0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (458 امتیاز)

ویتامین های مورد نیاز بدن برای سلامت و شادابی پوست صورت چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

ویتامین D: ویتامین دی به کنترل آکنه کمک زیادی می کند. کمبود ویتامین دی، سیستم ایمنی شما را پایین می آورد و باعث می شود پوست روغن تولید کند. پس اگر به دنبال کم کردن آکنه پوست هستید، ویتامین دی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. علاوه بر ایمنی بدن، این ویتامین خاصیت ضد التهاب هم دارد و التهاب پوست را کم می کند. علاوه بر نور خورشید، باید از مواد غذایی و حتی قرص های ویتامین دی هم استفاده کنید.

ویتامین B6: این ویتامین هم برای کنترل آکنه موثر است. بقیه ویتامین ها مدتی طول می کشند تا جواب بدهند اما ویتامین B6 بسیار سریع عمل می کند.

ویتامین A: ویتامین آ پالمیتیت یا رتینول. برای پیشرفت سلامت پوست بسیار مناسب است. پوست را شاداب و نرم می کند و برای آثار چروک و خطوط پوست خیلی خوب است و آنتی اکسیدان دارد.

ویتامین E: از ویتامین E دو نوع وجود دارد. ترکوفرول استات و توکوترینول. نوع اول یک آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را خنثی می کند و کار اصلی آن محافظت پوست در برابر اشعه خورشید است. نوع دوم هم حاوی آنتی اکسیدان هست ولی تمرکزش بر روی مرطوب نگه داشتن پوست است.

ویتامین C: البته متخصصای پوست پیشنهاد میدن که از نوع خنثی (تتراهگزیل) این ویتامین استفاده کنید تا از نوع اسیدی. این نوع رنگ و توناژ پوست را یکسان می کند و باعث کلاژن سازی می شود و چون اسیدی نیست، بهتر جذب پوست می شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 711 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 725 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 348 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 156 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 104 بازدید
...