0 امتیاز
قبل در هنر توسط (801 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

مد چگونه شکل می گیرد؟

مراکز مد در دنیا در کدام کشور است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

پاریس همیشه در دنیا مرکز مد بوده است ولی اخیرا طراحان انگلیسی در ادامه سبک های جدید نفوذ زیادی پیدا کرده و بعضی طراحان در ایالات متحده و ایتالیا از اعتبار ویژه ای برخوردارند.

طراحان فرانسوی طرح های جدید خود را پنهان نگاه می دارند تا زمانیکه مجموعه طرح های آنها در سطح وسیع عرضه شود. سپس تصاویری از سبک های مورد پسند، در روزنامه ها و مجلات تمام دنیا چاپ می شوند. مردم بسیاری از کشورها برای خرید لباس و تقلید از جدیدترین مدل ها به پاریس مسافرت می کنند.

در ژانویه برای دیدن لباس های بهاری و در ژوئیه برای طرح های پاییزی به آنجا می روند. بسیاری از تولیدکنندگان لباس در سایر کشورها، لباس های الگو را از طراحان معروف فرانسوی خریداری نموده و به محل طراحی خود برده و در آنجا از لباس ها خط به خط تقلید نموده و به تعداد زیاد تهیه می کنند. به همین دلیل است که می توان بدون پرداخت بهای زیادی، جدیدترین مدل ها را در شهر خود خریداری نمود. بعضی از تولیدکنندگان به سادگی از مدل های پاریسی به عنوان نقطه شروع برای ایده های خود استفاده می کنند. دیگران ممکن است قسمتی از طرح های فرانسوی را در روش خود به کار ببرند.

لندن یکی از مهم ترین مراکز مد در دنیا شده است. طراحان انگلیسی مدل های جدید را آفریده و به نمایش می گذارند. خریداران از فروشگاه های تمام دنیا برای خرید لباس به لندن می آیند. بعد از انتخاب طرح ها توسط خریداران، تولیدکنندگان لباس، سفارشات را جمع آوری کرده و توسط ماشین، لباس ها را دوخته و سپس با کشتی به شهرهای گوشه و کنار دنیا حمل می کنند.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 496 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 587 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده 10 ماه قبل در گوناگون توسط mahsarafati (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 173 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 101 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 125 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 395 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 148 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 296 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در هنر توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
...