+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چگونه میشه جای جوش ها رو از بین برد جای جوش زیاد رو؟ و سوال دومم اینکه چیکار کنیم پیشونیمون زیاد چرب میشه؟

5 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)

یکی از روش های کم کردن جای جوش استفاده از کرم های لایه بردار است که توسط پزشک تجویز میشود 

و یکی دیگر از روش ها که با انجام چند مرحله جواب سریع تری گرفته میشود استفاده از دستگاه میکرودرم هست که توسط پزشک انجام می شود.

موفق باشید.

قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

ممنون از جوابتون...ایا میدونید اسم کرم های لایه بردار چیه؟؟ و بخوای بری دکتر با دستگاه جای جوش ها رو از بین ببره چجوریه؟ عوارض داره یا نداره با توجه به این که پوست من چرب هست و حساس است؟ و هزینش چقدره..ممنون

+1 امتیاز
قبل توسط (50 امتیاز)

چند مورد از مواد طبیعی که سبب از بین رفتن جوش و یا جای جوش می‌شوند، شامل موراد زیر است:

مواد غذایی موثر برای از بین بردن جوش

1- گلاب برای درمان جوش

گلاب میزان چربی پوست را متعادل کرده و آن را کاهش می‌دهد. هم‌چنین با متعادل‌کردن میزان اسیدیته پوست، امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را به حداقل می‌رساند. گلاب نه‌تنها امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را کاهش می‌دهد، بلکه به بهبود زخم های ناشی از آکنه و جوش‌ها نیز کمک می‌کند.

ماسک گلاب و آبلیمو برای درمان جوش

استفاده هم‌زمان از گلاب و آب لیمو نیز سبب کاهش میزان چربی پوست و از بین رفتن باکتری‌های آن می‌گردد. باقی ماندن طولانی مدت آبلیمو روی پوست، سبب خشکی و سوزش آن می شود. پس حواستان باشد که مخلوط گلاب و آب لیمو (به نسبت مساوی) بیش از ده دقیقه روی صورتتان باقی نماند و بعد از مدت زمان ذکر شده، صورت خود را بشویید.

2- عرق کاسنی برای جوش

یکی از اصلی‌ترین تبعات مصرف گرمی‌جات جوش زدن پوست، به خصوص پوست صورت است. عرق کاسنی با طبع سرد خود، به خوبی با اثر مواد گرم مقابله کرده و با معتدل کردن طبع شما، جوش‌های ناشی از خوردن گرمی‌جات را درمان می‌کند. به همین دلیل است که پزشکان طب سنتی، مصرف عرق کاسنی اصل را به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمان جوش تجویز می‌کنند.

3- عسل یا صابون عسل برای درمان جوش

عسلی که خام و فرآوری نشده باشد، به دلیل دارابودن اجزا مفید، در سلامت پوست بسیار موثر است. عسل طبیعی با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، سبب جوان‌سازی پوست می‌شود و از ایجاد چین و چروک و پیری صورت جلوگیری می‌کند. هم‌چنین استفاده از عسل روی پوست می‌تواند در کاهش لک‌های پوستی، آکنه و جوش موثر باشد.

یکی از مهم‌ترین خواص عسل که می‌توان به آن اشاره کرد، خواص بی‌نظیر آن در از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌باشد. بنابراین صابون عسل، با از بین بردن باکتری‌هایی که در ایجاد آکنه نقش دارند، باعث بهبود سریع‌تر پوست می‌شود.

ماسک عسل و آبلیمو برای درمان جوش

۱ قاشق غذاخوری عسل خام را با ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط کنید. آن را روی آکنه و جوش صورت قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه، صورت را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک علاوه بر این که در از بین بردن آکنه موثر است، می‌تواند برای جلوگیری از ایجاد آکنه در افرادی که پوستشان مستعد آکنه است، استفاده شود.

