0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (2 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من میخام برنامه نویسی اندروید رو یاد بگیرم و ویدیو های آموزش یادگیری اندروید رو حدود چند صد هزار تومن تهیه کردم ولی متاسفانه چون خدمت هستم و دسترسی ندارم به کامپیوتر نمیتونم مطالعه کنم حالا اومدم کتاب یادگیری زبان جاوا رو تهیه کردم و دارم مطالعه میکنم ایا به نظر شما اینکار تاثیری داره برای یادگیری و اینکه باید از کجا بدونم کدوم مبحث ها رو بخونم که تو برنامه نویسی اندروید استفاده میشه؟ اخه شنیدم فقط بخش های خاصی از جاوا برای برنامه نویسی اندروید نیازه.

ایا با یادگیری زبان جاوا میشه برای کامپیوتر هم برنامه های ساده نوشت؟

شما برای یادگیری برنامه نویسی اندروید جاوا رو پیشنهاد میدین یا کاتلین؟

3 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

بله شما با استفاده از JDK و لایبرری های مخصوص برتامه نویسی GUI اون می توانید برنامه های ساده و کوچک بنویسید.

پیشنهاد من برای برنامه نویسی اندروید در حال حاضر استفاده از کاتلین چون هم گوگل رسمی ازش پشتیبانی می کنه و هم آینده بهتری به نسبت جاوا در برنامه نویسی اندروید داره.

+1 امتیاز
قبل توسط (693 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

با جاوا نه تنها برنامه های ساده بلکه برنامه های پیشرفته هم می تونید بنویسید.

برای یادگیری برنامه نویسی اندروید همون جاوا رو پیشنهاد میکنم چون زبان های روی JVM مثله قارچ در حال زیاد شدن هستند و یه مدتی تحت تاثیر جو استفاده ازشون زیاد میشه و دوباره به قهقرا می رن.

مخصوصا برای شروع از ابتدا و وقتی تازه کار هستید به هیچ وجه سرمایه گذاری و اتلاف وقت رو این زبان ها رو بهتون پیشنهاد نمی کنم چون با هر زبانی که کار می کنید ذهنتون با اون زبان شکل می گیره و شاید تغییر به زبان دیگه ای براتون سخت باشه بعلاوه کاتلین یک زبان تقریبا نو و تازه ای هست و تغییرات زیادی در پیش داره و راه زیادی باقی مونده تا به خیلی از این زبان های خوبی که الان روی JVM هست برسه برای اطلاعات بیشتر می تونی این مقاله رو بخونی.

این نکته هم که گوگل کاتلین رو زبان رسمی اندروید اعلام کرد هم خیلی جدی نگیرید گوگل از اینکه یک تکنولوژی یا پلتفرم رو منسوخ کنه هیچ ترسی نداره و حتی خود اندروید هم بعید نیست که تا چند سال دیگه منسوخ بشه و فیوشا جای اون رو بگیره مسئله فقط زمانه.

0 امتیاز
قبل توسط (186 امتیاز)
با جاوا به غیر از ماشین حساب، بقیه ی برنامه ها را میتونی بنویسی.

ماشین حساب فقط با دات نت نوشته میشه.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 310 بازدید
...