+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

قابلیت WebSocket در برنامه های تحت وب چیست و چه کاربردی دارد؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (868 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

با اومدن html5 تکنولوژی های جدید هم معرفی شد.یکی از این تکنولوزی ها وب سوکت هستش. اول اینکه ارتبط های قدیمی ما به این شکل بود: خب منه کلاینت یه درخواست به سرور میفرستم. کانکشنمو قطع میکنم سرور کانکشنو باز میکنه پاسخو میفرسته همون مفهوم کلاینت سروری قدیمی.ولی با api وب سوکت ما قابلیت ایجاد یه کانکشن مانا و دو طرفه داریم. یعنی هم سرور میتونه در هر زمان ریسپاند بفرسته و هم کاربر ریکوئست بده.با اولین ارتباط یه اتثصال دو طرفه موندگار به وجود میاد که تا از بین رفتن session یا بستن مرورگر باز میمونه. این قابلیت به ما کمک میکنه تا از poatback های الکی جلوگیری کنیم . SignalR کتابخونه ی برای asp.net و mvc که این تکنولوژی رو پیاده سازی کرده. با signalR میتونید از سمت سرور یه تابع جاوااسکریپتی رو صدا بزنید و همچنین از سمت کلاینت میتونید یه تابع نوشته شده روی سرور رو فراخوانی کنید. البته تمام مرورگرها هنوز با html5 و وب سوکت سازگار نیستن ولی گوگل کروم و فایرفاکس اونو پشتیبانی میکنن. به غیر از ارتباط دو طرفه وب سوکت،ارتباط یکطرفه موندگار هم هست که در اینترنت اکسپلورر با مفهومی به نام foreverFrame و در مرورگرهای قوی تر به نام long polling یا همچین اسمی پیاده سازی شده. البته انواع مختلفی ارتباط داریم که من به اختصار گفتم دوتاشونو.

سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط (7.2هزار امتیاز) پیاده سازی Comet برای برنامه تحت وب جاوا
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (0 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 9 سال قبل توسط
فعال کردن وب سوکت
+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

تکنولوژی WebSocket امکان ارتباط دوطرفه بین کلاینت و سرور را در قالب یک اتصال TCP فراهم می آورد. WebSocket برای پیاده سازی شدن توسط مرورگرها و وب سرورها پیاده سازی شده است اما قابلیت استفاده در هر برنامه کلاینت و سروری را دارد (بدلیل اینکه پروتکل WebSocket بر پایه TCP است).

WebSocket بعنوان قسمتی از استاندارد HTML5 توسط W3C تعریف شده است، این استاندارد به برنامه های تحت وب این امکان را می دهد که بتوانند ارتباط دو طرفه پایدار با سرور برقرار کنند، این قابلیت کار برنامه های تحت وب را برای انجام اموری مانند ارسال notification یا پیغام از سمت سرور به کلاینت بسیار راحت تر و بهینه تر می کند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 342 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 869 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 456 بازدید
...