+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چرا برنامه نویسان از Mac os استفاده میکنند؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

متاسفانه این نظر که برنامه‌نویسان حرفه‌ای از Mac استفاده می‌کنند، مبنای درستی ندارد.

یک مدیر پروژه ابتدا زبان یا زبانهای مناسب برای پروژه را انتخاب کرده و بسته به ماهیت زبان و پروژه محیط برنامه نویسی انتخاب می‌شود.

بعضی از زبانهای برنامه نویسی محدود به یک سیستم عامل هستند، بطور مثال می‌توان از Net. نام برد که تقریبا محدود به سیستم عامل ویندوز است، ولی این بدان معنی نیست که افرادی که با این تکنولوژی برنامه نویسی می کنند حرفه‌ای نیستند.

برای بعضی از زبانها، محیط های مختلف هم از لحاظ ابزار و هم سیستم عامل وجود دارد، مانند php و java که حال به انتخاب بر اساس نوع پروژه و در قدم بعد به انتخاب مدیر ویا خود برنامه نویس است.

موفق باشید.

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

این جمله که اصلا درست نیست. شاید سوال درست این باشه که چرا مک بین دولوپر ها محبوب شده است.

دولوپر ها پس از مشکلات فراوانی که در ویندوز داشتند به سمت توزیع های لینوکس کشیده شدند که بسیار برای دولوپرها مناسبه و دستشون بازه و در آنجا هم مشکلات دیگری وجود داشت مثلا هر چقدر که در لینوکس ابزار های برنامه نویسی زیاد وجود داره ولی برنامه های کاربردی مثل آفیس یا برنامه های ویرایش تصویر و ... به خوبی ویندوز وجود نداره یا مثلا لینوکس در زمان نصب بر روی لپ تاپ اصلا مدیریت درستی بر روی مصرف باتری لپ تاپ نداره و ... حالا مک بعنوان یک سیستم در حد وسط مزایای زیر رو برای دولوپر ها داره:

  • تا حدودی تمام برنامه های کاربردی در ویندوز برای این سیستم عامل وجود داره
  • امکانات مناسبی برای دولوپر ها داره مثلا ترمینال مک سازگار با POSIX و ...
  • برنامه نویسی سیستم عامل محبوب iOS انحصارا فقط بر روی مک صورت میگیره
  • سخت افزار و نرم افزار مک خیلی با هم سازگار هستند و هم در مدیریت باتری خیلی خوب عمل میکنه و هم پایداری خیلی خوبی داره

دلایل فوق باعث شد تا یکسری از توسعه دهندگان خسته از ویندوز و توزیع های لینوکس به سمت مک بروند.

در حال حاضر لپ تاپ های مخصوص اوبونتو وجود داره که تا حدودی مواردی مثل مصرف باتری رو حل کردن ولی هنوز مواردی مثل برنامه نویسی iOS یا برنامه های کاربردی بعنوان مشکل این سیستم ها وجود دارد.

البته با حضور ویندوز ۱۰ و سرفیس های مایکروسافت (پرو و بوک) و سازگاری کامل سخت افزار و نرم افزار و بهبود های عالی ویندوز ۱۰ مثل power shell یا ubuntu for windows خیلی از مشکلات قبلی دیگر وجود ندارد ولی هنوز انحصار برنامه نویسی iOS برای مک وجود دارد.

اما یکی از مشکلات اصلی مک بنظر من keyboard layout غیر استاندارد (دکمه command و ...) اونه که آدم رو میبره تو جزیره اپل و کار کردن باهاش سخته. من خودم بعنوان یک دولوپر که ۱.۵ سال هم تجربه داشتن مک رو داشتم ترجیحم بر روی PC (سیستمی که همیشه به برق متصل است) توزیع های لینوکس است و برای دستگاه های قابل حمل که از باتری برق مصرف می کنند سرفیس بوک یا پرو مایکروسافت است و با وجود تغییرات خوب در ویندوز ۱۰ هیچ مشکلی باهاش ندارم.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 644 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 2.2هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.8هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید
...