0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (801 امتیاز)

چرا فرمان هیدرولیک را نباید به طور کامل بچرخانیم و آنرا قفل کنیم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)

اول باید بدانیم که سیستم هیدرولیک فرمان چگونه عمل میکند. تقریبا تمامی خودروهای جدید تولید داخلی دارای پمپ هیدرولیک هستند که معمولا توسط تسمه، نیرو را از موتور خودرو دریافت میکنند. نیرو از موتور به پمپ هیدرولیک قطع شود (تسمه هیدرولیک پاره شود) فرمان خودرو به شدت سفت میشود.

همزمان با روشن شدن خودرو و بواسطه حرکت موتور، پمپ هیدرولیک شروع بکار میکند و روغن هیدرولیک از مخزن به درون لوله ها و پمپ و جعبه فرمان به گردش در میاید. 

.به محض اینکه شما غربیلک را می چرخانید، روغن پمپ شده به شما کمک میکند تا نیروی کمتری را برای چرخاندن غربیلک فرمان صرف کنید.

برای چنین مواقعی یک سوپاپ اطمینان در نظر گرفته شده است. زمانی که فشار روغن از حد مشخصی بیشتر می شود، سوپاپ باز شده و روغن اضافه به مخزن هیدرولیک بر میگردد. البته برای باز شدن این سوپاپ باید فشار روغن هیدرولیک در پمپ به میزان قابل ملاحظه ای بالا برود و این فشار مضاعف میتواند به قسمتهای زیر صدمه بزند:

1- به پمپ هیدرولیک و لوله ها و اتصالات که دچار روغن ریزی می شوند و به کاسه نمدها و لوازم داخل پمپ صدمه میزند.
2- تسمه هیدرولیک که وقتی فرمان رو تا انتها می چرخونیم و تحت فشار نگه میداریم، گاهی صدای جیر جیر میدهد و باعث استهلاک و پاره شدن زودتر تسمه میشود. ( البته صدای تسمه ممکن است به علت شل بودن و یا نوع و جنس تسمه نیز باشد.)
3- قسمت جعبه فرمان که معمولا" نقطه اتصال جعبه فرمان به شاسی خودرو دچار شکستگی میشود.
4- به موتور فشار زیادی وارد میشود و موتور دارای لرزش بیش از حد معمول شده و دور موتور افت میکند و در برخی مواقع خودرو خاموش میشود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 13.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 12.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.7هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 17.3هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در وسایل نقلیه توسط amir2723 (5 امتیاز)
...