0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

یکی از فراوان‌ترین اکسسوری‌ها موجود در بازار و البته محبوب‌ترین و گران‌ترین آن ساعت‌ها هستند. مشخص نیست که ساعت مچی از کجا و کی به جزء لاینفک از استایل انسان‌ها تبدیل‌شده اما آنچه عیان است آن است که ما میلیاردها ساعت تولیدشده در جهان داریم و به نسبت همین گستردگی هم مدل ساعت در دسترس است.

ساعت ذاتاً کالای لوکسی است. البته می‌توان ساعت را پر نوسان‌ترین کالا در میان کالاهای دنیای مد و فشن دانست. ساعت‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و نمی‌توان برای ساعت‌ها حداقل قیمت یا حداکثر قیمت متصور شد و دنیای قیمت‌های ساعت‌ها انتها ندارد.

در دنیای ساعت قوانین نانوشته وجود دارد که رعایت این قوانین قیمت ساعت را افزایش می‌دهد البته خرید ساعت مچی زنانه ارزان یا خرید ساعت مچی مرانه گران به‌منزله آن نیست که حتماً شما انتخاب و خرید بد یا خوبی دارید اما باور عمومی آن است که ساعت هرچه گران‌تر بهتر!

برخی از این قوانین شامل گزینه‌های زیر می‌شوند.

کشور سازنده

باوری دارد که ساعت‌های خوب الزاماً محصول سوئیس یا ژاپن هستند. البته نباید این موضوع را کتمان کرد که بهترین شرکت‌های سازنده ساعت در این دو کشور به‌خصوص سوئیس وجود دارند.

تعداد موتور ساعت

یکی از باورهایی که در آن می‌توان شک کرد این مسئله است که تعداد موتورهای ساعت نشانه‌ای از کیفیت بالای آن است و دلیلی هم بر گران بودن ساعت است.

درست است که تعداد موتورهای ساعت امکانی بیشتر و ویژگی افزونی نسبت به دیگر ویژگی‌های آن است اما دلیلی بر باکیفیت بودن ساعت نیست و دقت کنید که با این ترفند و دلیل سرتان کلاه نرود.

 

برند ساعت

یکی از نکاتی که باعث می‌شود شما چشم‌بسته ساعتی را بخرید و بدون آنکه مقایسه قیمت داشته باشید، برند ساعت است

برندهای ساعتی وجود دارند که طی سال‌ها خود را پس دادند و غول‌های ساعت‌سازی دنیا هستند و اسم آن‌ها هم می‌تواند خیال شما را از بابت خرید ساعت را حل کند اما توجه داشته باشید در دنیای امروز که هر کالای اصل بدلی دارد به اقدام به خرید ساعت کپی نکنید!

طلا نقره یا الماس؟!

یکی از عواملی که باعث می‌شود ساعت‌ها محدودیت قیمت نداشته باشند، این مسئله است که در آن فلزات یا سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته باشد در بسیاری از ساعت‌های گران جهان گران‌ترین فلز جهان یعنی طلا و گران‌ترین شیء جهان یعنی الماس به کار می‌رود این مسئله باعث می‌شود ساعت‌ها محدودیت قیمتی نداشته باشند و با توجه به حجم یا قیراط الماس و یا مروارید به‌کاررفته در آن ارزش‌گذاری شوند.

البته این نمونه از ساعت‌ها معمولاً کیفیت و موتورهای خوبی دارد و منطقی هم به نظر می‌رسد که وقتی قرار است چند هزار دلار که امروزه برای ما متأسفانه چند صد میلیون و حتی چند میلیارد هزینه دارد خریداری شود باید حداقل موتور و کیفیت خوبی داشته باشد.

جنس صفحه روی ساعت

جنس صفحه ساعت نیز بسیار اهمیت دارد و یکی از دلایل قیمت‌گذاری آن است ساعت‌های خوب می‌توانند جنس‌های مختلفی داشته باشد و این جنس‌ها عبارت‌اند از کریستال، شیشه و پلاستیک

این تقسیم‌بندی به ترتیب کیفیت و قیمت آن‌ها نوشته‌شده است بهترین مدل برای صفحه روی ساعت مدل کریستال است و پس‌ازآن شیشه که البته به دلیل حساسیت بالا و وزن زیاد چند سالی است که کمتر از آن استفاده می‌شود، اما در مدل‌های خاص و لوکس هنوز هم از شیشه استفاده می‌شود و در پایان مدل پلاستیک که بیشتر در مدل ساعت مچی دیجیتال و کژوال استفاده می‌شود که نسبت به کریستال کیفیت و زیبایی کمتری دارد و ممکن است آن خش بیفتد البته این ویژگی خشم پذیر بودن در ساعت شیشه‌ای نیز به‌وفور دیده می‌شود.

دیجیتال یا آنالوگ یا هردو؟

حقیقت آن است که قیمت ساعت آنالوگ از دیجیتال در شرایط کیفیت یکسان گران‌تر است و معمولاً ساعت‌های لوکس، آنالوگ هستند ساعت‌های دیجیتال درواقع در استایل‌های کژوال استفاده می‌شوند و یا در مکان‌های ورزشی یا جایی که مرتب مجبور به چک کردن زمان هستیم کارایی دارد. این مسئله باعث می‌شود که طیف قیمتی آن نسبت به آنالوگ دامنه قیمتی کمتری داشته باشد اما ساعت‌های دیجیتالی هم در دنیا وجود دارند که بسته به سنگ قیمتی یا فلز به‌کاررفته در آن قیمت گزافی دارند اما در کل ساعت آنالوگ از دیجیتال گران‌تر است.

مدل‌های جدید از ساعت‌های آنالوگ و دیجیتال وارد بازار شده است که ترکیب این دو مدل توانسته محبوبیت زیادی به ارمغان بیاورد.

بند ساعت

کیفیت بند ساعت نیز بسیار مهم است اگر بند چرمی خواهید مانند کفش چرم یا کیف چرم که هرچه چرم بهتر و باکیفیت‌تری در آن به‌کاررفته باشد گران‌تر است ساعت نیز هرچه بند چرم باکیفیت‌تری داشته باشد گران‌تر است.

در پایان با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور اگر ساعت را کالایی گران بدانیم یکی از راه‌های خرید ساعت باکیفیت و باقیمتی مناسب بلک فرایدی یا جمعه سیاه است.

بلک فرایدی روزی است که مردم در همه جای دنیا می‌توانند به خرید لباس و کالای با کیفیت و اورجینال را باقیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی کالا خریداری کنند. پس خرید ساعت مچی در بلک فرایدی سایت فروشگاهی لباس آنلاین بانیمد را نیز مد نظر قرار دهید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 156 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 20 بازدید
...