+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

storage area network یا SAN چیست و برای ذخیره سازی اطلاعات چه مزایایی دارند؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

به زبان ساده، یک SAN یک شبکه پر سرعت اختصاصی است که سرورها و ابزارهای ذخیره سازی را به یکدیگر متصل می نماید.
SAN می تواند یک سیستم ذخیره سازی حاوی عناصر ذخیره سازی، ابزارهای ذخیره سازی، سیستم های کامپیوتری و یا تجهیزات جانبی به همراه تمام نرم افزارهای کنترلی باشد که همگی بر روی یک شبکه ارتباط برقرار می کنند.
در این تکنولوژی فضای Hosting منحصر به یک سرور نخواهد بود و اطلاعات روی Hard Drive های داخلی سرور ذخیره نمی شوند، بلکه این فضای ذخیره سازی در خارج از سرور ورودی یک شبکه ذخیره اطلاعات قرار می گیرد. این تکنولوژی علاوه بر اینکه به سادگی قابلیت گسترش فضا و پهنای باند مصرفی را ایجاد می کند به دلیل استفاده از سرورهای مختلف که شبکه ذخیره داده ها را کنترل می کنند امکان استفاده از سرویسهای ناهمگن را در یک Plan واحد امکانپذیر می سازد.
هدف اصلی آن انتقال داده ها ما بین سیستم های کامپیوتری و عناصر ذخیره سازی است. SAN حاوی یک زیر ساختار ارتباطی که اتصالات فیزیکی را تأمین می کند و همچنین یک لایه مدیریت است که اتصالات ،عناصر ذخیره سازی و سیستم های کامپیوتری را به صورتی سازمان دهی می کند تا انتقال داده ها کاملاً امن و قدرتمند باشد.
یک SAN امکان برقراری ارتباط "Any-to-Any" را با استفاده از عناصر Interconnect نظیر روترها، Gatewayها، هابها، سوئیچ هاو Directorها درسراسر شبکه فراهم می کند. این شبکه، اتصال اختصاصی سنتی ما بین یک سرور و انباره ذخیره سازی و همچنین این مفهوم که سرور بطور مؤثری " مالکیت و مدیریت" ابزارهای ذخیره سازی را در اختیار دارد را حذف می نماید. SAN در عین حال هر محدودیتی در زمینه حجم داده هایی که یک سرور می تواند به آن ها دسترسی داشته باشد ( که در حال حاضر به تعداد ابزارهای ذخیره سازی متصل شده به یک سرورمشخص محدود هستند) را از بین می برد. در مقابل یک SAN انعطاف پذیری شبکه سازی در مورد تأمین امکان اشتراک گذاری یک ساختار ذخیره سازی عمومی ( که می تواند چندین ابزار ذخیره سازی نظیر دیسک، Tape و ذخیره سازی اپتیکال را در بر گیرد) برای یک سرور و یا چندین سرور نامتجانس را ارائه می کند. بعلاوه ساختار ذخیره سازی می تواند در فاصله بسیار دوری از سروری که در حال استفاده از آن است قرار گرفته باشد.

san

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 805 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 660 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 797 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.4هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 725 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 782 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 138 بازدید
...