0 امتیاز
قبل در هنر توسط (801 امتیاز)

آثار و زندگی نامه نادر ابراهیمی را معرفی کنید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

نادر ابراهیمی تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعنی شهر تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکدهٔ حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی به درجهٔ لیسانس رسید. او از ۱۳ سالگی به یک سازمان سیاسی پیوست که بارها دستگیری، بازجویی و زندان رفتن را برایش در پی داشت. ارایهٔ فهرست کاملی از شغل‌های ابراهیمی، کار دشواری است. او خود در دو کتاب «ابن مشغله» و «ابوالمشاغل» ضمن شرح وقایع زندگی، به فعالیت‌های گوناگون خود نیز پرداخته‌است.

نادر ابراهیمی چندین فیلم مستند و سینمایی و همچنین دو مجموعهٔ تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده، و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته‌است. او همچنین توانسته‌است نخستین مؤسسهٔ غیرانتفاعی ـ غیردولتی ایران‌شناسی را تأسیس کند؛ که هزینه و زحمت‌های فراوانی برای سفر، تهیهٔ فیلم و عکس و اسلاید از سراسر ایران و بایگانی کردن آن‌ها صرف کرد؛ ولی چنان‌ که باید، شناخته و به‌ کار گرفته نشد و با فرارسیدن انقلاب و جنگ، متوقف شد.

او فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینهٔ ادبیات کودکان، با تأسیس «مؤسسهٔ همگام با کودکان و نوجوانان» ـ با همکاری همسرش ـ در آن مؤسسه متمرکز کرد. این مؤسسه، به‌منظور مطالعه در زمینهٔ مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان برپا شد و فعالیتش را در حیطهٔ نوشتن، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی، و پژوهش دربارهٔ خلق‌وخو، رفتار و زبان کودکان و نیز بررسی شیوه‌های یادگیری آنان دنبال کرد. «همگام» عنوان «ناشر برگزیدهٔ آسیا» و «ناشر برگزیدهٔ نخست جهان» را از جشنواره‌های آسیایی و جهانی تصویرگری کتاب کودک دریافت کرد.

آثار نادر ابراهیمی: 1.با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ 2.خانه‌ای برای شب 3.آرش در قلمرو تردید (یا: پاسخ‌ناپذیر) 4.مصابا و رؤیای گاجرات 5.بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم 6.هزارپای سیاه و قصه‌های صحرا 7.افسانهٔ باران 8.در سرزمین کوچک من – منتخب آثار 9.تضادهای درونی 10.انسان – جنایت – احتمال 11.مکان‌های عمومی 12.رونوشت بدون اصل 13.درحد توانستن – شعرگونه 14.غزل‌داستان‌های سال بد 15.ابن مشغله – زندگینامه، جلد اول 16.ابوالمشاغل – زندگینامه، جلد دوم 17.فردا شکل امروز نیست 18.براعت استهلال – از مجموعه «ساختار و مبانی ادبیات داستانی» 19.مقدمه‌ای بر فارسی‌نویسی برای کودکان 20.مقدمه‌ای بر مصورسازی کتاب‌های کودکان

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 388 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 327 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 818 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 513 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در هنر توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 262 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در هنر توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 668 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در هنر توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 281 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در هنر توسط mehdiMj.ir (2.4هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
...