0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.0هزار امتیاز)

چکیده ای از مضمون کتاب موج سوم اثر اروین تافلر را معرفی کنید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

کتاب موج سوم نوشته ی الوین تافلر مراحل گذر کردن کشورهای توسعه‌یافته از انقلاب صنعتی به عصر اطلاعات رو توصیف می‌کند. او در کتابهایش از انقلاب صنعتی به عنوان موج دوم و از عصر اطلاعات به عنوان موج سوم یاد کرده است.

این کتاب سه موج را بررسی میکند که افراد در صورت قرار نگرفتن در آنها با شکست مواجه میشوند. علی الخصوص  در موج سوم به دلیل تغییرات فزاینده، افراد ملزم هستند که خود را وفق دهند.‌

کتاب موج سوم، ابتدا به تعریفی از موج اول و دوم می پردازد و بعد موج سوم را مطرح می کند.

موج اول:
افراد در محدوده خودشان ( خونه، مدرسه، كلیسا، مزرعه ) اطلاعات محدود و هماهنگی از محیط دریافت می كردند. موج دوم این جنبه ها رو گسترش داد و با كمك رسانه های  جمعی و حجم اطلاعات بیشتر،  تنوع و گسستگی آنها بیشتر شد و اطلاعات زود گذر شدند.

موج دوم:
در واقع قدرت عضلانی ما رو افزایش داد و موج سوم قدرت مغز و تفكر و تصمیم گیری ما رو بیشتر کرد. موج دوم حافظه رو گسترش داد ولی اون رو ایستا و فرسوده و منجمد كرد.

موج سوم:
در این موج ساعت كاری شناور وانعطاف پذیرخواهد بود تا كارمندان بتوانند برای زندگی خودشان بهتر برنامه ریزی کنند. در موج سوم افزایش كار به صورت نیمه وقت و شبانه هست. در حقیقت زمان در موج سوم دچار انبوه زدایی می شود. البته انبوه زدایی زمان باعث تشدید تنهایی و انزوای اجتماعی می‌شود و شخص باید برای دیدار دوستان خودش برنامه ریزی كند. در موج سوم افراد بیشتر مایل به حفظ شخصیت فردی خود هستند و تكنولوژی نیز در این راستا عمل می کند.مثل لوازم صوتی و تصویری كه می شود توسط آن ها برنامه های مورد علاقه را انتخاب كرد. كامپیوترایجاد امكان ارتباطات همزمان وغیرهمزمان ودسترسی به اطلاعات را انجام میدهد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 479 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 650 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در هنر توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
سوال شده 4 ماه قبل در علم و دانش توسط amalkouchi (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 859 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 238 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 162 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 147 بازدید
+2 امتیاز
4 پاسخ 335 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
...