0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (801 امتیاز)

تفاوت استپ ( step) موتور با سروو(servo) موتور در چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)

تفاوت اصلی سرووموتورها و استپر موتورها، در نوع استفاده از فیدبک است. انکودر نصب شده بر روی شفت سرووموتورها، موقعیت واقعی شفت سرووموتور را به سیستم کنترل گزارش می دهد. بنابراین، کنترلر سرووموتور در زمان سیگنال خطا می تواند دستور مناسب را ارسال کند.

اما استپر موتورها فقط می توانند فرمان حرکت را صادر کنند و کاربر هیچ راهی جهت اطمینان از اینکه موتور به موقعیت مطلوب رسیده است ندارد. در سیستم های سرووموتور ، همیشه مشخص است که موتور در چه موقعیتی است، بنابراین همه دستورات انجام می شود و هیچ پالسی گم نمی شود.
سرووموتورها در گشتاور کامل و سرعت بالا کار می کنند. در حالی گشتاور استپرموتورها افت می کند ومتعاقبا سرعت آن افزایش می یابد. این مشکل استپرموتورها به دلیل ثابت زمانی الکتریکی و مصرف جریان ضعیف می باشد.
سرووموتورها به دلیل استفاده از انکودرهای با رزولوشن بالا، ذاتا بسیار نرم هستند وتعداد موقعیت های آن ها حداقل 10 برابر تعداد موقعیت های استپر موتور در یک چرخش می باشد.
سرووموتورها فقط به مقدار مورد نیاز برق مصرف می کنند و به میزان گشتاور بار اعمال شده به موتور مصرف توان دارد. در صورتیکه استپرموتورها جریان کامل را مصرف می کنند، حتی زمانی که در حالت بی باری هستند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 375 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 452 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 866 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 257 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 428 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 437 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط N.SA (801 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 5.1هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 24.3هزار بازدید
...