0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

در پاسخ به سوال لایسنس چیست باید بگوییم که License در لغت به معنی پروانه و در دنیای کامپیوتر به معنی جواز استفاده از یک نرم افزار میباشد. این اواخر با پیشرفت دنیای اینترنت، اسکریپت ها و نرم افزار های گوناگونی جهت برآوردن نیاز کاربران ایجاد شده است. یکی از عوامل مهمی که امنیت یک سیستم عامل، نرم افزار یا اسکریپت را کامل میکند وجود لایسنس میباشد. لایسنس ها از طرف نویسنده یا توسعه دهنده نرم افزار مورد نظر صادر میشوند.

در برخی از نرم افزار های لایسنسی، در صورت عدم تهیه لایسنس نه تنها از موارد امنیتی و آپدیت های درون برنامه ای محروم میمانید، بلکه بسیاری از قابلیت های نرم افزار نیز برای شما قفل خواهد بود. در بعضی دیگر نیز در صورت تهیه نکردن لایسنس از همان ابتدا نخواهید توانست نرم افزار را نصب کنید.

لایسنس از کنار هم قرار گرفتن اعداد و حروف تشکیل شده است. معمولا خود سازنده نرم افزار و لایسنس راه دریافت آن را برای کاربران هموار میسازد. اعتبار لایسنس ها معمولا به صورت زمانی بوده و میبایست با توجه به نیاز خود آن را خریداری نمایید. بعضی دیگر از لایسنس ها نیز به صورت دائم یا لایف تایم بوده و با یکبار خرید قادر به استفاده و بروزرسانی همیشگی از آن نرم افزار خواهید بود.

در ادامه به معرفی چند نمونه از نرم افزار ها و اسکریپت هایی که برای استفاده از آنها ملزم به خرید لایسنس میباشید، خواهیم پرداخت.

چند مورد نرم افزار لایسنسی
سی پنل:
سی پنل که یکی از معروف ترین کنترل پنل های میزبانی وب میباشد نیازمند لایسنس بوده و لایسنس آن در دو نوع سرور مجازی و سرور اختصاصی موجود میباشد. ضمنا لایسنس سیپنل علاوه بر هزینه ماهانه، هزینه جداگانه ای جهت کانفیگ اولیه نیز دارد.
دایرکت ادمین:
دایرکت ادمین نیز یکی از معروف ترین کنترل پنل های میزبانی وب میباشد. این کنترل پنل محبوب همانند سیپنل دارای دو نوع لایسنس سرور مجازی و سرور اختصاصی میباشد. کانفیگ اولیه دایرکت ادمین رایگان میباشد.
پلسک:
پلسک کنترل پنلی محبوب میباشد که قابلیت پشتیبانی از دو پلتفرم لینوکس و ویندوز را داراست. لایسنس این کنترل پنل نیز مانند بسیاری از لایسنس ها در دو نوع سرور مجازی و سرور اختصاصی موجود میباشد. کانفیگ اولیه لایسنس سرور مجازی پلسک رایگان میباشد.
لایت اسپید:
لایت اسپید چهارمین وب سرور برتر جهان میباشد. لایسنس لایت اسپید فقط در یک نوع وجود دارد و برای استفاده از آن علاوه بر هزنیه ماهانه، هزینه کانفیگ اولیه نیز پرداختنی میباشد.
کلود لینوکس:
کلود لینوکس یک سیستم عامل برای مدیریت هاست‌ های اشتراکی است. در این سیستم عامل،‌ با جداسازی هر کاربر و ایجاد منابع اختصاصی برای هرکدام، محیطی ایجاد می‌شود که بیشتر شبیه یک سرور مجازی است تا یک هاست اشتراکی. لایسنس کلود لینوکس فقط در یک نوع بوده و دارای هزینه کانفیگ اولیه جداگانه میباشد.
ویرچوآلیزور:
ویرچوآلیزور یک نرم افزار مجازی سازی بسیار کاربر پسند و استاندارد میباشد. نصب ویرچوآلیزور بسیار آسان بوده و لایسنس آن نیز در یک نوع موجود میباشد که برای فعال سازی نیازمند پرداخت هزینه جداگانه است.
اتوماسیون WHMCS:
نرم افزار WHMCS جهت مدیریت ثبت پرداخت ها و فاکتور های سایت میباشد. لایسنس آن در یک نوع بوده و فاقد هزینه کانفیگ جداگانه است.
سولوس وی ام:
سولوس وی ام نیز مانند ویرچوآلیزور یکی از بهترین مجازی ساز های معرفی شده میباشد. این کنترل پنل به شما قابلیت مدیریت آسان مجازی ساز را داده و به مشتریان شما از بسیاری جهات برای کنترل و مدیریت سرور خود کمک میکند.
جهت تهیه هریک از موارد فوق میتوانید به بخش فروش لایسنس زویپ سرور مراجعه نمایید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 408 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 7 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 41 بازدید
سوال شده 10 ماه قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Sayar Noori_17617537 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 64 بازدید
...