0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (1.3هزار امتیاز)

خالی شدن باطری ماشین چه دلایلی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

مصرف باتری زمانی که خودرو خاموش است(برق دزدی)

این حالت زمانی رخ می دهد که وسیله ی نقلیه خاموش است، اما بعضی قطعات در خودروی شما همچنان کار می کنند و برق مصرف می کنند. این اتفاق گاها عادی هستند، مانند مصرف انرژی توسط ساعت خودرو و آژیر سیستم امنیتی، باتری در هر حالتی انرژی و برق مورد نیاز آنها را تأمین می کند. اما، اگر مشکل برقی وجود داشته باشد، این وضعیت می تواند بیش از اندازه حالت عادی باتری مصرف کند و باتری را خالی کند.

بد شارژ شدن
اگر سیستم شارژ باتری خودرو به خوبی کار نمی کند، باتری خودرو حتی زمانی که در حال رانندگی هستید می تواند خالی شود. در بیشتر خودروها، دینام برق مورد نیاز چراغ ها، سیستم صوتی و بسیاری از سیستم های دیگر را تأمین می کند، که اگر مشکلی در شارژ باتری وجود داشته باشد، می تواند خالی شدن باتری را بدتر کند و در آخر شما کنار جاده متوقف می شوید. یک مکانیک ماهر می تواند مشکل را تشخیص دهد.

خراب بودن دیود دینام

دینام خودرو وظیفه ی شارژ مجدد باتری و برق رسانی به سیستم های برقی مختلف خودرو را دارد. اگر دینام خودرو دارای دیود معیوبی باشد می تواند باعث خالی شدن باتری خودرو شما شود. یک دیود بد می تواند سیستم برقی خودرو را حتی وقتی که خودرو خاموش است شارژ کند در نتیجه زمانی که می خواهید خودرو را روشن کنید، روشن نمی شود.

قدیمی بودن باتری
اگر باتری خودروی شما قدیمی است، ممکن است کامل شارژ نشود. اگر خودروی شما به کرات بد روشن می شود، امکان این وجود دارد که باتری خودروی شما فرسوده شده باشد. اگر خودروی شما روشن نمی شود و باتری خودرو قدیمی است، تعویض باتری اولین کاری است که باید انجام دهید.

قبل توسط (32 امتیاز)
+1
به مارک و برند باطری هم خیلی ربط داره

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 3.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 631 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 301 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 1.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 430 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در وسایل نقلیه توسط N.SA (801 امتیاز)
...