0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

هنگام انجام طراحی مجدد سایت ، مواردی وجود دارد که باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که رتبه و عملکرد سئوسایت شما تأثیر منفی نخواهد گذاشت. اگر مراحلی که در این مقاله آن را برایتان شرح می دهیم را به درستی به کار نگیرید بعد از طراحی مجدد وب سایتتان افت رتبه پیدا خواهید کرد و جبران آن برایتان بسیار زمان بر خواهد بود.

وب سایت جدید را در URL موقتی تنظیم کنید

همیشه توصیه می کنیم که وب سایت موجود خود را در یک آدرس موقت کپی کنید ، روی طراحی جدید کار کنید و هنگامی که آماده شد فقط دامنه را تغییر دهید و همه چیز بدون هیچ مشکلی کار می کند.

برخی از اقدامات فنی برای این کار لازم است. ارائه دهنده host شما باید بتواند شما را راهنمایی کند یا حتی این تنظیمات را برای شما انجام دهد.
طراحی مجدد بر روی وبسایت زنده توصیه نمی شود. زیرا در بسیاری از موارد ممکن است با شروع تغییرات در طراحی اشتباهاتی پیش آمده و ضرر های بسیاری بر سایت شما تحمیل کند.
از نظر سئو ، شما باید مطمئن شوید که وب سایت تست شما توسط Google ایندکس نشده است تا از ایجاد هرگونه محتوای تکراری جلوگیری شود. محتوای تکراری معمولا در سئو سایت فروشگاهی مشکل ساز می شود.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد:
روش 1
اگر در وردپرس هستید ، به SETTINGS / DISCUSSION بروید و گزینه Search Engine Visibility را بررسی کنید.
روش 2
پرونده robots.txt خود را ویرایش کنید و کد زیر را اضافه کنید:
عامل کاربر: *
عدم اجازه: /

آنچه کد فوق انجام می دهد ، جلوگیری از دسترسی همه موتورهای جستجو به وب سایت است.

نکته مهم: حتماً هنگام طراحی مستقیم روی سایت این تنظیمات را به وب سایت جدید منتقل نکنید!

مطمئن شوید که لینک شکسته ندارد
نکته بعدی در طراحی مجدد وب سایت این است که بررسی کنید در وب سایت جدید هیچ لینک شکسته ای وجود نداشته باشد.
بررسی لینک های شکسته در CSS یا جاوا اسکریپت و شناسایی و اصلاح آن ها باعث می شود وب سایت جدید شما لینک شکسته نداشته باشد. چراکه می دانید این لینک ها برای سئو اصلا مناسب نیست.

لیستی از تمام صفحات وب سایت قدیمی ایجاد کنید
طبیعی است که ساختار url یا slug یک صفحه را تغییر دهید ، اما این موضوع هم بسیار مهم است که به Google و سایر موتورهای جستجو این تغییرات را اعلام کنید.
عدم انجام این کار به رتبه بندی سایت شما صدمه می زند ، اعتماد به دامنه شما را کاهش می دهد و در نتیجه ترافیک ارگانیک خود را از دست خواهید داد.
اولین قدم ایجاد لیستی از همه آدرسهای اینترنتی شماست. ساده ترین روش برای انجام این کار ، تهیه سایت مپ و ذخیره آن به عنوان فایل متنی است.

از ریدایرکت 301 برای تغییر ادرس های قدیمی به ادرس های جدید استفاده کنید
تصور کنید که همه یا بخشی از ادرس های شما تغییر کرده است. به عنوان مثال ، صفحه تماس با ما دارای این آدرس https: //example.com/contactus.html است
و با طراحی جدید آن را به https: //example.com/contact-us تغییر داده اید.

 

اگر نمی خواهید موتورهای جستجو اینها را به عنوان دو صفحه مختلف در نظر بگیرند و اگر هنوز می خواهید لینکی که به contactus.html اشاره دارد به آدرس جدید منتقل شود ، باید ریدایرکت 301 را انجام دهید.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید ریدایرکت 301 را انجام دهید ، اطمینان از این است که وقتی وب سایت جدید به صورت زنده فعال می شود ، پیوند رسانه های اجتماعی همچنان کار می کنند.

سویچ به وب سایت جدید
این یک مرحله حساس و کاری است که مدت طولانی منتظر آن بودید. پس از تمام تلاش سخت در طراحی ، توسعه سایت و آزمایش، وب سایت جدید شما آماده است و فقط یک کلیک با آن فاصله دارید.
کاری که شما در این مرحله باید انجام دهید این است که سوئیچ به وب سایت جدید یکباره انجام شود.

