+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (7 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
سلام، من میخوام یه برنامه ارسال پیام بین سرور و کلاینت رو با استفاده از Socket programming بنویسم . ولی نمیدونم آیا میتونم برنامه تحت وب بنویسم که بر روی مرورگر بالا بیاد یا نه، حتما باید Desktop Application باشه؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

شما می تونید از قابلیت WebSocket که در حال حاضر تقریبا تمامی مرورگرها از آن پشتیبانی می کنند استفاده کنید. با استفاده از WebSocket شما می توانید یک اتصال TCP دو طرفه بین مرورگر کاربر و سرور خود برقرار کنید و براحتی برنامه هایی که نیاز به ارتباط دوطرفه درون مرورگر دارند بنویسید.

قبل توسط (7 امتیاز)
ممکنه یک مثال ساده از پیاده سازی این روش رو برام معرفی کنید. راستش من در نحوه انجام این کار روی مرورگر، یه مقدار ذهنم به هم ریخته.
ما توی socket programming روی یک Ip, Port کار میکنیم، حالا اگر این کار روی مرورگر انجام بشه، چطوری ممکنه؟ چون ما به دنبال یک سرور یا یک کلاینت با پورت x هستیم، در حالیکه مرورگر از پورت 80 (http) داره استفاده میکنه. ممنون میشم اگر مثال ساده ای از روشی که فرمودید رو بهم برسونید.
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
در websocket برای handshake اولیه از همون لایه http استفاده میشه و بعد بقیه ارتباط میره تو لایه tcp، یعنی درخواست های ws شما روی همون پورت وب سرورتون جواب داده میشه فقط بجای http یا https میگید ws یا wss
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
برای این کار بایستی از websocket استفاده کنی که همه مرورگرها از آن پشتیبانی میکنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 463 بازدید
...