+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (505 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
1-فایده ی استفاده از IIS چیه؟چه مواردی باید برنامه را در iis تنظیم کنیم؟

2-وقتی که برنامه را در visual studio  می نویسیم،مگه نه اینکه خودش اونو در localhost بالا میاره،پس دیگه iis برای چی هست؟ iis هم که برنامه را با localhost میاره بالا.

3-برای تنظیم در iis،آیا حتما باید پروژه را publish کرد؟ من تمام پروژه را کامل کپی کردم.

4-اگر پروژه از نوع website یا از طریق new-->website یا از راه new-->project-->web-->Asp.net web Application باشه،فرقی می کنه برای استفاده در iis?

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (402 امتیاز)

جواب سوال 1و2: همونطور که گفته شد iis یه وب سروره، سایت های مبتنی بر net. باید بر روی این وب سرور اجرا شن. visual studio هم یه محیطی رو فراهم کرده که شما وبسایتی رو که طراحی می کنید به جای اینکه ببرید روی iis واقعی یه سرور و یا روی iis خودتون، به صورت محلی اجرا کنید. همون لحظه روی سرور مجازی محلی خودش (Visual Studio) بتونید تست کنید و طراحی را بهتر کنید و الخ. اینکه می گید چه فایده ای داره به خاطر اینه که شما سایت رو بردید روی iis خودتون، خب معلومه که این برای شما هیچ سودی نداره و کار همون visual studio رو می کنه، فرضا اگر طراحی سایت شما کامل شد و خواستید این رو روی نت بذارید باید یه سرور ویندوری اجاره کنید و سایت رو بذارید روی iis ویندوز سرور اجاره شده تا رو اینترنت بالا بیاد.

جواب سوال 3: نه لزوما، من خودم تا حالا از publish استفاده نکردم ولی تنظیمات مربوط به App pool، Data base و... روی دستی انجام دادم (پس از کپی فایل ها)، برای یادگیری روش publish به اینجا مراجعه کنید.

جواب سوال 4: کلا یه web app با یه website از لحاظ معماری نرم افزار تفاوت هایی داره. خلاصه اش اینه که یه web app یه نرم افزاره که روی نت اجرا می شه و یه سایت مجموعه ای از صفحات، عکس ها و...، بگذارید این رو هم از خودم اضافه کنم یه web app بیش تر در راستای ایجاد نرم افزارهای service oriented هست ولی وبسایت هنوز کمی سنتی است. در مورد تفاوت های دقیق به اینجا مراجعه کنید، برای یادگیری شیوه ی سپردن یه web app به iis هم به اینجا.

 

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

IIS یک وب سرور است و زمانی که شما می خواهید برنامه تحت وب یا وب سایت تولید کنید برای اجرای آن احتیاج به سرور وب دارید بدین صورت که برای مثال پس از تولید وب سایت خود با استفاده از ASP.NET وقتی می خواهید آن را اجرا کنید حتما باید IIS داشته باشید، IIS وظیفه اجرای برنامه شما را بر عهده می گیرد و سپس شما می توانید با استفاده از یک URL از طریق مرورگر وب سایت خود را مشاهده کنید.

سوالات مشابه

–1 امتیاز
1 پاسخ 628 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 561 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 406 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 351 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط morteza (20 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 401 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 894 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط morteza (20 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 410 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط morteza (20 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 123 بازدید
...