0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (690 امتیاز)

چرا باید زود به زود روغن موتور را تعویض کرد؟

5 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (170 امتیاز)
روغن از زمان شروع کار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی و آب و سوخت خام قرار دارد.لذا روغن پایه آن شروع به آلوده شدن و از دست دادن کیفیت خود می نمائید.و از طرفی مواد افزودنی آن نیز رفته رفته مصرف می شوند.مثلا مواد افزودنی پاک کننده ظرفیت معینی برای جذب و معلق نگه داشتن ذرات دارد.

جالب است بدانید به ازای مصرف یک لیتر بنزین ، یک لیتر آب تولید می شود که مقداری از آن به صورت بخار از اگزوز خارج می شود و مقداری دیگر به روغن اضافه می شود.

در نتیجه برای اینکه روغن موتور بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد بایستی قبل از اینکه کیفیت خود را از دست دهد اقدام به تعویض آن نمائید.
+1 امتیاز
قبل توسط (32 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

یک مقاله جالبی که داشتم می خواندم اصلا می دونستید این که بگیم روغن موتور هر جند کیلومتر کار می کند اشتباهه؟ اگه دنبال منبع حرفم هستی بیا اینم منبعش. ولی شما خودت بصورت منطقی هم فکر کنی می بینی حرفم درست هست.شما برای اینکه بدونی کی باید روغن موتور خودرو را عوض کنی باید به نشانه های خرابی اش و .. توجه کنی

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

سلام. روغن موتور اگه از حالت استانداردی که داره خارج بشه دوتا کار رو دیگه نمیتونه به خوبی انجام بده. یکی درست خنک سازی نمی کنه و یکی هم روان سازی قطعات رو به خوبی انجام نمیده. به همین خاطر باید روغن موتور رو طبق برنامه عوض کرد.

ولی اینکه بدونیم دقیقا کی زمان تعویض روغن موتوره و چه روغن موتوری مناسب خودرو ما هست. مخصوصا اگه خودرو وارداتی مثل کیا، هیوندا، تویوتا، بنز، پورشه، بی ام و، رنو و ... باشه خیلی مهمه. که معمولا توی این شرایط مراجعه کردن به مجموعه و یا تعمیرگاه های مجهز حرف اول رو می زنه. 

معمولا این مجموعه ها که تحت عنوان امداد خودرو فوری یا شبانه روزی و بیست ساعته از اون ها یاد میشه با انجام خدماتی مثل سرویس های دوره ایی و ... از پیش اومدن مشکل برای خودرو شما جلوگیری می کنن. 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

این سایته مشاوره تلفنی داره اگر در خصوص ماشین سوالی چیزی داشتید باهاشون صحبت کنید قیمتاشون منصفانس

https://emdadkhodrozanjan.com/

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

تعویض منظم روغن موتور بسیار اهمیت دارد و دلایل مختلفی وجود دارد که نشان دهنده ضرورت تعویض زود به زود روغن موتور می‌باشد:

1. حفظ عمر مفید موتور: روغن موتور با گذر زمان و استفاده، از کیفیت خود از دست می‌دهد و از این رو عملکرد بهینه موتور را تضمین نمی‌کند. تعویض منظم روغن باعث حفظ عمر مفید موتور و جلوگیری از خرابی‌های جدی در آینده می‌شود.

2. حفظ کیفیت روغن: روغن موتور با گذر زمان و استفاده، ذرات، کثیفی‌ها و رسوبات را جذب می‌کند که باعث کاهش کیفیت آن می‌شود. تعویض منظم روغن باعث حفظ کیفیت روغن و عملکرد بهینه موتور می‌شود.

3. جلوگیری از خرابی‌های جدی: استفاده از روغن قدیمی و کثیف ممکن است باعث خرابی‌های جدی در سیستم روغن‌دهی و موتور شود. تعویض منظم روغن از خرابی‌های جدی و هزینه‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

بنابراین، تعویض منظم و به موقع روغن موتور باعث حفظ عمر مفید موتور، حفظ کیفیت روغن و جلوگیری از خرابی‌های جدی در خودرو می‌شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 5.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.1هزار بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 2.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 550 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 508 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 619 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.4هزار بازدید
...