4- گیاه اسطوخودوس و درمان جوش

تحقیقات نشان می‌دهند استفاده از روغن اسطوخودوس بر روی سطح پوست می‌تواند به کاهش لکه‌های پوستی و کاهش آکنه کمک کند. همچنین با دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی، استفاده از این روغن بر روی پوست می‌تواند هرگونه التهاب پوستی را بهبود بخشد. بهتر است پیش از استفاده از روغن اسطوخودوس جهت اطمینان با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

منبع: dorkam.com

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

راهکارهای خانگی برای خلاص شدن از جای جوش:
۱. آبلیمو

آب‌لیموی تازه را با فشردن لیمو بگیرید. اگر پوست‌تان حساس است با کمی آب آن را رقیق کنید. با یک تکه پنبه، آب‌لیمو را روی جای جوش‌ها بمالید. کمی فرصت بدهید تا خشک شود. با آب خنک پوست صورت‌تان را بشویید. هر دو روز یک‌بار این کار را تکرار کنید تا در مدتی کوتاه از تیرگی‌های جای جوش خلاص شوید. بعد از هر بار استفاده از این روش، حتما پوست‌تان را با میزان کافی مرطوب‌کننده رطوبت‌دهی کنید. آب‌لیمو با وجود قدرت زیادی که در از بین بردن تیرگی‌های پوست و جای جوش دارد می‌تواند پوست را به‌شدت خشک کند.

۲. جوش شیرین

برای این کار ابتدا باید خمیری از بی‌کربنات سدیم تهیه کنید. جوش‌ شیرین را در ظرفی بریزید، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر را روی جای جوش قرار بدهید. بگذارید خمیر در طول شب روی جوش بماند و صبح آن را بشویید.

۳. عسل

کمی عسل خام را مستقیما روی نقطه‌ی جوش قرار بدهید. بگذارید شب تا صبح روی صورت‌تان بماند و صبح آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

۴. آب سیب‌زمینی
آب سیب‌زمینی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن نقاط تیره و لکه‌های پوستی است. اگر جای جوش‌ها روی صورت‌تان باقی مانده است یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن سریع و دائم این لکه‌ها، آب سیب‌زمینی است.

یک سیب‌زمینی آب‌دار و تازه را به ورقه‌های نازک بُرش بزنید. آن‌ها را مستقیما روی نقاطی که دارای لکه‌های تیره هستند قرار بدهید. بگذارید بُرش‌های سیب‌زمینی چند دقیقه روی صورت‌تان بماند. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

می‌توانید تأثیر این روش را با رنده‌کردن سیب‌زمینی و تهیه‌ی ماسک سیب‌زمینی و عسل تقویت کنید. این کار جای جوش‌ها را طی چند هفته کاملا برطرف می‌کند.

۵. آب خیار

آب خیار را با رنده کردن یا لِه کردن آن بگیرید. آب آن را به صورت‌تان بزنید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این روش شاید زمان زیادی ببرد و نتواند یک‌شبه شما را از شر همه‌ی جای جوش‌ها خلاص کند، اما با استفاده‌ی مداوم و روزانه از آن، پوستی صاف و سالم به شما هدیه خواهد داد.

۶. آلوئه‌ ورا

یک برگ تازه و باطراوت آلوئه‌ورا را انتخاب کنید. آن را بفشارید تا ژل آلوئه‌ورا به‌دست آید. به‌آرامی با انگشتان‌تان این ژل را روی نقاط جوش‌دار یا تیره ماساژ بدهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا جای جوش‌های شما به روشی طبیعی از بین بروند.

۷. زردچوبه

پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بمالید. اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۸. گلاب و گلیسیرین

کافی است حداقل دو بار در روز از ماسک گلیسیرین استفاده کنید تا تمام جای جوش‌ها از بین بروند. خشکی پوست می‌تواند باعث سوزش و لایه‌لایه‌شدن پوست شود. در این حالت سلول‌های مرده‌ی پوست زیاد می‌شوند و با بستن منافذ پوست باعث تشدید مشکل جوش و آکنه خواهند شد. خاصیت اشباع‌کنندگی گلیسیرین به منافذ اجازه‌ی تنفس می‌دهد، رطوبت را حفظ می‌کند و انسداد منافذ را از بین می‌برد. به این معنا که گلیسیرین، یکی از مهم‌ترین دلایل اولیه‌ی ایجاد جوش را (بسته شدن منافذ پوست) از بین می‌برد. این ماده با پُر کردن حفره‌ها و شیارهای کوچک سطح پوست، جلوه‌ای سالم و صاف به پوست می‌دهد. گلیسیرین علاوه بر ویژگی‌های متعددی که دارد می‌تواند با بیماری‌های مسری پوستی مانند آلودگی‌های باکتریایی، التهاب پوست و پسوریازیس مقابله کند.

