0 امتیاز
قبل در هنر توسط (25 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط
چرا گفته میشوند فرش دستباف بهتر است

3 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
تفاوت اصلی فرش دستباف با فرش ماشینی در طول عمر آن است. فرش دستباف در طول زمان رنگ و زیبایی خود را از دست نمی دهد و به این راحتی ها ساییده و خراب نمی شود.
0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ظاهر
یک فرش دستباف و یک فرش ماشینی جدید، ممکن است در یک نگاه ساده تا حدودی مشابه باشند. اما با دقت و توجه بیشتر، می توانید الیاف اختصاصی فرش دستباف را با عمق اضافی و خصوصیات منحصر به فردش تشخیص دهید. از سوی دیگر، یک فرش ماشینی، ظاهری کم عمق و یکنواخت دارد. با بررسی قسمت پشتی فرش ها، می توانید تک تک گره ها و ریسمانهای فرش دستباف، و الیاف و حاشیه های دوخته شده فرش های ماشینی را مشاهده نمایید.
   
در نهایت، مقایسه فرش دستباف و فرش ماشینی، در واقع یک مقایسه برابر نیست. بسیاری از کلکسیونرها، طراحان، و کارشناسان صنعت فرش، اساسا این دو نوع مختلف از فرش را در دسته بندی های کاملا متفاوت و با کاربردهای متمایزی قرار می دهند. یکی از این دو (فرش ماشینی)، کاربردی کوتاه مدت و موقت، و دیگری (فرش دستباف)، کاربردی هنری و طولانی مدت دارد. اگر شما به دنبال فرشی برای استفاده کوتاه مدت و با قیمتی ارزان هستید، یک فرش ماشینی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. و اگر در پی یافتن فرشی با طول عمر بالا و ظاهری منحصر به فرد برای خانه خود می باشید، بهتر است سرمایه خود را صرف خرید یک فرش دستباف و با کیفیت نمایید.

 

روش اول: فرش ماشینی بیش از 5 رنگ نیست (یعنی کلا 5 رنگ در بافتش به کار رفته) ولی فرش دستباف محدودیت رنگی نداره
روش دوم: نوع گره در فرش ماشینی به صورت U هست ولی در دستباف به صورت W هستش.

الان با دستگاه هایی که اختراع شده فرش ماشینی بیش از 5 رنگ هم تولید می شه و در نتیجه روش اول دیگه فایده ای نداره (تا 5چند سال پیش بهترین روش همین بود)

منبع:www.118file.com
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

فرش دستباف دارای عمر بیشتری هستش و با گذشت زمان به قیمت اون افزوده میشه ولی فرش ماشینی با گذشت زمان از کیفیتش کاسته میشه.

توجه داشته باشید که قیمت فرش دستباف خیلی بالاتر از ماشینی هستش و در صورتی که هزینه زیادی میخواهید برای فرش داشته باشید نوع دستباف انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

فرش های ماشینی از شانه های مختلف 700 ، 1000 ، 1200 و 1500 شانه تشکیل میشن که نوع 1200 و 1500 شانه دارای شباهت زیادی به دستباف هستند چونکه دارای تراکم بالایی بوده و ریز بافتند.

توجه داشته باشید که فرش های دستباف از بافت های متنوع کرک ، ابریشم ، پشم و گل ابریشم تشکلیل میشن که نوع گل ابریشم و ابریشم این فرش دارای قیمت بالاتری هستش

پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو برای راهنمای خرید فرش دستباف مطالعه کنید :

https://www.zarfarsh.com/blog/help-buy-handmade-carpet/

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 113 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 137 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در هنر توسط meketchi (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 231 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 92 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 288 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
...