+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (5 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
بهترین زبان برنامه نویسی  در حال حاظر از نظر کاربد  بازارکار

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (596 امتیاز)

اين سوال خيلي كليه و كاملا بستگي داره به علاقه و رويكرد شخص. ولي در كل زبان هايي كه معمولا طرفداران بيشتر و بازار كار خوبي در ايران دارد اينها هستند:

Java

C#

C++

C

زبان هاي ديگري هم هستند كه يا شبيه هستند و يا به دليل كاربردهاي خاص كمتر مورد توجه قرار مي گيرند. مثل:

Scala

R

Groovy

Python

Kotlin

+1 امتیاز
قبل توسط (851 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

انتخاب زبان برنامه نویسی بستگی به علاقه خودتون دارد.

این زبان ها از بهترین زبان های برنامه نویسی هستند

  • ۱.پایتون (Python)

پایتون (Python) در سال‌های اخیر به یکی اصلی‌ترین زبان‌های یادگیری برنامه‌نویسی تبدیل شده، سینتکس ساده و سر راست، دیتا تایپ‌های گسترده و مدرن و دستورات قدرتمند و کتابخانه‌های بسیار گسترده و امکان دیباگ کردن ساده یکی از اصلی‌ترین دلایلی تبدیل روی آوردن به آموزش پایتون بوده است.

زبان برنامه نویسی پایتون در حال حاضر زبانی بسیار پر استفاده در شرکت‌ها و سازمان‌های معتبری مانند گوگل، یاهو، ناسا، نوکیا، آی بی ام است و بسیاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای پروژه‌های تحقیقاتی خود از آن استفاده می‌کنند.

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان،بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی که قصد شروع برنامه نویسی دارند

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

  • ۲.جاوا (Java)

جاوا یکی از گسترده ترین زبان های برنامه نویسی در جهان میباشد،جاوا یک زبان برنامه نویسی است که توسط James Gosling در Sun Microsystems طراحی شده است. جاوا ابتدا در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است که حدود ۹ میلیون توسعه دهنده از آن استفاده می کنند.

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که با نحو نوشتاری یا سینتکس عمدتا مبتنی بر C و C ++ است که برای ایجاد برنامه های قوی، امن و قابل حمل که می توانند بر روی سیستم عامل های مختلف اجرا شوند.اندروید به صورت کامل برای توسعه برنامه های خود از جاوا استفاده میکند.پس شما با یادگیری این زبان میتوانید برنامه نویسی اندروید را نیز به سادگی یادبگیرید.

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان (سخت تر به نسبت پایتون)

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

  • ۳.سی پلاس پلاس (++C)

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرا است. امروزه در جهان بیشتر نرم افزارهای سیستمی از طریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند.سی پلاس پلاس بسط یافته یا بهبود یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از سی است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا از سی است. زبان سی پلاس پلاس توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد.

اگر بخواهم مثال وار در این مورد صحت کنم باید بگویم انواع صنعت در کشور ها از قبیل تجهیزات مدرت و سخت افزار های رباتیک در انواع صنایع، صنعت فضایی، سیستم های معماری و بانکی، صنعت خودرو سازی، صنعت بازی سازی، سیستم های کامپیوتری و یا کنسول های بازی، سیستم های خانگی و یا سیستم های رباتیک و هوش مصنوعی، تجهیزات مجهز به انواع حسگر ها و هوش مصنوعی در علم پزشکی، نرم افزار های مهندسی و همچنین سیستم عامل ها و بسیاری از موارد دیگری که میتوان نام برد توسط این زبان سی پلاس پلاس برنامه نویسی و پیاده سازی شده اند.

میزان سختی: یادگیری سخت تر به نسبت جاوا و پایتون

فرصت شغلی: بازار کار متوسط

  • ۴.جاوا اسکریپت (JavaScript)

جاوا اسکریپت زبانی است که در صفحات html کاربرد دارد و قابلیتهای بسیاری از قبیل : افزایش کیفیت طراحی صفحات , کنترل صفحات ، کنترل browser بازدید کننده ، ساخت و استفاده cookie ها و بسیاری چیزهای دیگر.JavaScript یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است که کدهای آن بسیار شبیه به زبان C است.

