0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.0هزار امتیاز)

خوردن الکل چه تاثیراتی روی سلامت بدن می گذارد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

الکل از جمله نوشیدنی های اعتیاد آور است. عادت های نادرست و عدم آگاهی افراد از مضرات الکل، باعث می شود که بسیاری از افراد بدون آنکه خودشان متوجه شوند، به این ماده اعتیاد پیدا کنند. اعتیاد به الکل، الکلیسم نام دارد و امروزه یکی از شایع ترین انواع اعتیاد در میان جوانان است.

خوردن الکل، علاوه بر آثار جسمی، آثار روانی مخربی هم به همراه دارد. از جمله:

  • ناتوانی جنسی
  • اختلال در حافظه
  • سوء هاضمه و بی اشتهایی
  • عدم تعادل رفتاری
  • پرخاشگری و گوشه گیری

یکی از بیماری بسیار خطرناکی که به دنبال مصرف طولانی مدت الکل ایجاد می شود، هپاتیت الکلی است. سیروز کبدی نیز از دیگر بیماری های ناشی از الکلیسم می باشد. این بیمار به مرور کبد را از بین می برند و حتی می توانند کشنده باشند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، خوب است بدانید اعتیاد به الکل می تواند زمینه ساز سرطان هایی همچون سرطان روده، مری، دهان، گلو و حنجره شود.

اگر به الکل وابسته شده اید، می توانید با مراجعه به کلینیک های تخصصی، با استفاده از روش های مخصوص، مانند سم زدایی، از وابستگی به این ماده کشنده رها شوید.

قبل توسط (5 امتیاز)
انتقال داده شده قبل توسط
چه جالب مرسی از از پستتون
0 امتیاز
قبل توسط (100 امتیاز)
من رشتم تجربیه ودرسمو تموم کردم تا جایی که ما خوندیم اگه بلند مدت مصرف بشه میتونه باعث مشکلات کبدی،سکته قلبی،و انواع سرطان بشه..و اعتیاد آوره..از عوارض کوتاه مدتشم همون مستی و بوی بد دهنه که رفع میشه ولی تو همون مدت کوتاه ممکنه حرفایی بزنی و رازایی که نباید از خودت و دیگران بگی رو لو بدی چون مغزت درست کار نمیکنه و کارایی بکنی که دست خودت نیست یا بعضی موارد طرف توهم میزنه و چیزای عجیب میبینه..و اینکه تو ترشح دوپامین و بعضی هورمونای دیگه اختلال بوجود میاره و هر دفعه که ادم میخوره دفعه ی بعد باید بیشتر بخوره تا به اندازه ی دفعه ی قبل دوپامین ترشح بشه(میدونی که دوپامین باعث حس لذتو سرخوشی میشه)..واسه همین دفعه ی اول عوارض کوتاه مدتش بیشتره و کسایی که زیاد خوردن دیگه کمتر اثر کوتاه مدت روشون میزاره یا به زبون دیگه کمتر مست میشن...البته خوبی هایی هم داره مثل کاهش درد بدنی و اضطراب روحی...کلا اگه فقط یکی دوبار خورده بشه تا اونجایی که من اطلاع دارم فکر نکنم تاثیر بلند مدتو وخیمی بزاره فوقش واسه یه روز مستی استفراغو سردرد و خوابالودی بیاره ولی بهر حال هیچکس نیست که ماده ی اعتیاد آورو فقط یکی دوبار تو عمرش مصرف کنه..مخصوصا اگه ایرانی باشه

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 515 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 367 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 613 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 753 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 287 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 243 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 284 بازدید
...