0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چرا بعضی افراد فقط با دست چپ می توانند بنویسند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

در میان انسان هایی که روی کره زمین زندگی می کنند، از هر صد نفر، تقریبا چهار نفر چپ دست می باشند.

در مورد علت اینکه بعضی افراد چپ دست به شمار می آیند باید بگوییم:

قسمت راست بدن به طور کامل قرینه قسمت چپ بدن ساخته نشده است. قسمت راست بدن انسان به طور کامل قرینه قسمت چپ بدن ساخته نشده است. قسمت راست بدن انسان و قسمت راست صورت او، اندکی با قسمت چپ بدن و قسمت چپ صورتش فرق می کند. دست های راست انسان ها از لحاظ قدرت، با دست های چپ همان انسان ها تفاوت دارند. پاهای راست انسان ها نیز از لحاظ اندازه و طول با پاهای چپ همان انسان ها یکسان نیستند.این قبیل تفاوت ها در تمام عضوهایی که در دو طرف بدن انسان قرار گرفته اند، مشاهده می گردد.

هنگامی که به مغز می رسیم، ملاحظه می کنیم که در آن جا نیز دو قسمت راست و چپ عینا مانند یکدیگر کار نمی کنند. در مورد مغز این موضوع را نیز باید خاطر نشان کنیم که قسمت چپ مغز بر قسمت راست مغز چیره است.

قسمت چپ مغز چیرگی و غلبه بیشتری بر روی بدن دارد و عصب های سمت راست بدن نیز از آن جا منشعب شده اند. بنابراین ما با دست راست بهتر می توانیم چیز بنویسیم، اشیا را برداریم و یا کارهای دیگر را انجام بدهیم.

در آدم هایی که چپ دست به شمار می روند، قضیه درست برعکس نکات بالا است. به عبارت بهتر و دقیق تر، می توانیم بگوییم که در اشخاص چپ دست، قسمت راست مغز بر قسمت چپ آن چیرگی دارد. به همین دلیل سمت چپ بدن این افراد از چابکی و بهتر می تواند کارهای مختلف را انجام بدهد.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 14.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 310 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 790 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 736 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 435 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 453 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 1.0هزار بازدید
...