0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (55 امتیاز)

غذاهایی که غنی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سدیم و آهن هستند به قلیایی شدن بدن کمک می کنند و عناصر تشکیل دهنده غذاهای قلیایی هستند. این غذاها باید در مواقعی که بدن اسیدی است مصرف شوند.

برای قلیایی کردن بدن می توانید از دمنوش های قلیایی، میوه های قلیایی کننده خون، صبحانه قلیایی، دانه‌ها و آجیل‌های قلیایی و سبزیجات قلیایی استفاده کنید که از مهم ترین خوراکی های قلیایی می توان به اسفناج، کلم پیچ، خیارها، کلم بروکلی، آووکادوها، نمک دریا، سرکه سیب، جلبک دریایی، عدس، دانه کدو تنبل و لیموترش سبز اشاره کرد.

برای کمک به تعادل سطح pH بدن، هفتاد تا هشتاد درصد رژیم غذایی شما باید غذاهای قلیایی باشد. این بدان معنی است که بشقاب شما باید پر از میوه ها و سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار و سالاد باشد. قسمت باقیمانده بشقاب شما باید پر از پروتئین و دانه های بدون چربی باشد. با این کار شما یک رژیم متعادل ایجاد می کنید. آب قلیایی

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
لیمو یکی از بهترین گزینه ها در فهرست مواد غذایی قلیایی باشد. لیموها سرشار از مواد معدنی قلیایی مانند پتاسیم و منیزیم هستند، که اثر قلیایی سازی بر بدن دارند. اسید سیتریک موجود در لیموها در یک حالت طبیعی بسیار اسیدی است، اما هنگامی که مصرف می شود، اسید سیتریک متابولیزه شده و یک اثر قلیایی فوق العاده در بدن دارد.

لیموها منبع خوبی برای کلسیم، آهن و ویتامین های A، C و ب-کمپلکس و همچنین، فیبر پکتین و کربوهیدارت ها هستند. آنها حاوی ویژگی های ضد باکتری، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

جدا از اثر پاکسازی و سم‌زدایی در بدن، لیموها به بهبود گوارش، کاهش وزن، پشتیبانی از پوست، تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با سرطان، کنترل فشار خون بالا، پیشگیری از عفونت و بسیاری موارد دیگر کمک می کنند.

برای بهره‌مندی از فواید قلیایی سازی لیمو، آب نصف یک لیمو تازه را در یک لیوان آب ولرم تصفیه شده بریزید. این نوشیدنی را صبح ها با معده خالی 30 دقیقه پیش از صبحانه مصرف کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 97 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 90 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 219 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
...