0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (5 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود. این دستگاه‌ها از اواسط دهه ۹۰ میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته‌اند.

از اولین مقالات منتشر شده در خصوص لیزر رفع موهای زائد توسط گروهی در بیمارستان عمومی ماساچوست در سال ۱۹۹۸ نوشته شده‌است.

لیزر برداشتن موهای زائد به‌طور گسترده‌ای در کلینیک‌ها و حتی در خانه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی بسیاری از متدهای استفاده از لیزر برای برداشتن مو، روش‌های ایمنی و تأثیرات آن‌ها منتشر شده‌است.بهترین دستگاه مورد تایید FDA آمریکا دستگاه اس اچ آر می‌باشد.

عملکرد دستگاه اس اچ آر

دستگاه اس اچ آر از طول موج ۶۴۰ تا ۹۵۰ نانومتری استفاده می‌کند و با این توصیف، فولیکول مو به چنین طیف گسترده ای از نور نیاز ندارد و بخش عمده ای از آن تبدیل به گرما می‌شود که میتواند احتمال سوختگی و ناراحتی را افزایش دهد. به علاوه دستگاه لیزر اس اچ آر shr برای انواع تیپ های پوستی کاملا بی‌خطر است و حتی می‌تواند برای پوست های سبزه نیز استفاده شود.

سرعت دستگاه اس اچ آر

با توجه به اینکه دستگاه SHR قابلیت تعداد ۲۰ شات در ثانیه را دارد همین موضوع باعث شده تا سرعت کار با دستگاه نسبت به دیگر دستگاه ها بسیار بالاتر برود و این نکته یکی نقاط قوت این دستگاه بی‌نظیر است. به طور معمول لیزر کامل یک بدن توسط اپراتور در حدود ۹۰ دقیقه زمان نیاز است ولی در صورتی که با دستگاه اس اچ آر تنها ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

روش دستگاه SHR قادر است در هر ثانیه ۱۰ بار شلیک می کند.(برعکس IPL های نسل قدیم که در هر ثانیه یک شات شلیک می کنند.) لذا فرایند درمان بصورت in motion خواهد بود. یعنی دیگر لازم نیست همانند دستگاه های نسل قدیم، هندپیس را روی یک نقطه قرار دهید، شات بزنید و دوباره برای شات بعدی جای هندپیس را تغییر دهید.

خوشبختانه در روش دستگاه لیزر اس اچ آر این دغدغه وجود ندارد. چون همان طور که اشاره شد اساس کار SHR انرژی کم با تعداد دفعات تکرار بالا می باشد. لذا هر چقدر که میزان انرژی زیاد انتخاب شود، این انرژی به بسته های کوچکتر تقسیم می شود و در نتیجه درمان کاملا بدون درد و عوارض خواهد بود و از سوی دیگر جذب انرژی بالا خواهد بود و اثربخشی بسیار مطلوبی حاصل می شود.

نظرتون در مورد این دستگاه چیه ؟ آیا تجربه استفاده از دستگاه اس اچ آر رو دارید ؟

5 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (5 امتیاز)
سلام.ممنون بابت مقاله خوبتون . من لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت در کلینیک گلدن رویال انجام دادم و واقعا راضی بودم . خداروشکر هنوز موهای بدنم برنگشتن . البته باید تمدیدم برم این ماه
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

شرکت پرنیان گستر پرتو سنج تولید کننده برتر  دستگاه های لیزر مو زائد از جمله لیزر دایود و لیزر الکساندرایت می باشد. که می توانید از اینجا نمونه محصولاتشان را ببینید

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

سایت تانیرو را حتما دنبال کنید و از اینجا مقاله راهنمای خرید بهترین دستگاه های لیزر خانگی را مطالعه کنید. در این مطلب تانیرو اومده بهترین محصولات و بهترین سایت های فروش دستگاه لیزر را معرفی و پیشنهاد کرده برای خرید اینترنتی.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

سلام. ممنون از مقاله خوبتون. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بستگی به یکسری موارد داره که بستگی به خود آدم داره. مثلا نوع پوست، رنگ پوست، میزان ضخامت مو و ... . برای همین باید قبلش حتما مشاوره بشید  ولی اگه دنبال بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هستین حتما به مراکز تخصصی این کار مثل کلینیک تجهیزات نشاط آور مراجعه کنید. 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

با توجه به اینکه سایت توان طب به طور تخصصی در زمینه‌ی مشاوره و خرید و فروش انواع دستگاه های زیبایی فعالیت می‌کند، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد باشد. همچنین در این وبسایت مقالات مفیدی وجود دارد مانند مقاله همه چیز درباره دستگاه های لیزر که شما را آگاه می کند تا مقرون به صرفه ترین خرید را داشته باشید. همچنین مشاوره تخصصی و رایگان در جهت خرید انواع دستگاه زیبایی نیز وجود دارد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 287 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 205 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 373 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط Manam (199 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 123 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 513 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 540 بازدید
...