0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

کلمه UPS از عبارت Uninterruptible power supply برگرفته شده است و به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. یو پی اس  فاراتل منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه آن، تامین بدون وقفه وسیله های حساس و الکترونیکی و مخابراتی در برابر قطعی برق و یا نوسانات برقی است. این سیستم بین دستگاه برقی مصرف‌کننده و برق شهری قرار می گیرد و با توجه به تنظیم برق شبکه، مانع از نفوذ نوسانات و اختلالات شبکه به ابزارات و تجهیزات حساس مصرف‌ کننده می‌شود و همچنین برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده مانند سرور و کامپیوتری که در معرض این نوسانات برقی هستند را با استفاده از برق ذخیره شده در باتری یو پی اس، تامین و محافظت می‌کند و در زمان قطع شدن برق نیز توان مورد نیاز این تجهیزات را تامین می‌ نماید.

در زمانی که برق دچار نوسانات ناگهانی می شود، سیستم UPS باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم‌های الکترونیکی می‌شود و در برابر تغییر ولتاژ و قطعی برق از آن ها محافظت می‌کند. هدف اصلی یک دستگاه یو پی اس تهیه یک منبع بدون وقفه انرژی برای تجهیزاتی است که از آن محافظت می‌کند.

امتحان و تست خودکار نیز برای اطمینان از عملکرد درست UPS استفاده می‌شود. این تست در هنگام اولین اتصال یو پی اس به برق انجام می‌شود و بعد از آن هم، تست در دوره های زمانی مشخصی انجام می‌شود.

داخل یو پی اس های کوچک، یک باتری وجود دارد که در زمان وجود برق در حالت عادی آن را شارژ می‌کند و در هنگام قطع شدن برق یا افت ولتاژ برق، زمانی که ولتاژ از یک مقدار مشخص کمتر شود، سیستم یو پی اس UPS به صورت اتوماتیک منبع تغذیه توان کامپیوتر را از برق شهری به خروجی خود در مدت زمان حدود یک الی ۲ میلی ثانیه انتقال می دهد و در سیستم کامپیوتر یا سرور متوجه قطع جریان الکتریکی نمی شود و به کار خود ادامه می‌دهد. یک یو پی اس از چهار قسمت اصلی تشکیل می شود :

– یکسو کننده و شارژر باتری (مبدل AC به DC)

– باتری

– مبدل DC به AC (اینورتر)

– کلیدها (کلید بای پس، کلید های قطع و وصل)

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط xavi (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 55 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 44 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 93 بازدید
...