روش جایگزین انجام این کار به صورت مرحله ای خواهد بود ، به خصوص وقتی صحبت از وب سایت های بزرگ است. اما توصیه گوگل این است که همه کارها را یکباره انجام دهید زیرا این راه خزیدن را تسریع می کند.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت جدید در کنسول جستجوی Google تأیید شده است
بعد از سویچ کردن اولین موضوع که باید بررسی کنید این است که همه موارد سایت جدید درست است. حتی توصیه می کنیم دوباره چک کنید که لینک خراب در سایت نداشته باشید.
قدم بعدی ورود به ابزارهای وب مستر خود (Google و Bing) است و مطمئن شوید که وب سایت تأیید شده است.

در غیر این صورت ، باید مجدداً آن را تأیید کنید تا بتوانید نحوه نظارت بر Google و Bing را در وب سایت جدید مشاهده کنید.

با ابزار URL Inspection مطمئن شوید که گوگل می تواند سایت شما را ایندکس کند
در کنسول Google ، از گزینه URL INSPECTION (از بالای نوار) استفاده کنید تا مطمئن شوید Google می تواند وب سایت مستقر شده را به درستی بخواند و ایندکس کند.
اگر مشکلی پیش نیامد ، روی دکمه REQUEST INDEXING کلیک کنید. این دکمه روند فرآیند ایندکس شدن را سرعت می بخشد.

robots.txt را بررسی کنید
نکته دیگر که باید در این مرحله بررسی کنید پرونده روبات های شما با استفاده از گزینه ROBOTS.TXT TESTER است .
Robots یک پرونده ساده است که توسط وب مسترها استفاده می شود تا اجازه دسترسی یا عدم دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت و به طور کلی صفحات خاص را صادر کند.
پیکربندی اشتباه در robots.txt می تواند دسترسی خزنده های موتور جستجو را سلب کند و این باید در اسرع وقت اصلاح شود.

بهینه سازی و ارسال نقشه سایت به Google و Bing
مرحله بعدی و نهایی ارسال مجدد نقشه سایت XML به Google و Bing است.

 

اگر آدرس های شما تغییر کرده است ، نقشه جدید xml ساختار جدیدی خواهد داشت و این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا وب سایت مجدد خود را سریعتر ایندکس کرده و از هر تغییر ناگهانی در رتبه بندی سایت جلوگیری می شود

رتبه خود را نظارت کنید
آخر اینکه توصیه می شود قبل و بعد از طراحی مجدد وب سایت ، بر روی سایت نظارت کامل داشته باشید.

می توانید از یک ابزار رتبه بندی استفاده کنید( برای مثال SEMRUSH) یا با نگه داشتن سابقه ای از موقعیت های رتبه بندی خود برای کلمات کلیدی مختلف ، آن را به صورت دستی انجام دهید.
آنچه که می خواهید شناسایی کنید تغییرات بزرگی در رتبه بندی است ، مثبت یا منفی ، به طوری که بتوانید اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

البته به خاطر داشته باشید که طبیعی است در چند روز اول پس از طراحی مجدد نوسانات بزرگی مشاهده شود ، بنابراین اگر افت شدید ناگهانی دیدید یا از افزایش خوشحال نشوید.
چند هفته صبر کنید. اگر بسیاری از صفحات شما افت پیدا کرد، می توانید نگرانی خود را شروع کنید.

در بیشتر موارد تغییر مضمون وب یا آدرس اینترنتی تأثیر منفی نخواهد داشت. آنچه بیشتر در ایجاد رتبه بندی مشکلی ایجاد می کند ، در محتوای صفحه وب است.
تغییر چشمگیر محتوا توصیه نمی شود ، مگر اینکه شما برای صفحاتی که رتبه خوبی ندارند و این کار را انجام دهید.

منبع: اسکریپت

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بدون شک کاهش رتبه مشاهده میشه با تغییر دامنه ، البته میشه این رو با کارهایی که شما گفتید کاهش داد. البته به نظر من با پایش سعی در کاهش رتبه الکسا میشه تا حدودی این افت رو کمتر و کمتر کرد

ولی در کل به نظر من انجام فرآیند سئو باید همراه با تبلیغات گوگل باشه ، تا هم کسب و کار راه بی افته و هم اینکه تا زمانی که جایگاه سئو مشخص بشه سایت بازدید داشته باشه برای مشتری ها

قبل توسط (5 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

برای این کار می تونید با شرکت اهوراوب در تماس باشید. شرکت ما خدمات طراحی سایت، سئو، تبلیغات گوگلی را به مشتریان خودش ارائه می دهد. شما هم می تونید جز کسانی باشید که خدمات ما بهره می برند. برای از اطلاعات بیشتر با اهوراوب در تماس باشید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 78 بازدید
...