0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

طوطی ها چگونه می توانند حرف بزنند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

دستگاه صوتی پرنده های سخنگو از لحاظ محل قرار گرفتن و ساختمان شان با دستگاه صوتی ما انسان ها تفاوت دارد. دیگر پرندگان سخنگو مانند مرغ مینا، کلاغ ها و کلاغ های سیاه، زبان بزرگ و ضخیمی ندارند. شاهین و عقاب ها نیز چنین زبانی دارند ولی قادر به صحبت کردن نیستند.

طوطی ها به این علت می توانند صحبت کنند که مکانیسم صوتی آنها آهسته تر از دیگر پرندگان کار می کند و احتمالا صداهایی که به وسیله انسان تولید می شوند، همانند صداهایی است که طوطی تولید می کند. بنابراین برای آنها، تقلید صدای انسان آسان است.

بسیاری از پرنده ها صداهایی را که در اطراف خویش می شنوند تقلید می کنند و بعضی دیگر از پرنده ها قادر هستند آواز یا صدای پرنده های دیگر را عینا تکرار نمایند. بعضی دیگر از پرنده ها قادر هستند صداهایی را که انسان به طور مصنوعی با آلات موسیقی تولید می کنند، تقلید نمایند.

طوطی و دیگر پرندگان سخنگو طرز تکرار اصوات کلمات انسان ها را به سادگی یاد نمی گیرند. برای اینکه این پرنده ها کلمات انسان ها را فرا بگیرند، باید کلمات برای شان به آرامی و به وضوح و بارها و بارها تکرار شود. به محض اینکه پرنده مورد بحث موفق شد یک کلمه یا یک عبارت را یاد بگیرد، به احتمال زیاد دیگر هیچ وقت آن را از یاد نخواهد برد. ولی باید این نکته را نیز بدانید که کلمه ها به ندرت ممکن است معنایی برای پرندگان داشته باشند و معمولا پرنده های مزبور کلمات ما را چیزی به جز یک مشت "صدا" نمی پندارند.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 574 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 190 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 175 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 328 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 286 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 496 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.1هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
...