0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

مثلا برای خرید شلوارک لاغری هات شیپر وقتی در گوگل سرچ میکنید چند سایت مختلف می آید که معلوم نیست کدام سایت معتبر است؟ و محصول اصلی را به فروش میرساند؟

قبل توسط (0 امتیاز)
سلام و عرض ادب...

تشخیص این قضیه خیلی سخت هستش....اولین مورد داشتن نماد اعتماد الکترونیکی اون فروشگاه هستش....

فروشگاه تخصصی آلپ صنعت »  https://alpsanat.com/

5 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

بنظر من کار سخت و در برخی موارد غیر ممکنی است. من یکی از پارامترهای خودم، معتبر بودن فروشگاه اینترنتی است یعنی خودم یا خانواده یا دوستان سوابق خرید موفق زیادی ازش داشته باشیم،  چون اینگونه فروشگاه ها برای اعتبار خودشون هم که شده جنس تقلبی نمی فروشن که البته همیشه هم درست نیست.

در کل تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول در خرید های اینترنتی خیلی سخته چون شما محصول رو قبل از خرید بصورت فیزیکی نمی بینید. البته فکر کنم سازمان حمایت کننده دولتی هم برای شکایت کردن وجود داشته باشه. 

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

اینکه بتونید بطور مستقیم و با یک متر و معیار مشخص معتبر یا معتبر نبودن یک سایت رو تشخیص بدید عملا امکانپذیر نیست. بلکه میتونید به مجوزها و تاییدیه هایز که اون فروشگاه از مراجع ذیصلاح اخذ کرده تکیه کنید.

گواهینامه هایی یک سایت معتبر بهتره داشته باشه و یا حتما باید داشته باشه در لیست زیر عرض میکنم:

  1. نماد اعتماد الکترونیکی صادره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت
  2. نماد ساماندهی یا رسانه برخط صادره از مرکز ساماندهی سایتهای اینترنتی وزارت ارشاد
  3. گواهی عضویت (در شاخه شخصی / فروشگاهی /شرکتی ) در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
  4. عضویت در انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
  5. عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی
  6. پروانه کسب فعالیت از اتحادیه کسب و کارهای مجازی
  7. ثبت علامت تجاری از سازمان مالکیت معنوی صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

و....

در حال حاضر موارد یک و دو جزو اولویت هایی هستند که هر سایت جهت احراز هویت اولیه و در بدیهی ترین حالت میبایست دریافت کرده باشد. موارد بعدی در حال حاضر که این پاسخ نوشته میشود (فروردین ۱۳۹۷) هنوز جزو الزامات برای همه وب سایت ها نیست.

قبل توسط (170 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
تمامی این مدارکی که فرمودید درست ولی داشتن این نشانها ثابت نمیکنه که چنین فروشگاهی با دارا بودن این مدارک جنس اصل میفروشه.
نمونه بارز این امر فروشگاه بامیلو یا دیجی کالا بیش از 1000 عدد کالای غیر اصل و تقلبی در این وبسایت ها در حال فروش و خریدار بیچاره هم با توجه به اسم دیجی کالا داره خرید میکنه. در حالی که دیجی کالا فقط یک واسطه است و درصد بگیر.
فروشنده اصلی یک تامیین کننده است که دیجی کالا هیچگونه نظارت مستقیمی رو اصل بودن و یا نبودن و حتی کیفیت آن ندارد. جدیدا هم که اصلا فروشنده یا تامیین کننده را اصلا نمی بیند. هر شخصی و با هر شرایط می تواند وارد وبسایت دیجی کالا شده و شروع به فروش کالا کند.
حتی موقع تحویل کالا از تامیین کننده چک نمیکنه ببینه این کالا چی هست.
فقط تحویل میگیره و بعد ارسال میکنه برای خریدار و درصد خودشو برمیداره.

قبلا نمایندگی ها یک سرتی فیکیت  Certificate از شرکت اصلی میگرفتند که باید به تایید وزارت بازرگانی و سفارت ایران در آن کشور ( مبدا برند ) میرسید و آن را در فروشگاه های خود قرار میدادند.
خود وبسایت اصلی برند نیز نماینده خودشو در کشور مقصد مثلا ایران معرفی می کرد.
وقتی وارد وبسایت اصلی می شوید جایی داره که نماینده ها خودشو در تمام دنیا معرفی میکنه.
ولی با شدت گرفتن تحریم ها نیز این نیز دیگر معنی ندارد. نه شرکت مادر حاضر است که نماینده اصلی خودشو در ایران معرفی کنه و نه خود نماینده.

