0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط


دنیای ساعت‌ها، دنیایی بسیار گسترده و متنوع است. سیر و سفر در این گسترده گاهی لذت‌بخش و گاهی مشقت‌ بسیار دارد. دیدن زیبایی‌ها لذت بخش و خرید نیز بسیار دلنشین است اما شاید انتخاب و خرید ساعت مناسب بخش سخت ماجرا باشد.

در این مقاله تلاش شده ویژگی ساعت‌های مختلف را برای شما آشکار سازیم تا خرید ساعت مچی برای شما سراسر لذت و راحتی باشد.

قیمت ساعت
در قیمت ساعت‌ها محدودیتی وجود ندارد!

عوامل مختلفی در تنوع قیمت ساعت‌ها موثراند اما آنچه عیان است این است که ما باید بسته بودجه‌ی خود باید ساعت مناسب را انتخاب کنیم. برند ساعت‌ مهم‌ترین عامل در قیمت‌گذاری یک ساعت است. در طول تاریخ برند‌های سازنده‌ی ساعت هر کدام به یک چیز مشهور شده‌اند.

به عنوان مثال ساعت rolex یا Hublot به لوکس و گران بودن و یا ساعت کاسیو به روزمره بودن و قیمت مناسب در عین حال کیفیت خوب مشهور است.

امکانات یک ساعت از دیگر عواملی است که می‌تواند در قیمت ساعت موثر باشد. تعداد موتور، جنس صفحه، جنس فلزات به کاررفته در ساعت، بند ساعت، هوشمند یا غیرهوشمند بودن ساعت و ...

ساعت لوکس لزوما دلیلی بر مناسب بودن ساعت نیست و باید بسته به کاربردی که از ساعت انتظار دارید ساعت را انتخاب کنید. پر واضح است که هر ساعت با قیمت مناسب نیز باید از کیفت بالا برخوردار باشد و برند شناخته‌شده‌ای باشد و در خرید ساعت مچی ارزان نیز جنس ساعت مهم است.

برای خرید  لباس و ساعت در  جمعه سیاه فرصت مناسبی است.

در جمعه سیاه یا بلک فرایدی سراسر دنیا مردم می‌توانند اجناس را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند. اگر خرید ساعت در شرایط اقتصادی کنونی برای شما مشکل است، این روز می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید باشد.

اندازه مچ
به اندازه دست و مچ خود توجو کنید. کوچک بودن یا بزرگ بودن ساعت باعث می‌شود شمایل ساعت شما تحت‌الشعاع قرار بگیرد و زشت به نظر برسد.

کاربرد ساعت
تنوع ساعت‌ها به قدری است که شما می‌توانید برای هرجا و مکانی و هر لباسی ساعتی متفاوت استفاده کنید. البته ساعت‌هایی هستند که می‌توان با چندین استایل هماهنگ شوند اما آنچه مشخص است این است که مثلا ساعت سری جی‌شاک کاسیو را نمی‌توان با کت و شلوار هماهنگ کرد اما می‌توان با استایل کژوال (روزمره) از این ساعت استفاده کرد.

در استایل‌های رسمی و در مهمانی‌های معمولا از ساعت‌های تمام فلزی یا ساعت با بند چرمی استفاده می‌شود.

شکل ظاهری
شکل ظاهری ساعت

دایره‌ی محبوب
در ساعت‌ها از اشکال هندسی متداول استفاده می‌شود که دایره بیشترین سهم را دارد. ساعت‌های مدور محبوب‌ترین ساعت‌های موجود در بازار هستند.

چهاروجهی‌ها
ساعت‌های مستطیلی و مربعی نیز از دیگر انواع ساعت‌ها هستند که فراوانی آن‌ها در مدل‌ ساعت مردانه از مدل ساعت مچی زنانه بیشتر است.

چند وجهی‌ها
در ساعت‌های اسپرت بیشتر از اشکال هندسی چندوجهی استفاده می‌شود. نکته‌ی مهم نیز در این نوع ساعت‌ها استفاده از اشکال با تعداد وجه زوج است. این مسئله ریشه در زیبایی‌شناسی و وجه بصری ساعت دارد.

 

جنس صفحه
جنس صفحه‌ی ساعت‌ها معمولاً در 5 دسته تقسیم می‌شوند (به ترتیب قیمت و ارزش):

تلق
این نوع صفحه ارزان‌ترین صفحه موجو در بازار است و اغلب در ساعت‌های بی‌کیفیت کپی به کار می‌رود و در برابر خش مقاوم نیست.

پلاستیک
این نوع صفحه در مقایسه با تلق کیفیت بهتری دارد ولی باز هم نسبت به خش مقاومت زیادی ندارد ولی امکان شکستن آن نیز کم است.

شیشه
این جنس شیشه وزن بالاتری نسبت به انواع جنس صفحه دارد و اغلب در ساعت‌ها کلاسیکبه کار می‌رود و حساسیت بالا و البته احتمال شکستن آن در برابر ضربه از نکات منفی این جنس صفحه است ولی ساعت‌های صفحه شیشه‌ای بسیار زیبا و چشم‌نوازند.

کریستال
این نوع صفحه از نظر ظاهری به شیشه شبیه است ولی وزن کمتری دارد و در برابر ضربه و خش مقاوم‌تر است. صفحه کریستال قیمت بالاتری نسبت به دیگر صفحه‌ها دارد اما مقاومت بیشتر و ماندگاری آن قیمت بالاتر را نیز توجیه می‌کند.

تاچ یا لمسی
این صفحه صرفاً رد ساعت‌های هوشمند استفاده می‌شود که این روزها طرفداران بسیاری نیز دارد. این صفحه‌ها درست مثل صفحه تلفن همراه است و حساسیت‌ها و مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبد.

ورود آب ممنوع!
ساعت مچی

ضد آب بودن ساعت دیگر نکته‌ای است که در انتخاب ساعت باید به آن توجه کرد. این امکان برای ساعت‌های روزمره و کسانی که شغل‌هایی دارند که ممکن است با آب و رطوبت سروکار داشته باشند بسیار موردتوجه است. ضد آب بودن ساعت هرچند امروزه امکانی طبیعی است اما در قیمت ساعت مؤثر است.

تعداد موتور
ساعت‌ها بعضاً دارای چند موتور هستند که این موتورها در شکل ظاهری ساعت بسیار مؤثرند. این موتورها معمولاً دقیقه‌شمار، ثانیه‌شمار یا کرنومتر هستند. در خرید ساعت باید به تعداد موتور نیز توجه کرد.شما میتوانید جدید ترین ساعت ها را از بهترین برندها همچون کاوالی، کاسیو و ... از مرکز خرید آنلاین بانی مد خریداری کنید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (10 امتیاز)
برای خرید ساعت مچی، ساعت دیواری و یا حتی ساعت ایستاده کافیه به سایت میعادتایم یه سر بزنی اونقدر سایت شسته و رفته ای هست که تمام محصولات رو میتونی بررسی و مقایسه کنی و حتی از مشاورینی که دارن برای انتخاب درست و بدون دغدغه استفاده کنی.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 67 بازدید
...