0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
از کجا بفهمیم آبی که میخوریم برای بدن ما کافی است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

نشانه های کمبود آب بدن:

-خشک شدن پوست: اینکه با تغییر فصل پوستتان هم تغییر کند، طبیعی است. اما اگر پوستتان خشک شده و علی رغم استفاده از لوسیون های مرطوب کننده و آبرسان باز هم تغییری نکرده، از کم شدن آب بدن است. با جبران کمبود آب حالت خشکی پوست شما هم برطرف می شود.

-لب و دهان خشک: واضح است که وقتی دهانتان مدام خشک است و احساس تشنگی مداوم دارید، آب بدنتان کم شده است. اما بعضی این نشانه های آشکار هم نادیده می گیرند. کم کم تعداد لیوان آب بیشتری در طول روز بنوشید، نه اینکه ناگهان با اضافه کردن چند لیوان آب بیشتری در طول روز بنوشید، نه اینکه ناگهان با اضافه کردن چند لیوان تعادل داخلی بدنتان را بر هم بزنید. البته خشکی لب و دهان دلایل جدی تری هم می تواند داشته باشد. در صورتیکه با جایگزین کردن آب بیشتر در بررنامه روزانه تان این مورد بهبود پیدا نکرد حتما با پزشک مشورت کنید.

-سر درد مداوم: یکی از متداول تربن چیزهایی که کمبود آب در بدن ایجاد می کند، سر درد های مداوم است. حتی کمبود آب بدن در زمان طولانی می تواند موجب ابتلا به سر دردهای میگرنی شود. البته که سر درد می تواند دلایل متنوع دیگری برای بروز داشته باشد. 

-افزایش وزن: نوشیدن کم آب می تواند خیلی سریع باعث افزایش وزن شما شود. تحقیقات نشان داده که اگر روزانه در حدود 500 میلی لیتر آب می نوشید، 30 درصد متابولیسم شما کاهش پیدا می کند. این یعنی افزایش وزن. علاوه بر این ثابت شده که کم آبی بدن باعث می شود سیگنال های اشتباه به مغز فرستاده شود و شما توهم احساس گرسنگی داشته باشید.

-خلق و خوی بد و خمودی: تحقیقات نشان داده است که کم آبی خیلی راحت باعث تغییرات نورولوژیکی می شود و تعادل اعصابتان در روال عادی را بر هم می زند. بی حوصلگی و همینطور خستگی مداوم از اثرات کمبود آب در بدن است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 372 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 807 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 820 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 648 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 90 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 188 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 110 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 367 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 444 بازدید
...