0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (0 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
در میدانی که فاقد علایم اولویت دار هست وارد شدم وتاداخلی ترین لاین دور میدان،برای رعایت حق تقدم خودرویی که دور میدان بود توقف کردم که خودروی متقدم عبور کرد.تا خواستم حرکت کنم خودرویی که در لاین بیرونی دور میدان بود از گوشه عقب سمت راننده زد و طلق چراغ خطر ماشین من شکست‌.افسر راهنمایی علیرغم اعتراضهای من مبنی بر بی تقصیر بودنم،منو مقصر اعلام کرد.حالا طرف یه فاکتوری برای بیمه ارایه داده که انگار با سرعت زیاد به کوه زده باشد.حالا در کش و قوس شورای حل اختلاف هستیم که طرف علاوه بر تقریبا ۶ تومنی که از بیمه گرفته، برای گرفتن تقریبا۵ تومن  افت قیمت ماشین،شکایت کرده.با این تفاسیر،مقصر این حادثه کیست.رعایت حق تقدم عبور اصولا درمورد وسایلی که همزمان به یک نقطه تلاقی وتداخلی برسند معنی پیدا میکند و در غیر همزمان بودن،حق تقدم بی معنی بوده و هرکسی راه خود را خواهد رفت.آیا قصور عدم توجه به جلو متوجه طرف نیست؟سرعت غیرمجاز دومین عامل نیست؟آیا قصور عدم رعایت حق تقدم عبور متوجه بنده هستش؟خیلی ممنون میشم در این خصوص نظرات سازنده خود را با من به اشتراک بگذارید.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
اگر تصویر کروکی و نظر پلیس رو ضمیمه میکردید میشه نظر بهتری داد. ولی اگر تو دادگاه حل اختلاف رای به نفع طرف مقابل صادر شده، فکر کنم کاریش نشه کرد، شما میتونی درخواست تجدید بزنی ولی خیلی مهمه که افسر چی نوشته باشه، تو چه حالتی بوده باشید. در حالت کلی طرف مقابل مقصر هست، ولی در حالتی که شما حق تقدم رو رعایت نکرده باشید و وارد لاین بعدی شده باشید شما مقصرید.

اگر از کروکی اینطور برمیاد، خصوصا که برخورد سمت راننده بوده شاید کاری نشه کرد. ولی در خصوص افت ماشین، فکر میکنم اگر سفت و سخت بایستید راه به جایی نداشته باشه. ضمن اینکه مگه ماشینش چی بوده که 6 تومن خسارت گرفته؟ به جز اون قانون خودروهای بالای 180 میلیون هم شامل میشه هرچند عادلانه نیست ولی میتونید ازین موضوع هم استفاده کنید.
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
کروکی در این مورد کشیده نشده و فقط با اظهار نظر شفاهی افسر ،با وجود اعتراضهایی که همانجا داشتم رفتیم بیمه.ماشینش پژو پارس هستش.البته مطمئنم که کاپوت عوض نکرده که فاکتور داده مبنی بر تعویض کاپوت! تمام حرف بنده این هستش که حق تقدم عبور برای وسایلی هست که در یک زمان بخواهند از یک نقطه تداخلی عبور کنند که موجب تصادف خواهد شد.همچنانکه در تمام سوالهای آئین نامه،این موضوع فرض اول درنظر گرفته شده و خودروها از نظر زمانی،هم عرض هم تصویر شده اند.حق تقدم برای خودروهایی که در زمانهای متفاوت باشند معنی نداشته چراکه هرکدام در زمان خود از آن نقطه تلاقی عبور خواهد کرد.از طرف دیگه نمیتوان دو یا چند وسیله را همزمان دانست و قانون حق تقدم را جاری ساخت که یکی از عقب دیگری،هرچند از کنج باشد،بزند،شبیه سازی کرد مگر اینکه قصور و خلافی دیگر در میان باشد.وقتی که من تا لاین داخلی میدان امده بودم و برای رعایت حق تقدم عبور لاین داخلی متوقف شدم یعنی من زودتر از خودروهای دیگه ایکه در لاینهای بیرونی میدان بودند رسیدم به نقطه تداخل که البته اونموقع هیچ خودرویی در اون لاینها نبود.خودروی متقدم عبور کرد،من تا خواستم حرکت کنم این اتفاق افتاد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 253 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 539 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 320 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.2هزار بازدید
...