0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

با چه راه هایی می شود شاد زندگی کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

1- قدردان داشته هایتان باشید: همیشه در زندگی چیزهای زیادی هست که در پی رسیدن به آنها باشیم، اما در وهله ی اول بیایید از داشته هایمان لذت ببریم. این کار باعث می شود ناخواسته جوانب منفی زندگی را کمتر ببینیم. علاوه بر این، برای بدست آوردن چیزهای بیشتری که دوستشان داریم تلاش می کنیم و درگیر مسائل گذرا که ممکن است فردا برایمان لذت بخش نباشد نمی شویم.

2- به خودتان بیشتر توجه کنید: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نیازهای دیگران را در اولویت قرار می دهید، وقت آن است تغییراتی در زندگیتان اعمال کنید. هر روز زمانی را به خودتان اختصاص دهید. ذهنتان را رها کنید و به چیزهای خوب فکر کنید. کارهایی انجام دهید که به شما حس خوبی می دهد. به زیبایتان رسیدگی کنید، ورزش کنید، روی اعتماد به نفستان کار کنید. انجام این کارها باعث می شود در چالش های زندگی هم بهتر از پس مشکلات بر بیایید.

3- از دنیای مجازی فاصله بگیرید: بیشتر زمانتان را در زندگی واقعی بگذارانید، نه دنیای مجازی. دنیای مجازی با ظاهر زیبا و فریبنده ممکن است به ضمیر ناخودآگاه ما انرژی منفی منتقل کند و سرآغازی برای حالات افسردگی باشد. چرا که ظاهر شاد زندگی های دیگران می تواند این حس را در ما بوجود بیاورد که زندگی ما به اندازه ی کافی خوب نیست. سعی کنید وقتتان را با فیلم، کتاب، گشتن در طبیعت و ورزش پر کنید تا شبکه های مجازی.

4- لبخند بزنید: شاید در زندگی روزمره ی ما عجیب به نظر بیاید، اما تا می توانید، حتی بدون هیچ دلیلی لبخند بزنید! لبخند زدن حتی وقتی تنها هستید، باعث می شود سطح استرستان کاهش پیدا کنید. علاوه بر این، بدن اندورفین و سراتین ترشح می کند که شما را ریلکس تر و شاد تر می کند. البته وقتی به اطرافیانتان هم مدام لبخند بزنید، هم برخوردها را شیرین تر می کنید و هم انرژی مثبت در فضا می پراکنید.

5- وسواس را کنار بگذارید: وقتی خودتان را برای کوچک ترین چیزها درگیر وسواس می کنید، شاید کارتان خیلی دقیق تر انجام شود، اما کم کم لذت شادی را از خودتان دریغ می کنید. این که روی کوچک ترین مسائل تمرکز زیادی کنید، هم انرژیتان تحلیل می رود و هم استرس و نگرانی انجام کارتان چند برابر می شود.

6- خودتان را با دیگران مقایسه کنید: همیشه این جمله ی معروف را به خاطر داشته باشید که "هیچ وقت باطن زندگیتان را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید." ممکن است چیزهایی که به نظر شما لذت بخش است، برای دیگران کاری روتین باشد که لذت چندانی ندارد. برای رفاه هم سقفی وجود ندارد. همیشه کسانی هستند که از ما بهتر زندگی کنند. پس تمرکزتان را روی خودتان بگذارید و مثل توصیه اول: از داشته هایتان لذت ببرید!

سوالات مشابه

0 امتیاز
4 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 398 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در گوناگون توسط saeedd (2.2هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 143 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 147 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 265 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 200 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 28 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 89 بازدید
...