0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (20 امتیاز)
ویزای H1b  آمریکا

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (85 امتیاز)

ویزای کار H1B
در میان تمام برنامه های ویزا که به خارجی ها اجازه می دهد به طور قانونی در ایالات متحده کار کنند، ویزای کار H1B بیشتر از بقیه نظر همه را به خود جلب کرده و بحث و گفت و گوهای بیشتری پیرامون آن شکل گرفته است.
کارفرمایانی که پیش از این به سختی موفق به استخدام کارکنان متخصص مد نظر خود می شدند، با کمک این برنامه می توانند با سهولت بیشتری کارکنان خارجی را به استخدام خود در بیاورند.
در طرف مقابل منتقدان این طرح معتقد هستند که این برنامه باعث می شود کارفرمایان به جای استخدام نیروی کار آمریکایی، از هزاران نیروی کار ارزان خارجی استفاده کنند.

 

مهاجرت به آمریکا


اما موافقان این طرح عقیده دارند که اجرای آن ضروری است؛ چرا که منجر به جذب استعدادهایی از سراسر جهان خواهد شد.
هر دو طرف مخاالف و موافق، خواهان اعمال تغییرات گسترده ای در این طرح هستند.

دانشجویان خارجی فراوانی در دانشگاه های ایالات متحده تحصیل می کنند که در رشته های STEM (علوم، فناری، مهندسی و ریاضیات) از بسیاری از آمریکایی ها خبره تر هستند.
ساده ترین راه برای آنها پس از فارغ التحصیلی برای یافتن کار این است که برای دریافت ویزای کار H1B اقدام کنند و یکی از 85000 فرد خوش شانسی باشند که این ویزا را از طریق سیستم لاتاری دریافت می کنند.
به این وسیله به راحتی می توانند توسط کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند، استخدام شوند.

حلقه مفقوده بحث هایی با محوریت ویزای کار H1B این واقعیت است که با این نوآوری مسئولین آمریکایی، تقاضای کار مهاجران در امور مرتبط با STEM به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

بسیاری این مهاجران که عمدتاً در رشته های علوم و فنی و مهندسی از کالج های آمریکایی فارغ التحصیل شده اند، موفق به ثبت اختراعات فراوانی در ایالت های مختلف آمریکا شده اند.

اما برخلاف تصورات و گفته ها، پس از سنجیدن همه جوانب، این مهاجران نیروی کار ارزانی محسوب نمی شوند. درواقع تحقیقات جدید نشان می دهد که در بلند مدت به طور متوسط استفاده از نیروی کار مهاجر بیش از کارکنان آمریکایی هزینه بر خواهد بود.

مطالعاتی که در طی هفته گذشته توسط اقتصاد دانانی از دانشگاه های کالیفرنیا، سن دیگو و کالج داتموث انجام شد نشان می دهد که میانگین هزینه کارکنان خارجی در مشاغل مربوط به علم و صنعت، کمی کمتر از کارکنان آمریکایی است؛ یعنی چیزی در حدود 94 سنت.

ادامه مطلب.....

 

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 217 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 227 بازدید
...