0 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (1.0هزار امتیاز)

راه های مناسب برای ضدعفونی که به موبایل آسیب نزند چه راه هایی است؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

4 روش خانگی ضد عفونی گوشی موبایل

گوشی های تلفن همراه یکی از کاربردی ترین ابزارهایی هستند که هر یک از ما در طول روزمره هر روز خود، در صورت وجود یا عدم وجود وقت اضافه، همیشه از آن استفاده می کنیم و شاید بیشتر از هر چیزی به آن اهمیت دهیم چرا که تمام اطلاعات ما در آن ذخیره است. این رفتار بقدری عادی شده است که قبل و بعد از خواب، دائما در حال چک کردن و بررسی شبکه های اجتماعی خود هستیم و این نشان دهنده وابستگی بالا می باشد.
اما اجازه دهید شما را با یک حقیقت آشنا کنیم که قطعا دید شما را نسبت به گوشی کمی تغییر خواهد داد. طبق گزارش های انجام شده، تلفن های همراه ما که در طول از آنها استفاده می کنیم، 18 برابر باکتری موجود بر روی دستگیره توالت، آلوده است و با پاک کردن گوشی با دستمال و آستین پیراهن، نمی تواند باعث ضد عفونی گوشی موبایل شود و باید بصورت اصولی رفتار کنید.

از این رو اگر شما تصمیم به ضد عفونی موبایل دارید، نیازی به خرید وسیله و ابزارهای گران قیمت نیست چرا که ما قصد داریم 4 روش خانگی و ساده را معرفی کنیم که شما با استفاده از این آموزش می توانید اقدام به ضد عفونی کردن گوشی با ابزارهای ساده کنید. همراه ما باشید.

توجه 1 : برای تمیز کردن گوشی، نباید چیزی به گوشی متصل باشد. اعم از شارژر، هندزفری و کیف موبایل و...

توجه 2 : در صورت ممکن باتری گوشی را جدا کنید.

1- استفاده از پارچه نرم یا میکروفیبر

این نوع پارچه همراه با قاب عینک و یا وسایل دیگر که نیاز به تمیز کردن مداوم دارند، ممکن است همراه باشد. اما اگر چنین پارچه ای ندارید می توانید از فروشگاه های مربوطه خریداری کنید. اما پارچه یا دستمالی که شما قصد استفاده از آنرا دارید، بنا به هر دلیلی آلوده باشد، نه تنها باکتری های موجود را از بین نمی برد، بلکه به آلودگی نیز می افزاید! به همین دلیل توصیه می شود پارچه تمیز و استفاده نشده باشد. با این حال شما با استفاده از آموزش ذیل می توانید اقدام به ضدعفونی کردن گوشی کنید؛

گوشه پارچه را کمی مرطوب کنید. ( به هیچ وجه بصورت مستقیم، آب را روی صفحه نمایش یا پشت گوشی نریزید )
به آرامی تلفن همراه خود را با پارچه مرطوب، بالا پائین کنید.
از گوشه خشک پارچه، اقدام به حذف رطوبت موجود بر روی گوشی کنید.
توجه : به هیچ وجه از پارچه های ساینده، حوله، دستمال کاغذی های برجسته و امثالهم استفاده نکنید.

2- ضد عفونی کردن گوشی با گوش پاک کن

گرد و غبار و ذرات آلوده بسیار ریز ممکن است در شرایط مختلف، وارد گوشی شما شوند و در آنجا تا زمانیکه شما تصمیم به پاک کردن گوشی بگیرید، باقی خواهد ماند و به همین دلیل توصیه ای که ما برای شما داریم استفاده از گوش پاک کن می باشد. اما علت اصلی توصیه شدن گوش پاک کن، ورود آن به میکروفون جلو و سایر ورودی هایی که وارد شدن به آنها کار سختی می باشد.

لازم به ذکر است که نیازی به مرطوب کردن پوش پاک کن نیست و نباید با فشار آنرا وارد پورت های ورودی گوشی کنید. این فرآیند باید بسیار آرام و با حوصله انجام شود.

3- استفاده از پد الکل یا پارچه آغشته شده با الکل

از روش های ضد عفونی کردن موبایل می توان به پدهای الکلی اشاره کرد که بیشتر برای تزریق کاربرد دارند، با مراجعه به داروخانه می توانید اقدام به تهیه آن کنید. در غیر اینصورت خودتان می توانید با استفاده از یک دستمال کاغذی ضخیم، آب و الکل، نسخه خانگی آنرا درست کنید. توجه داشته باشید که صرفا جهت مرطوب کردن دستمال می باشد و نباید بصورت کامل خیس خیس باشد! توجه داشته باشید که در ظرف باید 60% آب و 40% الکل ایزوپروپیل بریزید و سپس مخلوط کنید و از آن استفاده کنید.

اما اپل توصیه نمی کنید که برا ضد عفونی کردن محصولاتش از الکل یا پدهای الکلی استفاده کنید چرا که می تواند به آن آسیب برساند. از این رو اگر گوشی یا تبلت شما برای شرکت اپل است، توصیه می شود از این روش استفاده نکنید. برای تمیز کردن هم پارچه را به میزان کمی با محلول ترکیب کنید و سپس با یک گوشه پارچه اقدام به ضد عفونی کردن گوشی و با گوشه دیگر اقدام به خشک کردن روطبت موجود کنید.

4- استفاده از آب مقطر و سرکه سفید

اما اگر شما به هیچ وجه علاقه ندارید که گوشی خود را با الکل و آب ضد عفونی کنید، مشکلی ندارد و می توانید از آب مقطر و سرکه سفید استفاده کنید. از این رو در ابتدا باید آب مقطر و سرکه سفید را تهیه کنید و مخلوطی از 50% آب مقطر و 50% سرکه سفید ایجاد کنید. سپس گوشه یک پارچه تمیز و میکروفیبر را با ماده بدست آمده، مرطوب کنید و در نهایت اقدام به تمیز و ضد عفونی کردن گوشی کنید.

قبل توسط (0 امتیاز)
+1
من که اینقدر گوشیم رو با الکل ضد عفونی کردم به تاچ گوشیم مشکل پیدا کرده
0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

با سلام

در کل بهترین روش برای پاک کردن موبایل از الودگیها، اسپره کمی الکل و تمیز کردن آن با دستمالی تمیز میباشد.فرقی نمیکند که گوشی از چه مدلی باشد.فشاندن کمی الکل،(به مقداری که وارده گوشی نشود)و پاک کردن ان توسط دستمال تمیز،کل آلودگیها را از آن پاک میکند.برای تمیز کردن منافظ ریز ، ابتدا با یک مسواک کهنه منفظ را تمیز و بعد کمی الکل به مسواک بفشانید و منفظ را تمیز کنید.حتما به سایت من سر بزنید..www.tabvar.blogfa.com

فقط دقت داشته باشید که الکل زیاد ممکن است گوشی شما را خراب کند.منظور از فشاندن الکل کمی خیس کردن میباشد.

فروشکاه موبایل رحیمی تبریز

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 2.0هزار بازدید
+1 امتیاز
4 پاسخ 9.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 251 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.8هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 371 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 392 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 352 بازدید
...