0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

دستگاه CNC برای مصارف متفاوتی استفاده میشود که شامل مواردی همچون برش و هاشور بر روی انواع چوب و همچنین  انواع فلزات می باشد.

پیاده سازی و اجرای لوگو های مراکز و طرح های تبلیغاتی بر روی انواع چوب های ام دی اف از جمله فعالیت های این دستگاه ها خواهد بود. در زمینه مشاغل دکوراسیون داخلی و دکوراسیون های خارجی نیز از مصارف بالایی برخوردار است .
از دیگر مصارف این دستگاه میتوان به برش برای سنگ و همچنین برش بر روی انواع پیکرهای مجسمه ای اشاره کرد .
دستگاه های CNC از مجموعه دستگاه‌هایی بسیار پر کاربرد در صنعت برش و تراش می باشد.

دستگاه cnc چیست و کاربرد آن
احتمالاً، تا حدودی با دستگاههای سی ان سی و نحوه کار کردن آنها آشنایی دارید. در این دستگاه‌ها دو بخش هوشمند و بخش مکانیکی با هم همکاری می‌کنند و در نهایت یک دستگاه قوی و پیشرفته به وجود می‌آورد. در یک دستگاه سی ان سی، یک نرم افزار کنترل و یک نرم افزار طراحی به عنوان بخش هوشمند در نظر گرفته می‌شود که در نرم افزار طراحی الگوهای مختلف کار بر روی قطعه کار آماده می‌شود.

در این نرم افزار، امکان ایجاد طرح‌های دو بعدی و سه بعدی فراهم است و در نهایت می‌توان آن را با فرمت مورد نیاز دستگاه آماده کند. نرم افزار کنترل برای کنترل و هدایت بخش‌های مختلف دستگاه در نظر گرفته شده است و با استفاده از مکانیزم کنترل عددی عمل می‌کند.

در این نرم افزار، اپراتور می‌تواند مشخص کند که دستگاه با چه مشخصاتی و با چه مختصاتی کار کند و چه برش‌هایی داشته باشد. تقریباً می‌توان ادعا کرد که نرم افزارهای طراحی و نرم افزارهای کنترل در مدل‌های مختلف این دستگاه‌ها یکسان هستند.

اما بخش مکانیکی دستگاه سی ان سی را ابزارهایی مانند کنترلر، موتور محرک، اسپیندل، محورها ابزار برشی تشکیل می‌دهند. با توجه به ظرفیت دستگاه و کارهایی که از آن انتظار می‌رود، ممکن است هر کدام از این بخش‌ها تغییر کند. به عنوان مثال، در دستگاه‌های بزرگتر از موتورهای محرک با توان و قدرت بالا و از اسپیندل هایی با سرعت بالاتر استفاده می‌شود. الگوی کار در نرم افزار طراحی آماده می‌شود، به نرم افزار کنترل فرستاده می‌شود، در قسمت کنترلر وضعیت دستگاه توسط اپراتور تعیین می‌شود، موتور محرکه روشن شده و اسپیندل را به حرکت در می‌آورد، محورها تحت حرکت اسپیندل حرکت می‌کنند و در نهایت ابزار برشی به جهت‌های مختلف حرکت کرده و نمونه کارهای دو بعدی و سه بعدی را برش می‌دهند.

منبع

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (0 امتیاز)
مطلب خوبی بود پیشنهاد میکنم این مطلب مفید رو هم بخونید.
https://iranautomat.ir/%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C-%DA%86%D9%88%D8%A8/

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 170 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 170 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 812 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 23 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 22 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 30 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 26 بازدید
...