زبان Java Script به حروف بزرگ و کوچک حساس میباشد. زبان JavaScript یک زبان برنامه نویسی “شی گرا” میباشد. از آنجا که JavaScript یک متن ساده میباشد، در نتیجه میتوان از هر ویرایشگر متن کمک گرفت، در سیستم ویندوز اغلب کاربران از برنامه notepad استفاده میکنند.

به عنوان مثال نود جی اس Node.js یک محیط اجرایی سمت سرور است که بر مبنای موتور جاوا اسکریپت توسعه داده شده است.در نود جی اس نیازی به اجرای کدها در مرورگر نیست. با استفاده از تکنولوژی Node و ماژول های جانبی آن می توان وب سرویس های منعطف، با قابلیت های بالا و دسترسی آسنکرون (Asynchronous) به دیتابیس تولید کرد.

میزان سختی: یادگیری ساده و آسان

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

  • ۵.پی اچ پی (PHP)

پی اچ پی PHP را می توان با قاطعیت پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی سمت وب دانست که از آن برای برنامه نویسی و پیاده سازی بسیاری از وب سایت های داینامیک استفاده می شود. مجموعه ای که هم اکنون پیش روی شماست از اولین مراحل نصب و اجرای PHP و محیط شبیه ساز آن تا پیشرفته ترین قسمت های کار با پایگاه داده و … همراه شماست تا تواناهایی خود را در زمینه ی طراحی و برنامه نویسی وب کامل کنید.

میزان سختی: یادگیری ساده و آسان

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ

  • ۶.زبان (Swift)

زبان برنامه‌نویسی Swift از شرکت اپل یک زبان متن باز و انعطاف‌پذیر است، اپل با در نظر گرفتن امکانات جدید و سهولت استفاده این زبان را به یکی از انعطاف‌پذیرترین زبان‌های دنیا تبدیل کرده است.اپل زبان خود را برای سهولت استفاده و سادگی و تطبیق با پایتون ساخته است. این یعنی می‌توانید سریع‌تر از هر پلتفرم دیگری این زبان را یاد بگیرید. بعضی می‌گویند فقط در سه الی چهار ماه، می‌توانید ایده‌های خود را عملی کنید.

میزان سختی: یادگیری متوسط

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ

  • ۷.سی شارپ (#C)

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی چند مدلی است که شامل دستوری ، تابعی، عمومی، شیء گرا و جزء گرا است . این زبان توسط شرکت مایکروسافت و از دل فریم ورک .NET مایکروسافت خلق و پرورش یافت و بعد ها توانست استاندارد های ISO و Ecma را دریافت کند و به‌عنوان یک زبان استاندارد تایید شود.

در عین حال زبان C# ، زبان برگزیده مایکروسافت برای ایجاد سیستم عامل ویندوز و ویندوزفون برای سیستم عامل موبایل‌هایی همچون HTC ، مایکروسافت و نوکیا می باشد.

این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه‌های اقتصادی و بزرگ، انتخاب بسیار خوبی است. گر چه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می‌کنند، به پای برنامه نویسان جاوا نمی‌رسد، ولی به لطف پشتیبانی مایکروسافت، این زبان یکی از مدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است.

میزان سختی: یادگیری متوسط

فرصت شغلی: بازار کار خوب

 

بازار پایتون و جاوا اسکریپت در دنیای استارتاپ‌ها بسیار داغ است،بسیاری از استارتاپ ها از از جنگو (پایتون)، فلاسک (پایتون) و NodeJS (جاوا اسکریپت) به عنوان چارچوب backend خود استفاده می کنند.پایتون و جاوا اسکریپت را می توان به سادگی یادگرفت و در نتیجه بهترین زبان برنامه نویسی برای افراد مبتدی است. علاوه بر این، هر دو آنها نیز بازار کار خوب و مناسبی دارند.

منبع : سایت ویرگول

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 256 بازدید
...