+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (5 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
من تازه قصد شروع یادگیری برنامه نویسی جاوا رو دارم هیچ پیش زمینه ای هم از برنامه نویسی ندارم . یکی از کتابایی خوبی که ازش تعریف می کردن کتاب آقای احمد رضا صدیقی هستش فقط سوالم اینکه توی کتاب نوشته آخرین نسخه جاوا 1.9 هستش . ولی الان فکر کنم تا نسخه 16 اومده می خواستم ببینم آموزش های کتاب منسوخ نشده ؟  می شه استفاده کرد . و اینکه یک زبان برنامه نویسی مثله جاوا ممکنه در طی چند سال تغییر کنه یا نه همیشه به یک شکله ؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
کتاب خوبی هست. توجه کنید که هسته جاوا تغییری نمیکنه و بعضی کلاسها یا متدها یا کلمات کلیدی دستخوش تغییر میشوند چرا؟ چون تفکر بهتر شدن برنامه نویسی مطرحه و اینکه طراحان جاوا در بعضی از کلاسها از روشها یا متدهایی استفاده کردند که در استفاده کردن از حافظه سیستم دچار مشکل میشوند یا در بعضی از کلاسها روشهایی وجود دارد که در صورت استفاده در بعضی موارد برنامه دچار خطا میشود یا حتی راه حل بهتری در آن مورد خاص ایجاد میشود، بنابراین کلاس قبلی نوشته شده منسوخ میشود. بنابراین هسته جاوا دستخوش تغییر نخواهد شد. مثلا اگر در زبان جاوا برای موجودیت عدد در دنیای واقعی، موجودیت int به وجود آمده است، در طول زمان دستخوش تغییر نخواهد شد.
0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
بله بنظرم کتاب آقای صدیقی با اینکه قدیمی شده است (البته مطمئن نیستم که ویرایش جدیدی برای آن امده است یا نه) ولی ریفرنس خوبی برای یادگیری مفاهیم پایه جاوا است. در کل با توجه به سرعت بالای بروزرسانی پلتفرم جاوا، توصیه من به شما این است که مستقیم از منابع انگلیسی استفاده کنید.

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 433 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 36 بازدید
...