0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (53 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
ویزای دانشجویی

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)

ویزای دانشجویی آمریکا F1 چه نوع ویزایی است؟

وبزای F1 معروف ترین ویزای دانشجویی در آمریکا است. شهروندان غیر امریکایی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ویزای دانشجویی F1 (غیر مهاجرتی) دریافت می‌کنند. منظور از غیر مهاجرتی این است که دانشجو پس از تحصیل به کشور خود بازگردد و قصد اقامت در آمریکا را نداشته باشد. بعضی افراد همچون دانشجویان غیر مهاجرتی که بدنبال ویزای دانشجویی آمریکا هستند باید مدارک اضافی ارائه بدهند تا مجوز اشتغال در ایالات متحده را به اثبات برسانند.

https://iranlawcenter.com/amp/ویزای-دانشجویی-آمریکا/

 

 

در زمان تحصیل دانشجویی در آمریکا دانشجو مجاز است فقط در محیط دانشگاه به کار نیمه وقت بپردازد. آموزش عملی به دانشجویان F-1 اجازه می دهد کار یا اشتغال تحصیلی، کارآموزی، آموزش مشارکتی یا هر نوع کارآموزی یا آموزش حین کار ارائه شده توسط کارفرمایان را از طریق قراردادهای همکاری با دانشگاه بپذیرند. این آموزش باید به حوزه تحصیل دانشجو مرتبط باشد.

پس از کسب اقامت دانشجویی در آمریکا، دانشجو می تواند پس از تکمیل فرم I-20، گواهی واجد شرایط بودن ویزای غیرمهاجرتی ، برگه تایید از طرف دانشگاه تعیین شده، آموزشی عملی را آغاز کند. مجوز اشتغال شامل فرم تایید شده I-20 توسط دانشگاه، گواهی واجد شرایط بودن دانشجویان برای ویزای F-1 همراه با فرم I-94 / 94A نشان دهنده وضعیت F-1 می باشد.

 

فرم I-9 یعنی فرم احراز شرایط ویزای دانشجویی آمریکا ، مدارک مختلفی از جمله لیست A، مدارک هویتی و مجوز اشتغال بررسی می‌شوند. این مدارک عبارتند از:

گذرنامه خارجی معتبر دانشجو

فرم I-20 با تایید رسمی دانشگاه برای اشتغال در صفحه 3

یک فرم معتبر I-94 یا I-94A، گزارش ورود/ خروج نشان دهنده وضعیت غیر مهاجرتی F-1

ادامه مطلب در لینک زیرhttps://iranlawcenter.com/amp/ویزای-دانشجویی-آمریکا/

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 258 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 227 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 158 بازدید
...