0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

سرور مجازی (یا همان VPS) و سرور (یا همان سرور اختصاصی) دو مفهوم متفاوت ولی مرتبط به هم هستند. در واقع میتوان گفت سرور مجازی همان سرور اختصاصی است و تنها تفاوتی که در این میان وجود دارد قیمت پایین سرور مجازی میباشد. به عنوان مثال، اگر سرور اخصاصی را یک برج در نظر بگیریم، میتوان گفت هر طبقه این برج یک سرور مجازی است. برای کسی که فقط به یک طبقه این برج نیاز دارد الزامی برای خرید تمام برج وجود ندارد. از این رو میتوان گفت خرید سرور مجازی به مراتب به صرفه تر از سرور اختصاصی است.

البته باید در نظر داشته باشیم که سرور مجازی دارای فضایی کاملا شخصی و اختصاصی میباشد. در واقع شرکت های ارائه دهنده VPS مانند زویپ سرور از نرم افزار های مجازی سازی مثل VMware، KVM و … استفاده میکنند تا یک سرور اختصاصی را به چندین VPS تقسیم نمایند و هر کدام از این VPS ها مانند خود سرور اصلی دارای فضایی پرایوت و امن میباشند و تفاوت موجود در این میان، منابع سخت افزاری کمتر و قیمت به مراتب ارزانتر میباشد.

در ادامه تعدادی از کاربرد های مهم سرور مجازی را برایتان بازگو خواهیم کرد.

سرور مجازی

ارتقای پایداری وب‌سایت
فعالیت یک کاربر در یک سرور مشترک می‌تواند روی فعالیت کلاینت‌های دیگر هم اثرگذار باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر یک وب‌سایت دیگر، جهشی ناگهانی را در تعداد بازدیدها تجربه کند، ممکن است به‌واسطه استفاده بیشتر از منابع سرور، وب‌سایت شما دچار اختلال شود.

بروز مشکلاتی مثل بالا نیامدن صفحات وب‌سایت به‌واسطه چنین اختلالاتی، می‌تواند تجربه کاربری ناخوشایندی را برای بازدیدکنندگانتان رقم بزند. علاوه بر این، در چنین شرایطی، شما در معرض ریسک‌های امنیتی نیز قرار می‌گیرد زیرا وقتی یک هکر موفق به نفوذ در یک وب‌سایت شود، می‌تواند همه وب‌سایت‌های دیگری را که روی سرور آن وب‌سایت قرار دارند، تهدید کند.

بهبود عملکرد وب‌سایت
متوجه شدیم که وضعیت وب‌سایت‌های دیگر در سرورهای اشتراکی، می‌توانند عملکرد وب‌سایت شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. اما بهبود عملکرد وب‌سایت به‌واسطه استفاده از یک سرور مجازی، صرفاً از ایجاد چنین مصونیتی، ناشی نمی‌شود.

سرورهای مجازی معمولاً منابع سخت‌افزاری بیشتری را در مقایسه با سرورهای مشترک در اختیارتان قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید از پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری بهره‌مند شده و حتی از فناوری‌های بهتری برای وب‌سایتتان استفاده کنید. این عوامل در کنار یکدیگر، می‌توانند سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایتتان را افزایش و متعاقباً میزان نرخ پرش (Bounce Rate) در آن را کاهش دهند.

استفاده بهینه از منابع با توجه به نیازها
خرید سرور مجازی، امکان دسترسی اختصاصی به منابع سخت‌افزاری را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید هر طور که صلاح میدانید، از آن‌ها استفاده کنید. این یکی از وجوه تمایز مهم سرورهای مجازی با سرورهای مشترک است که در آن‌ها شما کنترل بسیار محدودی بر نحوه تخصیص منابع دارید.

حین خرید VPS، دقیقاً می‌دانید که چه منابعی در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید از آنچه در اختیار دارید، به‌طور انحصاری برای مدیریت محتوای وب‌سایت‌هایتان استفاده کنید. چنین قابلیتی، مدیریت بیش از یک وب‌سایت را نیز به کاری ساده‌تر تبدیل می‌کند.

