0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (458 امتیاز)

صدف های خوراکی چگونه غذا می خورند، یا چگونه تنفس می کنند و چگونه از خود محافظت می کنند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

صدف خوراکی فقط توده ای از مواد زنده نیست بلکه موجود پیچیده ای است که فعالیت های پیچیده ای را انجام می دهد. این موجود اعضای مختلف، خون، سیستم عصبی و بقیه چیزها را دارا می باشد.

غذای صدف شامل جلبک ها و میکروارگانیسم های کوچک می باشد. میکروارگانیسم به این معنی است که این جانداران به قدری کوچک اند که فقط با میکروسکوپ دیده می شوند. 

این غذاها توسط آبی که به طور مداوم بر روی صدف جریان دارد، با باز شدن پوشته صدف وارد بدن می شوند. غذا از آب گرفته می شود و به وسیله ماده مخاطی که توسط آب شش های صدف ترشح می شود، به دام می افتد. صدف، غذاهای معینی را انتخاب کرده و دیگر موجودات را که نامناسب بوده یا بزرگ هستند و یا شکل غیر طبیعی دارند باز می گرداند.

صدف دارای مجرای تغذیه ای است که از دهان شروع و چهار عضو حسی دارد که از صدف هنگام باز بودن کفه ها، محافظت می کنند. اینها غذا را گرفته و انواع مناسب آن را انتخاب می کنند. صدف یک مری باریک دارد که به داخل معده باز می شود، معده ساختاری بزرگ و کیسه مانند دارد. میله ای به طول یک سانتیمتر در داخل معده کشیده شده که در معده چرخیده و قطعات غذا را در بر گرفته و آن را درون خودشان هضم می کنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 324 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 734 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 684 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 327 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 326 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 739 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 486 بازدید
...