۹. سفیده‌ی تخم‌مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا سفید شود و پُف کند. آن را به‌آرامی با انگشت روی پوست‌تان بمالید و بیشتر بر نقاط تیره و جاهای جوش متمرکز باشید. بعد از خشک شدن سفیده‌ی تخم‌مرغ روی پوست‌تان، یک یا دو دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر پوست‌تان خیلی خشک است بعد از شستن صورت‌تان با آب گرم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

راه‌هایی برای از بین بردن سریع و دائمی جای جوش وجود دارد. این روش‌ها فقط در کلینیک و توسط متخصص پوست قابل انجام است:

۱. لیزر

برای این کار از اشعه‌ی متمرکز نور لیزر استفاده می‌شود تا نقاط تیره‌ی به‌جا مانده از جای جوش یا آکنه را از بین ببرد. این عمل در کلینیک انجام می‌شود و جای جوش را بلافاصله از بین می‌برد. عمل لیزر برای درمان جای جوش، ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.
با توجه به عمق لکه‌های تیره‌ی به‌جا مانده بر پوست، طی یک تا سه جلسه درمان، جای جوش‌ها کاملا برطرف می‌شوند. در هر صورت، نتیجه‌ی لیزر را بلافاصله می‌توانید ببینید و با مقایسه‌ی عکس‌های قبل و بعد از لیزر می‌توانید به این تغییرات پی ببرید.

۲. میکرودرم (لایه‌برداری پوست)
اگر جای جوش‌ها زیاد عمیق نباشند می‌توان با روش میکرودرم، بلافاصله آنها را از بین برد. این عمل از طریق تراشیدن لایه‌های پوست، لایه‌هایی که دارای لکه‌های تیره‌ی جای جوش هستند را از بین می‌برد. (این لکه‌ها حاصل از لخته‌ی خونی است که از فشار دادن جوش به‌وجود آمده‌اند) این روش غیر تهاجمی درمان جای جوش، از روش درمان با لیزر کم‌هزینه‌تر است.

۳. ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی

ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست استفاده‌ی گسترده‌ای دارند. اگر پوست‌تان دچار چروک یا جای جوش شده است، این ماسک‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این نشانه‌های پیری به‌سرعت خلاص کنید.

متخصص پوست با استفاده از مواد شیمیایی، ماسکی آماده می‌کند که لایه‌ای از پوست شما را جدا خواهد کرد. همراه با این لایه، تیرگی‌ها و لکه‌های حاصل از جوش جدا می‌شوند و شما بلافاصله پوستی صاف و درخشان خواهید داشت. ماسک‌های لایه‌بردار از سریع‌ترین روش‌های درمان جای جوش هستند.

0 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)

برای کمتر چرب شدن پیشونیتون بهتره از کرم‌های خاص استفاده کنید، کرم‌هایی که درضد چربی خیلی کمی دارند.

برای از بین بردن جای جوش‌ها هم محصولاتی وجود داره که با مالیدن آنها رد و لکه های جوش ها پاک میشه

برای کمتر جوش زدن و آکنه زدن هم مقاله زیر رو بخون خیلی کمکت میکنه.

درمان جوش با روش‌های طبیعی

0 امتیاز
قبل توسط (74 امتیاز)

یکی از راه های از بین بردن جای زخم، جای جوش و اسکار استفاده از ماسک عسل هست. ماسک عسل می تونه با استفاده از خاصیت لایه برداری و دارا بودن آنزیم های مفید علاوه بر اینکه این علایم رومحو کنه به پوست شما شادابی و شفافیت هم بده.

اگه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتری تو این زمینه ها هستید خواص ماسک عسل برای پوست رو هم می تونید بخونید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 373 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 342 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 323 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 537 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 10.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 113 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 107 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 447 بازدید
...