نکته مهم دیگر اینکه با خرید VPS، از محدودیت‌های یک سرور فیزیکی مشترک خلاصی میابید و به همین دلیل، می‌توانید به‌موازات افزایش نیازهای وب‌سایتتان، به منابع سخت‌افزاری بیشتری دسترسی داشته باشید. مثلاً اگر پیش‌بینی می‌کنید که در آینده‌ای نه‌چندان دور، وب‌سایتتان پذیرای بازدیدکنندگان بیشتری خواهد بود، به‌راحتی می‌توانید منابعتان را در راستای پاسخگویی به بازدیدکنندگان جدید و رقم زدن یک تجربه کاربری مطلوب برای آن‌ها افزایش دهید. چنین قابلیتی، این اطمینان را ایجاد می‌کند که نمایش یک تبلیغ ویژه یا افزودن یک باکس چت آنلاین به وب‌سایت، مشکلی در عملکرد آن ایجاد نمی‌کند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم سرور مجازی، استفاده از آن به‌عنوان یک میل سِرور است که ارسال نامحدود ایمیل را امکان‌پذیر می‌کند. درحالی‌که سرورهای اشتراکی، چنین قابلیتی ندارند و برای ارسال ایمیل در آن‌ها، با محدودیت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه روبرو هستیم.

آزادی عمل در نصب سیستم‌عامل و نرم‌افزارها
یک سرور فیزیکی مشترک، امکانات بسیار محدودی را در ارتباط با تنظیمات یا همان پیکربندی‌های سرور به کلاینت‌ها ارائه می‌دهد و ازآنجاکه میزبان وب، سرور را به‌طور انحصاری مدیریت می‌کند، شما هیچ اختیاری در نصب و استفاده از برنامه و سیستم‌ عامل‌های مورد نظرتان ندارید و معمولاً اطلاعات زیادی هم درباره نحوه تنظیمات سرور در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.

خرید سرور مجازی این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید بسته به نیاز یا ترجیحی که دارید، از سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های دلخواه خودتان استفاده کنید و این‌گونه، آزادی عمل بسیار خوبی در مدیریت امور داشته باشید.

ریکاوری یا بازیابی آسان
بازیابی اطلاعات یکی از مسائل نگران کننده برای اکثر کارفرمایان می باشد، اما به لطف ماشین های مجازی این کار بسیار آسانتر و مؤثرتر شده است. ایجاد جایی امن برای محافظت از داده ها، همیشه جزء جدایی ناپذیری از هر کسب و کاری بوده است. به کمک یک ماشین مجازی می توانید با محافظت از کل محیط، داده های خود را نیز محفوظ نگه دارید.

یکی از مزایای این کار این است که شما از طریق دسترسی به محیطی که تحت تأثیر هیچ کامپیوتر ویروسی یا سخت افزاری نیست، از داده های خود به نحو کارآمدی محافظت می کنید.

تست یک سیستم عامل یا نرم افزار جدید
اگر مشتاق هستید که از ورژن جدید یک نرم افزار یا ویندوز یا لینوکس استفاده کنید و یا آن را امتحان کنید، اما نگران این هستید که شاید باگ هایی به سیستم فعلی تان آسیب زند، پس از یک سرور مجازی برای این کار استفاده کنید.

استفاده از vps برای بایننس
بایننس یک سرویس تبدیل ارز دیجیتال بزرگ است که کاربران سراسر جهان می توانند ارزهای دیجیتال خود را به ارزی دیگر تبدیل کنند. با دسترسی به یک وی پی اس بایننس، شما به راحتی می توانید به حساب کاربری خود در این سایت مراجعه کرده و با سرعت بالا و بدون هیچ محدودیتی، به معامله یا انجام امور مربوطه بپردازید.

استفاده از سرور مجازی برای ترید
همانطور که می دانید ترید (trade) به معنی معامله کردن، خرید و فروش و تجارت است. اما یک سرور مجازی می تواند به شما کمک زیادی کند، چراکه به دلیل انتقال سریعتر درخواست ها، سرعت انجام امور را بیشتر می کند.

نتیجه این خواهد بود که تأخیر و افت کمتری را در انجام امور تجاری خود تجربه خواهید کرد. این لغزش ها یا تأخیرها گاهاً برای تجار هزینه بر است. بنابراین علاوه بر مشکلاتی مثل محدودیت در دسترسی به سایت ها، استفاده از یک vps ترید، میتواند هزینه ها را نیز کاهش دهد.

جهت تهیه سرور مجازی به بخش سرور مجازی زویپ سرور مراجعه نمایید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 189 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 177 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 383 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 134 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 479 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
...