انلاین انجام بدین؟ من برای اولین بار از تک دوخت انجام دادم و کاملا راضی ام

سوالات مشابه

...