0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (55 امتیاز)

خرید برنج ایرانی و برنج شمال به ویژه برنج تولید شده در شمال کشور با همه مشکلات موجود از جمله گرانی و تقلب در فروش و … همچنان از نظر کیفیت اقتصادی است. قیمت برنج داخلی دلایل خاصی دارد ، اگرچه انبارهای برنج در استان های شمالی و سایر استان ها مملو از برنج است ، اما مشکلات موجود در تامین و سودآوری توزیع کنندگان و فروشندگان باعث شده تا این محصول در مناطق مختلف کشورمان با قیمت های بالا در دسترس مردم باشد ، که توزیع کنندگان و فروشندگان محصول را با قیمت های نامعقول در بازار عرضه می کنند و محصول را در انبارهای خود ذخیره می کنند.

 

قبل توسط (55 امتیاز)
تفاوت برنج قدیمی و برنج جدید

برنج تازه وقتی بو می دهد طعم بیشتری دارد.
شفافیت و درخشش بیشتر برنج تازه نسبت به برنج قدیمی است.
برنج قدیمی از برنج تازه گرانتر است.
برنج قدیمی که یک بار روی دست گذاشته شود ، احساس خشکی می کند.
برنج قدیمی از کیفیت پخت بهتری برخوردار است ، بنابراین برنج تازه پس از پخت شل شده و دانه از هم جدا نمی شود و این یکی از دلایل محبوب نبودن برنج تازه است.
برنج قدیمی برخلاف برنج جدید که ظاهری شفاف و براق دارد ، ظاهری مات و تیره دارد ، بنابراین اگر آنها را جمع کنیم کاملاً واضح است.
برنج قدیمی برخلاف برنج جدید که خیلی خوب پخته شده ، عطر و طعم خود را از دست می دهد و این ممکن است برای برخی از مصرف کنندگان مطلوب نباشد.
به همین دلایل ، برنج قدیمی معمولاً گرانتر از برنج جدید است ، زیرا برنج جدید رطوبت را حفظ می کند ، اما برنج قدیمی کاملاً خشک است.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (55 امتیاز)

آیا برنج معطر تراریخته است؟

برنج معطر یکی از انواع اصلی برنج است که دانه های متوسط ​​و طولانی دارد و به دلیل وجود آن طعم آن کاملاً مشخص است ، اگرچه برنج باسماتی نوعی برنج در بازار داخلی و بین المللی است. به عنوان معطر شناخته می شود و مطمئناً پادشاه بی نظیر برنج معطر است.

در واقع ، در دسترس بودن جدیدترین ابزارهای جدید بیوتکنولوژی در برنج معطر باعث تولید برنج شده است . علاوه بر این ، می توان جنبه های مدیریت آفات و بیماری ها را از طریق فناوری کشف کرد . مراقبت از مدیریت آفات سازگار با محیط زیست. بنابراین ، آنچه لازم است این است ، موسسات تحقیقات کشاورزی باید پروژه هایی در زمینه حفظ و بهبود برنجهای معطر تهیه کنند و سازمان هایی مانند APEDA باید راه های ارائه آنها به بازار را کشف و ترویج کنند. هم برنج ایرانی و هم باسماتی در یک چیز خاص هستند و این عطر آنهاست. درست است که هر دو برنج خصوصیات متفاوتی دارند ، اما چرا برنج ایرانی از نوع دانه بلند آن معطرتر است ؟ این به دلیل ترکیبی به نام 2-استیل-1-پیرولین است. این این ترکیب در چندین ماده غذایی وجود دارد ، یعنی نان سفید و ادویه جات جنوب شرقی آسیا ، و همچنین در برنج معطر ایرانی و باسماتی را می توان یافت. این ترکیب بسیار معطر است و وقتی هر دو برنج پخته می شود ، این بو آزاد می شود.

برنج طارم یک برنج معطر و دارای دانه های ریز است و از رایحه و کیفیت پخت بسیار خوبی برخوردار است. این برنج بیش از 200٪ مصرف جهانی دارد و از این لحاظ از باسماتی پیشی گرفت. به همین ترتیب دارای رایحه ای قوی و شدید است. اگرچه برخی از این برنج های معطر قرن هاست که رشد می کنند ، اما هنوز هیچ تلاشی وجود ندارد آنها در لیست بین المللی قرار ندارند. تنوع در برنج معطر مهم است. برنج طارم در ایران طرفدارن بسیاری دارد . برنج طارم ندا ، برنج طارم دم سیاه ، برنج طارم هاشمی بیشترین خرید و فروش برنج را در کشور ایران و همینطور صادرات دارند. خرید برنج شمال پیشنهاد اصلی همه کسانی است که به دنبال برج معطر و سالم هستند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 95 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در لوازم خانگی توسط JavadMirzaei (0 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 141 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 67 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 378 بازدید
...