0 امتیاز
قبل در هنر توسط (230 امتیاز)

زندگی نامه و آثار نویسنده ی معروف جی کی رولینگ را معرفی کنید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

او در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت. رولینگ درسال ۱۹۹۰ هنگامی که در انتظار یک قطار که تأخیر داشت، بود، ایدهٔ هری پاتر و مدرسهٔ جادوگری در ذهنش شکل گرفت و سه سال بعد در زمانی که از همسر روزنامه‌نگار پرتغالی‌اش جدا شده‌ بود و در حالی که همراه دخترش- جسیکا - که حاصل ازدواج نافرجامش بود نوشتن داستان را شروع کرده‌ بود.

نویسنده‌ای که به لطف خلق دنیایی جادویی و پسرکی با چشمان سبز بر قلّه موفقیت گام نهاده و در شمار ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است.

جوآن "جو" رولینگ با عناوینی همچون رابرت گالبریث (Robert Galbraith ) و جی.کی.رولینگ، خالق مجموعه کتاب‌های موفق و پر فروش هری پاتر است. فانتزی تخیلی رولینگ توجه جهان را به خود معطوف نموده و برنده جوایز متعدد ادبی شد، کتابی که بیش از 400 میلیون نسخه از آن در سطح جهان به فروش رسیده است. این مجموعه به عنوان بهترین و پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های جهان در کل تاریخ شناخته شده و فیلم‌هایی که با اقتباس از آن ساخته شدند نیز به عنوان یکی از سودآورترین فیلم‌های تاریخ  جهان شناخته شدند. داستان زندگی پر فراز و نشیب این نویسنده الهام بخش بسیاری بوده است، تبدیل شدن از زنی معمولی به نویسنده‌ای با یک میلیارد دلار ثروت آن هم در عرض تنها پنج سال، جهشی غیر منتظره به شمار می‌رود. هفتمین و آخرین جلد این مجموعه "هری پاتر و قدیسان مرگبار"، در سال 2007 به بازار آمد و نقطه‌ی پایان بر مسیری بود که با چاپ اولین کتاب در سال 1997 آغاز شده بود. اولین قسمت از فیلمی که با اقتباس از این کتاب ساخته شد در نوامبر سال 2010 و بخش دوم آن در جولای سال 2011 اکران شد. هم اکنون جی.کی. رولینگ عنوان ثروتمند ترین  نویسنده زمین را از آن خود نموده، او همچنین  به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان حال حاضر جهان نیز شناخته می‌شود.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 517 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در هنر توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 824 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 264 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 329 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 390 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 676 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در هنر توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 283 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در هنر توسط mehdiMj.ir (2.4هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
...