0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

شود تا در برابر فعالیت های مخرب مانند اسکن IP آسیب پذیر نباشد. پروتکل IPV6 چیست بسته های IPv6 می توانند بار بیشتری نسبت به بسته های IPv4 داشته باشند که منجر به افزایش کارآیی و بازده حمل و نقل می شود.

یک پیشرفت کلیدی در IPv4 پشتیبانی بومی برای دستگاه های تلفن همراه است. IPv6 از پروتکل Mobile IPv6 (MIPv6) پشتیبانی می کند که دستگاه های تلفن همراه را قادر می سازد پروتکل IPV6 چیست بین شبکه ها ایران هاست جابجا شده و بدون توجه به پروتکل IPV6 چیست موقعیت فیزیکی یک اعلان رومینگ دریافت کنند. MIPv6 از ویژگی های بارز پروتکل است و در طول طراحی IPv6 به عنوان یک نیاز محکم مشخص شد. IETF برای MIPv6 مشخصات جداگانه ای دارد که جزئیات ساختار داده ها ، پیام رسانی و الزامات امنیتی را شرح می دهد.

پیکربندی خودکار یکی دیگر از پیشرفت های IPv6 است که برای مدیران شبکه سود خوبی محسوب می شود. دستگاه های IPv6 می توانند پروتکل IPV6 چیست بطور مستقل هنگام اتصال با سایر دستگاه های IPv6 ، خود را پیکربندی کنند. وظایف پیکربندی که می توانند به صورت خودکار انجام شوند شامل انتساب آدرس IP و شماره گذاری دستگاه است. روتر IPv6 با استفاده از پارامترهای آدرس دهی لایه پیوند داده ، می تواند آدرس IPv6 خود را تعیین کند. IETF RFC 2462 را برای تنظیم دستورالعمل تنظیمات خودکار IPv6 صادر کرده است.

پروتکل IPv6 با افزایش اقدامات احراز هویت و حفظ حریم خصوصی ، IPv4 را بهبود می بخشد. امنیت IPSec در مشخصات IPv6 برای مدیریت رمزگذاری و احراز هویت بین میزبان ها تعبیه شده است. این ساخته شده در چارچوب امنیتی ، ترافیک داده ایمن را بین میزبان پروتکل IPV6 چیست که مستقل از هرگونه برنامه در هر میزبان باشد ، امکان پذیر می کند. در این روش ، IPv6 یک پایان کارآمد برای پایان دادن به چارچوب امنیتی برای انتقال داده در میزبان یا سطح شبکه فراهم می کند.

استقرار شبکه های IPv6 در سراسر جهان رو به رشد است. انتظار می رود جایگزینی کامل IPv4 مدتی طول بکشد ، زیرا پرکاربردترین پروتکل اینترنت است. ایالات متحده ، چین و هند پیشتاز اجرای اخیر پروتکل IPv6 هستند و در زیرساخت های شبکه IPv6 سرمایه گذاری های بزرگی دارند. پروتکل IPV6 چیستدولت ایالات متحده موظف است كه آژانس های فدرال باید انتقال به زیرساخت IPv6 را حداكثر پس از سال 2008 تکمیل كنند. شركت های نرم افزاری نیز سیستم های عملیاتی را پشتیبانی می كنند تفاوت ipv6 با ipv4 كه از استاندارد IPv6 پشتیبانی می كنند. در سال 1997 ، IBM به عنوان اولین فروشنده تجاری که از طریق سیستم عامل AIX 4.3 خود از IPv6 پشتیبانی می کند. آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز مایکروسافت ، ویندوز ویستا ، دارای پشتیبانی کامل IPv6 است که بصورت پیش فرض فعال شده است.
تفاوت IPv6 با IPv4 چیست؟
آواتار کارن H.
20 ژوئن 2020 06:39
دنبال کردن
تفاوت IPv6 با IPv4 چیست؟
در حال حاضر دو نسخه پروتکل اینترنت (IP) وجود دارد: IPv4 و نسخه جدیدی به نام IPv6.
IPv4 گسترده ترین پروتکل مستقر در اینترنت است که برای اتصال دستگاه ها به اینترنت استفاده می شود. IPv4 از یک طرح آدرس 32 بیتی استفاده می کند که در کل 2 ^ 32 آدرس (فقط بیش از 4 میلیارد آدرس) را امکان پذیر می کند. با رشد اینترنت انتظار می رود که پروتکل IPV6 چیست در نهایت تعداد آدرس های IPv4 بلااستفاده تمام شود زیرا هر دستگاهی - از جمله رایانه ها ، تلفن های هوشمند و کنسول های بازی - که به اینترنت متصل می شوند ، نیاز به یک آدرس دارند.