مثلا برند کانورس . تمامی کفش هایی که در وبسایت مثلا دیجی کالا و ... بفروش می رسد تقلبی است. همه هم به اسم اصل می فروشند.

در حال حاضر تنها راه این است بصورت کامل بدانی از چه شخصی و چه وبسایتی میخری.
مثلا بنده از وبسایتی https://sandal.ir/ خرید میکنم . چون کاملا آن شخص وارد کننده را میشناسم. میدونم کی هست.
قبلا هم بصورت حضوری از مغازشان خرید کردم. اصل بودن کالا شون را مطمئن هستم.
قبل از تحریم ها هم Certificate  نمایندگی را داشتند.
0 امتیاز
قبل توسط (2 امتیاز)
ضمانت نامه کالا به نام شرکت سازنده باشه و برای پشتیبانی همراهیتون کنند و از نمایندگی های اون شرکت خرید کند خودم ابزار صنعتی  غیر حضوری خرید کردم اسم سایتشم ابزار مهراد بود راضی بودم از پشتیبانیش و مشاوره اش
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بهترین کاری که من میتونم پیشنهاد بدم اینه که قبل از هر خریدی، وب سایت معتبره رو چک کنی.

معتبره پلتفرمیه که ما مردم می‌تونیم تجربه استفاده از خدمات یک کسب و کار (وب سایت یا اینستاگرام) رو اونجا ثبت کنیم. این تجربه می‌تونه مثبت باشه یا منفی. اما من شدیدا به شما توصیه میکنم که نظرات مثبت و تجربه مثبتتون رو ثبت کنید. اینطوری به کسب و کار‌های خوب کمک می‌کنید تا رشد کنند. دیده بشن و بتونن دایره خدماتشون رو گسترش بدن و همزمان کسب و کار‌های بدی که نظر مثبتی براشون ثبت نشده کم کم مشتری هاشون کم میشه و کاربرانشون به سمت کسب و کار های بهتر با مشتری های رضایت‌مند بیشتر هدایت میشن.

شدیدا پیشنهاد میکنم این مقاله کوتاه ۵ دقیقه ای رو مطالعه کنی: https://motabare.ir/blog/article/how-to-trust-an-online-store-to-buy/

وب سایت معتبره: https://Motabare.ir

قبل توسط (170 امتیاز)
با عرض معذرت.
موضوع اعتبار سایت نیست. سایت های زیادی هستند که معتبر هستند و پول مردم را نمی خورند و همه این نماد هایی مثل نماد اعتماد الکترونیک و 100 ها نماد دیگه هم دارند ولی جنس غیر اصل و فیک میفروشند. مگه دیجی کالا سایت غیر معتبریه؟ ولی صدها هزار محصول غیر اصل و غیر اورجینال داره در این وبسایت فروش میره. مردم هم خیلی ها به همان اعتباری که داره اعتماد  میکنند و خرید می کنند درحالی که محصولی که خرید کردند تقلبی است.
0 امتیاز
قبل توسط (170 امتیاز)

در خال حاضر با توجه به شرایط کنونی بازار واقعا تشخیص جنس اصل از غیراصل بسیار کار دشواری است. 90% محصولاتی که در وبسایت ها و فروشگاه ها فروش میرود غیر اورجینال هستند. 

یکی راه تشخیص اینه که با شرکت مادر و اصلی تماس بگیرید و یا به وبسایت اصلی شرکت مراجعه کنید ببینید در ایران نماینده ای دارد یا خیر. و اگر دارد اطلاعات و ادرس شعب آن را بگیرید

روش دوم اینه که از فروشنده بخواهید سرتی فیکت نمایندگیشو به شما نشان بدهد. سرتی فیکیت درواقع اظهارنانه ای که شرکت مادر به نماینده خودش در ایران میده که نشان بده نماینده شرکت اصلی در ایرانه. این اظهار نامه حتما باید به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور, شرکت مادر رسیده باشه و ثبت شده باشد . بدون تاییده سفارت این اظهار نامه نمایندگی معنایی ندارد.

یکی از معتبر ترین فروشگاههای که می تونید این موارد را ازش درخواستید و ببینید فروشگاه آنلاین sandal.ir است

می تونید بهترین دمپایی طبی زنانه و دمپایی طبی مردانه و یا صندل طبی زنانه خارجی را از این فروشگاه با خیال اسوده و با مدرک معتبر خرید کنید

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 227 بازدید
...