0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

علت جوش زدن پوست بدن چیست؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

منشا جوش های چربی را از "پیاز مو" می دانند. پیاز مو مانند یک کیسه کوچک است که گاهی از اوقات "غده های چربی زا" با ترشح ماده چربی، آنها را پر می کنند. هنگامی که یک پیاز مو پر می شود، بر روی سطح پوست بدن چیزی شبیه یک جوش نمایان خواهد گردید. این را "جوش چربی" می نامند.

اما "جوش چرکی" یک نقطه برجسته از سطح پوست بدن است که معمولا مقداری چرک در درون آن انباشته شده است. در حالی که علت پیدایش جوش های چربی را به آسانی می دانیم ولی برای بیان منشا جوش های چرکی، اندکی با دشواری رو به رو هستیم زیرا در پیدایش آن، عوامل گوناگونی دخالت دارند.

گاهی ممکن است علت جوش چرکی، خوردن یک غذای نامناسب باشد و گاهی ممکن است اختلال در کار غده های بدن موجب آن گردد. گاهی هم عفونت های پوستی سبب بروز آن می باشد.

اگر به راستی علت بروز جوش، وجود یک نوع بیماری در درون بدن باشد، دیگر در چنین صورتی مالیدن دارو بر روی جوش نه تنها فایده ای ندارد، بلکه چه بسا ممکن است آسیب مهم دیگری بر پوست وارد آورد. جوش را به هیچ وجه نباید فشار دهید یا به اصطلاح بترکانید زیرا این کار دهانه جوش را باز می کند و باکتری ها از آن طریق به آسانی وارد بدن می شوند.

علت جوش جوانی در افراد گوناگون تفاوت می کند ولی گاهی خوردن بعضی از غذاها سبب بروز آن می شود. گاهی نیز خوب کار نکردن بعضی از غده های داخلی بدن موجب می گردد که جوش ها بر روی پوست بدن ظاهر شوند. با همه اینها هرکس که به جوش های غرور مبتلا باشد، بهتر است برای درمان آنها به پزشک مراجعه کند.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

در مقاله زیر علت ردن جوش در هر نقطه از بدن رو میگه نشانه چیه...

جوش و آکنه را بشناسید

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 323 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 10.3هزار بازدید
+1 امتیاز
5 پاسخ 875 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در درمان و پزشکی توسط nima966 (10 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 198 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 534 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 339 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 239 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 464 بازدید
...