+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (5 امتیاز)
میخوام برنامه نویسی رو از صفر شروع کنم. نمیدونم سراغ چه زبونی برم.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (851 امتیاز)

انتخاب زبان بستگی به علاقه خودتون داره

توضیحاتی درباره جاوا و پایتون:

  • ۱.پایتون (Python)

پایتون (Python) در سال‌های اخیر به یکی اصلی‌ترین زبان‌های یادگیری برنامه‌نویسی تبدیل شده، سینتکس ساده و سر راست، دیتا تایپ‌های گسترده و مدرن و دستورات قدرتمند و کتابخانه‌های بسیار گسترده و امکان دیباگ کردن ساده یکی از اصلی‌ترین دلایلی تبدیل روی آوردن به آموزش پایتون بوده است.

زبان برنامه نویسی پایتون در حال حاضر زبانی بسیار پر استفاده در شرکت‌ها و سازمان‌های معتبری مانند گوگل، یاهو، ناسا، نوکیا، آی بی ام است و بسیاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای پروژه‌های تحقیقاتی خود از آن استفاده می‌کنند.

 

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان،بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی که قصد شروع برنامه نویسی دارند.

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

  • ۲.جاوا (Java)

جاوا یکی از گسترده ترین زبان های برنامه نویسی در جهان میباشد،جاوا یک زبان برنامه نویسی است که توسط James Gosling در Sun Microsystems طراحی شده است. جاوا ابتدا در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است که حدود ۹ میلیون توسعه دهنده از آن استفاده می کنند.

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که با نحو نوشتاری یا سینتکس عمدتا مبتنی بر C و C ++ است که برای ایجاد برنامه های قوی، امن و قابل حمل که می توانند بر روی سیستم عامل های مختلف اجرا شوند.اندروید به صورت کامل برای توسعه برنامه های خود از جاوا استفاده میکند.پس شما با یادگیری این زبان میتوانید برنامه نویسی اندروید را نیز به سادگی یادبگیرید.

 

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان (سخت تر به نسبت پایتون)

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 1.1هزار بازدید
...