0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

دامنه نام اینترنتی برکلی (BIND) محبوب ترین سرور سیستم نام دامنه (DNS) است که امروزه در حال استفاده است. این دانشگاه در دهه 1980 در دانشگاه برکلی توسعه یافته و در حال حاضر در نسخه 9 است. BIND یک سیستم منبع باز است که برای بارگیری و استفاده رایگان است ،bind چیست ایران هاست تحت مجوز عمومی موزیلا ارائه می شود.
BIND می تواند برای اجرای سرور DNS حافظه پنهان یا یک سرور نام معتبر مورد استفاده قرار گیرد و ویژگی هایی مانند توازن بار ، اطلاع رسانی ، بروزرسانی پویا ، تقسیم DNS ، DNSSEC ، IPv6 و موارد دیگر را ارائه می دهد.


تاریخچه BIND
BIND توسط چهار دانشجوی فارغ التحصیل در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی - داگلاس تری ، مارک نقاش ، دیوید ریگل و سونجیان ژو به عنوان بخشی از پروژه DARPA (پیشینی اینترنت مدرن) نوشته شده است.bind چیست در اواسط دهه 1980 ، توسط Paul Vixie از شرکت تجهیزات دیجیتال و در سال 2012 این پروژه به دلیل مالکیت کنسرسیوم سیستم های اینترنتی (ISC) انجام شد.


آخرین نسخه BIND ، نسخه 9 ، در سال 2000 منتشر شد و bind چیست پشتیبانی از DNSSEC ، TSIG ، nsupdate ، IPv6 و کنترل از راه دور Daemon با رمزگذاری از طریق راز مشترک را ارائه می داد. نسخه جدیدتر ،
BIND 10 ، در سال 2014 منتشر شد ، اما ISC به دلیل ملاحظات هزینه ، کار خود را در مورد این پروژه به پایان رساند ، آن را به Bundy تغییر نام داد و توسعه خود را به جامعه واگذار کرد.
قطعات BIND
BIND اجزای اصلی زیر را دارد:
سرور نام
یک پرونده منطقه DNS را حفظ کرده و bind چیست به درخواست های DNS پاسخ می دهد ، یا به عنوان یک سرور نام حافظه فقط برای استفاده توسط مشتریان داخلی در یک سازمان یا یک سرور نام معتبر فقط برای استفاده توسط مشتری های خارجی عمل می کند.


Resolver سبک
BIND ترکیبی از یک کتابخانه حل کننده سبک را ارائه می دهد که می تواند بر روی کلاینت های DNS مانند سیستم عامل هاست یا روتر اجرا شود و یک پروسه bind چیست مبحث حلال که می تواند روی یک میزبان محلی اجرا شود. هر دو با استفاده از یک پروتکل حل کننده سبک وزن مبتنی بر UDP ارتباط برقرار می کنند.
ابزارهای سرور نام
BIND ابزاری را فراهم می کند که به مدیریت یک سیستم DNS کمک می کند ، از جمله:
Dig - به کاربران امکان می دهد نمایش داده های DNS را اجرا کنند و خروجی سرور را مشاهده کنند.
میزبان - نامهای میزبان را به آدرسهای IP تبدیل می کند.
nslookup - برای اطلاعات در مورد میزبان ها و دامنه ها از سرورهای DNS پرس و جو می کند.
Remote Name Daemon Control (rndc) - به سرپرستان این امکان را می دهد تا کلیه عملیات سرور نام را از طریق یک کانال رمزگذاری شده کنترل کنند.


عملیات و ویژگی های مشترک BIND
BIND ویژگی ها و قابلیت های اصلی زیر را ارائه می دهد:
معتبر DNS - سوابق DNS را تحت کنترل معتبر سرور منتشر می کند
فقط حافظه نهان DNS - با انتقال اطلاعات به سرور معتبر یا فعالیت به عنوان یک سرویس دهنده DNS برده که نسخه ای فقط خواندنی از پرونده منطقه معتبر را در اختیار دارد ، وضوح نام DNS را برای برنامه ها فراهم می کند.
تعادل اساسی بار DNS - با استفاده از چندین رکورد A برای یک نام قابل دستیابی است
DNS اعلان - به سرورهای DNS اصلی اجازه می دهد تا سرورهای برده را از تغییرات داده های منطقه مطلع کنند
بروزرسانی پویا - روشی برای اضافه کردن ، تعویض یا اهمیت بایند دی ان اس حذف سوابق در سرور اصلی با ارسال نوع خاصی از پیام DNS (تعریف شده در RFC 2136)
انتقال منطقه افزایشی (IXFR) - به bind چیست سرورهای برده اجازه می دهد تا فقط داده های اصلاح شده را به جای کل منطقه DNS منتقل کنند (تعریف شده در RFC 1995)
تقسیم DNS - نمایش های مختلفی از فضای DNS را bind چیست به رسیورهای داخلی و خارجی امکان می دهد - به عنوان مثال داده های DNS داخلی را از مشتری های خارجی مخفی کنید.
معاملات امضاء (TSIG) - امکان تأیید اعتبار پیام های DNS را با امضای رمزنگاری از طریق رمز و راز مشترک (تعریف شده در RFC 2845) امکان پذیر می کند.
کلید معامله (TKEY) - امکان مذاکره راز مشترک بین دو میزبان را ممکن می سازد (تعریف شده در RFC 2930)
DNSSEC - آخرین نسخه BIND از تأیید رمزنگاری bind چیست اطلاعات DNS از طریق پسوندهای DNSSEC پشتیبانی می کند (تعریف شده در RFC 4033 ، 4034 ، 4035)
IPv6 - BIND استفاده از سوابق AAAA را برای ترجمه نام های میزبان به آدرس های IP جدید IPv6 امکان پذیر می کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی ها و کاربرد آنها ، به کتابچه راهنمای مرجع BIND 9 Administrator مراجعه کنید.
مزایای استفاده از BIND
BIND از چندین مزیت مهم برخوردار است که باعث می شود محبوب ترین سرور DNS در اینترنت باشد.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 329 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 336 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 246 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 5.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 406 بازدید
...