IPv6 یک سیستم آدرس دهی اینترنتی جدید است که برای رفع نیاز بیشتر آدرس های اینترنتی مستقر است. IPv6 جانشین پروتکل اینترنت نسخه 4 (IPv4) است. پروتکل IPV6 چیست این طرح به عنوان یک به روز رسانی تکاملی در پروتکل اینترنت طراحی شده است و در حقیقت مدتی با IPv4 قدیمی تر همزیستی خواهد داشت. IPv6 به گونه ای طراحی شده است که اینترنت را به طور پیوسته رشد کند ، هم از نظر تعداد میزبان متصل و هم از کل میزان انتقال داده ها.

مزایای IPv6
در حالی که افزایش استخر آدرس یکی از مهمترین مواردی است که در مورد سود IPv6 صحبت می شود ، تغییرات مهم دیگری در IPv6 وجود دارد که پروتکل IP را بهبود می بخشد:

بیشتر NAT (ترجمه آدرس شبکه)
پیکربندی خودکار
برخورد آدرس خصوصی بیشتر نیست
مسیریابی چند مرحله ای بهتر
قالب سربرگ ساده
مسیریابی ساده و کارآمدتر
کیفیت واقعی خدمات (QoS) ، همچنین "برچسب زدن جریان" نامیده می شود
ساخته شده در تأیید اعتبار و پشتیبانی از حریم خصوصی
گزینه ها و پسوندهای قابل انعطاف
دولت آسان تر (خداحافظی به DHCP)
IPv4: آدرس ها آدرس عددی 32 بیتی هستند (IPv4) به صورت اعشاری پروتکل IPV6 چیست به صورت چهار عدد که توسط دوره ها جدا می شوند نوشته شده است. هر عدد می تواند صفر تا 255 باشد. برای مثال ، 1.160.10.240 می تواند یک آدرس IP باشد.
چه زمانی IPv4 "خاموش" خواهد شد؟
بسیاری از جهان بین سالهای 2011 تا 2018 آدرسهای IPv4 جدید پروتکل IPV6 چیست "از بین رفت" - اما با فروش و دوباره استفاده مجدد آدرس های IPv4 (همانطور که در ابتدا گفته شد) ما به طور کامل از آنها خارج نمی شویم ، و از همه آدرس های باقی مانده استفاده می شود. انتقال IPv6.

هیچ تاریخ خاموش رسمی وجود ندارد ، بنابراین مردم نباید نگران باشند که دسترسی به اینترنت آنها یک روز ناگهان از بین برود. با انتقال بیشتر شبکه ها ، پروتکل IPV6 چیست سایتهای محتوای بیشتری از IPv6 پشتیبانی می کنند و کاربران نهایی بیشتر تجهیزات خود را برای قابلیت های IPv6 به روز می کنند ، جهان به آرامی از IPv4 دور می شود.

چرا IPv5 وجود ندارد؟
یک IPv5 وجود داشت که به پروتکل اینترنت جریان نیز معروف بود ، به اختصار ST. این برنامه برای ارتباطات محور از طریق شبکه های IP با هدف پشتیبانی از صدا و فیلم طراحی شده است.

در آن کار موفق بود و به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. یکی از ایراداتی که باعث محبوبیت آن شده است طرح آدرس 32 بیتی آن است - همان طرح مورد استفاده IPv4. در نتیجه ، همان مشکلی را داشت که IPv4 داشت - تعداد محدودی از آدرس های IP ممکن. این منجر به توسعه و اتخاذ نهایی IPv6 شد. اگرچه IPv5 هرگز به صورت علنی پذیرفته نشد ، اما از این نام IPv5 استفاده کرده بود.

به جوامع جهانی شبکه در فیس بوک و لینکدین بپیوندید پروتکل IPV6 چیست تا درباره موضوعاتی که مورد علاقه شماست اظهار نظر کند.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

+1 امتیاز
0 پاسخ 485 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 279 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 769 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.8هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 336 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 974 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.8هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط kashi (7.2هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
...