0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (20 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
تحریم سفر به آمریکا

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (85 امتیاز)

حریم سفر به آمریکا توسط ترامپ،تصمیم دیوان عالی و لغو ممنوعیت مسافرتی برای شهروندان ایرانی
خلاصه ای از اعلامیه ریاست جمهوری 9645 ( تحریم مسافرتی 3)

در تاریخ 24 سپتامبر سال 2017، ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از طریق اعلامیه ریاست جمهوری 9645 سومین نسخه از ممنوعیت مسافرتی خود را که به عنوان تحریم مسلمانان یا تحریم مسافرتی 3 شناخته می شود، اعلام کرد.

تحریم مسافرتی 3 نامی است که به سومین نسخه از ممنوعیت مسافرتی ترامپ اختصاص پیدا کرده است. دادگاه عالی ایالات متحده در روز 26 ژوئن سال  2018 تحریم مسافرتی 3 را با رای موافق 5 نفر در برابر 4 نفر به تصویب رساند که اجازه می داد اثر تحریم سفر به آمریکا باقی بماند.

در حالی که تصمیم دیوان عالی کشور در تاریخ 28  ژوئن 2018 هنوز نسبتاً تازه بود، اعلامیه در واقع از دسامبر 2017 به دلیل دستورالعمل های پیشین دیوان عالی کشور اثر گذاری کاملی داشته است و به طور کامل به کاربرده شده است تا زمانی که تصمیم نهایی توسط دادگاه دیوان عالی کشور گرفته شود.

تحریم سفر به آمریکا در حال حاضر محدودیت های خاصی را به همه مهاجرین و بعضی غیر مهاجرین که ملیت شش کشور ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه و یمن را داشته باشند، اعمال می کند.

سومین تحریم سفر به آمریکا همچنین محدودیت هایی را به بازدیدکنندگان خاص ونزوئلایی اعمال می کند. (نسخه قبلی تحریم مسافرتی 3 کشور چاد را هم شامل می شد، اما این کشور از تاریخ 10 آوریل 2018 از لیست کشورهای مورد تحریم سفر به آمریکا حذف شد). این اعلامیه معافیت هایی را برای افراد خاص در بر گرفته است.

این معافیت ها افراد مقیم دائمی قانونی و مسافران دوملیتی که با پاسپورت کشوری غیر از این شش کشور سفر می کنند را شامل می شود. تحریم مسافرتی 3 به افرادی که ملیت این شش کشور مشخص شده را دارند، اعمال می شود در صورتی که:

در تاریخی که اعلامیه قابل اجرا بوده است، در خارج از ایالات متحده بوده باشند؛
ویزای معتبری در این تاریخ نداشته باشند؛ ممنوعیت مسافرتی
برای یک ویزای مجدد و یا سایر اسناد مسافرتی واجد شرایط نباشند که تحت فرمان اجرایی ریاست جمهوری 13769 لغو شده است.

ادامه مطلب.....

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 57 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 257 بازدید
...