0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

در استایل های مردانه همواره پیراهن در زمره اصلی ترین استایل ها قرار می گیرد. علاقه مردم به استایل هایی که پیراهن در آن به کاررفته باشد، همیشه زیاد است. تقریباً در تمامی استایل های رسمی و مجلسی پیراهن مردانه حضور چشمگیری دارد. پیراهن ها انواع مختلفی دارند؛ برای رسیدن به ترکیب درست در هر استایل باید ابتدا مدل لباسی که قصد داریم بپوشیم را بشناسیم. پیراهن نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اشتباهات رایجی وجود دارد که معمولاً در استایل و ترکیب بندی خرید لباس رخ می دهد که باید به آن ها توجه کنیم تا این اشتباهات را مرتکب نشویم. پیراهن رسمی مجلسی مردانه، پیراهنی است که در قرارهای رسمی مراسم ها و مهمانی ها آن را می پوشیم.

پیراهن رسمی اگر قرار باشد زیر کت یا پالتو پوشیده شود، معمولاً باید کم گشاد و بلند باشد؛ دلیل این اتفاق آن است که امتداد پیراهن باید حتماً در شلوار برود و معمولاً کمی بلندتر از دیگر پیراهن ها دوخته می شود که پیراهن از شلوار بیرون نیاید یا گشاد تر است به دلیل اینکه فرد راحت باشد. نگران گشادی پیراهن هم نباشید شما با کت یا پالتو همواره آراسته به نظر می رسید.

پیراهن رسمی یقه های بلندتر و محکم تری نسبت به دیگر پیراهن ها دارد؛ چون باید جایی برای گره کراوات هم باقی بماند.

پیراهن رسمی را نباید با شلواری جز شلوار پارچه ای بپوشید!
پیراهن رسمی فقط باید با کت و شلوار پارچه ای پوشیده شود. یکی از اشتباهات رایج در پوشیدن پیراهن رسمی با شلوار کتان است. پیراهنی که با شلوار کتان پوشیده می شود، پیراهن کژوال است که ارتفاع کمتری دارد و یقه آن و دوختش نیز متفاوت است.
شلوار پارچه ای کلاسیک به دلیل اینکه در قسمت باسن و کمر معمولاً فضای بیشتری دارد برای پیراهن رسمی مناسب است.
پوشیدن پیراهن کژوال و پیراهن اسپرت با شلوار پارچه ای ممنوع!
پوشیدن شلوار پارچه ای به همراه پیراهن اسپرت و پیراهن کژوال می تواند اشتباهی محرز در استایل باشد.

پیراهن های اسپرت و کژوال معمولاً اغلب دوختی جمع و جورتر از پیراهن رسمی دارند و کوچک تری دارند. پیراهن کژوال به دلیل دوختی که دارد معمولاً مردانه یا زنانه بودنش قابل تشخیص نیست و از پیراهن مردانه اسپرت و کژوال مردانه، خانم ها نیز به عنوان پیراهن زنانه نیز می توان استفاده می کنند.

پوشیدن کت رسمی روی پیراهن کژوال ممکن است، نمای خوبی نداشته باشد. البته پوشیدن کت تک یا کت اسپرت در استایل های کژوال نیمه رسمی اشکالی ندارد و حتی توصیه می شود اما برای کت و شلوار مردانه کلاسیک خرید پیراهن مردانه اسپرت یا خرید پیراهن کژوال اشتباه است.

رنگ پیراهن باید با شلوار هماهنگ باشد
استایل رسمی مردانه
پیراهن انتخابی شما برای استفاده باید با رنگ شلوارتان هماهنگ باشد. باور اشتباهی وجود دارد که حتماً باید رنگ پیراهن با شلوار یکی باشد یا در یک تنالیته رنگی باشند اما این باور در دنیای مد و فشن امروز منسوخ شده است.
هماهنگی به معنای تشابه رنگ نیست!
در استایل های رسمی برای شلوار تیره از پیراهن های روشن استفاده می کنند و برای شلوارهای روشن پیراهن های تیره را توصیه می کنند.
البته ترکیب هایی مثل پیراهن سورمه ای و شلوار مشکی ممکن است این گزاره را نقض کنند و البته طبیعی است؛ هر گزاره ای استثنایی نیز دارد.
رنگ و طراحی پیراهن با کت، کاپشن و سویشرت باید چه رابطه ای داشته باشند؟
پیراهن رسمی مردانه
برای این مسئله کاملاً سلیقه ای عمل می شود اما قوانین نانوشته وجود دارد که عبارت اند از:
رنگ پیراهن و کاپشن می توانند مکمل یکدیگر باشند.
اگر رنگ پیراهن و کت شما متضاد باشد هرکدام از اجزا بهتر دیده می شوند.
اگر از پیراهن مردانه چهارخانه یا پیراهن مردانه گلدار استفاده می کنید و یا پیراهن شما راه راه است، بهتر است کاپشن یا سویشرت شما طراحی ساده داشته باشد؛ چون شلوغی زیاد هرکدام از اجزا را ضایع می کند.
اگر از کت اسپرت، سویشرت یا کاپشن طرح دار نیز استفاده می کنید باید از پیراهن ساده استفاده کنید.
در بعضی از رنگ ها برای کاپشن و سویشرت محدودیتی در انتخاب رنگ پیراهن ندارید به عنوان مثال برای کاپشن یا سویشرت مشکی رنگ ساده محدودیتی در انتخاب رنگ پیراهن وجود ندارد البته در طراحی ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد که با کاپشن سنخیتی ندارد.هم اکنون و در دوران پندمی کرونا خرید آنلاین ار فروشگاه آنلاین لباس معتبر و به نام توصیه می شود.
نکته
دست شما برای انتخاب پیراهن برای هماهنگی با شلوار جین از دیگر شلوارها بازتر است فقط توجه داشته باشید که پیراهن رسمی را با شلوار جین نپوشید.

سوالات مشابه

...